Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huiskamerliefhebbers versus kwekers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Huiskamerliefhebbers versus kwekers

Hallo ,

jammer van een eerder gesloten topic (tw ontwormen).

Ik wil over die discussie iig kwijt dat wij (de 5 chattende kwekers) het beste voor hebben met elke huiskamerliefhebber en met alle goede bedoelingen ons commentaar en tips geven.
    Ik denk dat we dat in het "Gunther-topic" wel bewijzen , ondanks de soms wat duidelijke toon blijven we onze EERLIJKE mening geven.
    Die mening strookt iid niet altijd met wat veel mensen willen horen, maar moeten we daar op uit zijn?
    Ik denk dat iedereen gediend is bij eerlijk objektief advies en niet met meekletsen met de (hoe goed bedoeld ook) goegemeente.
    Of moeten we dit forum beschouwen als een forum puur voor de hiskamerliefhebbers en heeft men liever dat wij niet onze (soms ongezouten) mening geven.

Ik wil hier bewust niet een discussie beginnen over wie gelijk heeft , laat dat duidelijk zijn.
    Sterker nog volgens mij zaten de deelnemers aan dat bewuste topic niet heel veel van elkaars mening verwijderd , maar dat doet even niet ter zake.
    Wat ik wel graag zou willen weten, zijn onze commentaren alhier van nut of heeft de gemiddelde poster liever dat we het op de chat bij een gezonde portie koetjes en kalfjes houden?
    Begrijp me goed ik bedoel dit niet om een ruzie of conflict te starten of voort te zetten , maar puur ter info.
    Misschien leuk om er eens een polletje op los te laten,

mvg Frank

PS stem je , geef dan ook een motivatie.
    2
    Nee , blijf lekker in de chat
    0,00%
    0
    Nee , en ook liever wegblijven uit de chat
    0,00%
    0
    Ja , natuurlijk
    100,00%
    2
    Ja , maar blijf braaf
    0,00%
    0
    Maakt mij niet uit
    0,00%
    0

The poll is expired.

Last edited by Francapapegaaien; 01-09-09, 11:08.

Eigenlijk en is dit een compleet overbodige pol !!!!!

Alle papegaaienliefhebbers zijn hier op dit forum van harte welkom!

Of het nu de beroepskweker is, de kweker, de handelaar, de persoon die een kleine volière heeft, iemand die een papegaai in de woonkamer heeft of iemand die alleen maar informatie zoekt, iedereen is hier welkom!

Echter......

Dit forum heeft zich altijd onderscheiden, in tegenstelling tot diverse ander forums, door juist de beginnende papegaaienliefhebber te helpen bij zijn of haar problemen, of het nu handvoeding, kortwieken of schreeuw-, plukproblemen of wat anders betreft.

Wanneer iemand om raad vraagt is elk eerlijk gemeend advies, mits beleefd en correct gegeven, welkom.
    Verwijten, natrappen en dergelijk daar is de vragensteller en ook het forum niet bij gebaat en dat zijn dus reacties die we hier niet zo graag zien.

Ook zal de vragenbeantwoorder hier wat geduld moeten hebben wanneer er wat dieper gevraagd wordt, het is niet zo dat wanneer er één antwoord gegeven is dat deze door de vrager dan maar een-twee-drie volledig geaccepteerd en het advies opgevolgd moet worden.

Respecteer ook dat de vragensteller uiteindelijk degene is die besluit of, hoe en wat hij/zij doet met de gegeven reacties.

Als moderator zal ik over deze “gedragscode” blijven waken, zonder aanzien des persoon.

mvg. Frans

Ps. ik zal dus geen stem afgeven, want dat is volledig overbodig.
    Last edited by fkbmac; 01-09-09, 09:30.
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ik zie nu iets gebeuren dat ik zeer verontrustend en ondermijnend vind voor het welzijn van welk forum dan ook. Ik zal onderbouwen waarom ik dat denk door quotes uit Frank's bericht te beantwoorden:

F: Ik wil over die discussie iig kwijt dat wij (de 5 chattende kwekers) het beste voor hebben met elke huiskamerliefhebber en met alle goede bedoelingen ons commentaar en tips geven.

Klopt, dat is dan ook al jaren zo geweest op dit forum. Zo ook hebben huiskamerliefhebbers het beste voor met kwekers. Dit forum heeft altijd ruimte gehad voor EN kwekers EN huiskamerliefhebbers.

F: Ik denk dat we dat in het "Gunther-topic" wel bewijzen , ondanks de soms wat duidelijke toon blijven we onze EERLIJKE mening geven.

OOK huiskamerliefhebbers blijven hun EERLIJKE mening geven.
      De ''soms wat duidelijke toon'' is waar het probleem begint: er is een GROOT verschil tussen je standpunt houden en persoonlijk te worden naar iemand die hier een vraag stelt.
      Hier een voorbeeld van persoonlijk worden via een quote (bericht van Henk Draaijer) uit de ''Gunther'' conversatie:

Gunther

Ik snap niet dat je hier om een mening of raad vraagt.
      Je hebt overal antwoorden op en vervolgens vervuil je de discussie weer met opmerkingen over wieken. e.d

Ik zou zeggen, succes verder

henk

Enzo zijn er meerdere voorbeelden van een dergelijke persoonlijk wordende reactie op het forum te vinden in allerlei topics- gek genoeg vrijwel altijd geschreven door inderdaad dezelfde mensen, helaas blijken dat dus vaak sommige van ''de 5 kwekers'' te zijn.
      Het grote verschil in het ''Gunther'' topic is dat Gunther niet boos wordt, van zich af weet te bijten en ook duidelijk zijn meningen kan onderbouwen. Dat heeft gezorgd dat dit topic niet wederom een vervelende draai kreeg, zoals in andere topics op soortgelijke wijze helaas uitgelokt was door sommige van ''de 5 kwekers'' omdat ze persoonlijk werden.
      Het lag dus niet aan ''de 5 kwekers'' maar aan Gunther's reacties dat dit topic geen vervelende draai nam.

Die mening strookt iid niet altijd met wat veel mensen willen horen, maar moeten we daar op uit zijn?

Nee natuurlijk niet, zeggen wat mensen willen horen heeft niemand iets aan en zeker de vogels niet.
      Echter de manier waarop je deze vraag stelt onderstreept en dat jij onderscheid maakt tussen hoe kwekers vragen beantwoorden en hoe huiskamerliefhebbers vragen beantwoorden: je suggereert dat alleen kwekers een mening hebben die niet altijd strookt met wat mensen willen horen - niets is minder waar want ook huiskamerliefhebbers geven hier antwoorden die mensen niet altiijd willen horen en dat is iets dat ook de kwekers hier heel goed weten.
      Bovendien suggereer je hiermee dat alleen kwekers bij hun standpunt kunnen blijven in het antwoorden van vragen, dat vind ik een heel kwalijke zaak.
      Wederom, het verschil zit hem in het niet persoonlijk worden.

Ik denk dat iedereen gediend is bij eerlijk objektief advies en niet met meekletsen met de (hoe goed bedoeld ook) goegemeente.

Klopt, eerlijk objectief advies is het belangrijke en daar kom ik weer terug op het punt dat objectief dus betekent dat je nooit persoonlijk wordt.
      Echter ik voel hier ook een ''steek'' naar huiskamerliefhebbers en hun adviezen toe: ''meepraten met de (hoe goed bedoeld ook) goegemeente'' - niets is minder waar - het feit dat men vragen beleefd beantwoord en op beleefde manier een discussie met iemand kan hebben zonder persoonlijk te worden is iets heel anders dan met iemand meepraten.

Of moeten we dit forum beschouwen als een forum puur voor de hiskamerliefhebbers en heeft men liever dat wij onze (soms ongezouten) mening geven.

Ik neem aan dat je bedoeld ''...dat wij onze (soms ongezouten) mening niet geven'' , anders begrijp ik die zin niet helemaal.
      Daar vanuit gaand - een ongezouten mening geven betekent dat je bij je standpunt blijft, eerlijk antwoord geeft, boos kan zijn, etc, maar betekent NIET dat je dan persoonlijk mag worden naar de vragensteller en hem bijv. min of meer vertelt om t maar zelf uit te zoeken.
      Zeer kwalijk vind ik dat je hier suggereert dat huiskamerliefhebbers geen ongezouten mening zouden kunnen hebben of geven, je suggereert dat alleen de kwekers hier een soms ongezouten mening geven door ''wij'' (=de kwekers) te gebruiken.
      Bovendien ben je in dit hele bericht duidelijk aan het ''splitsen'': ''wij'' (kwekers) en ''hun'' (huiskamerliefhebbers). Dat is altijd - in bedrijven, groepen, forums, waar dan ook - een zeer ondermijnende en kwalijke zaak en gaat regelrecht tegen de hele doelstelling van dit forum in.

Sterker nog volgens mij zaten de deelnemers aan dat bewuste topic niet heel veel van elkaars mening verwijderd , maar dat doet even niet ter zake.

Dat doet juist WEL ter zake - het onderstreept de kennis van zaken die huiskamerliefhebbers en kwekers inderdaad gemeen hebben.

Wat ik wel graag zou willen weten, zijn onze commentaren alhier van nut of heeft de gemiddelde poster liever dat we het op de chat bij een gezonde portie koetjes en kalfjes houden?

In deze uitspraak zie ik een hoop kwalijke insinuaties: je suggereert dat er op de chat slechts over koetjes en kalfjes gepraat zou worden; door ''de gemiddelde poster'' te gebruiken suggereer je dat ''de 5 kwekers'' de enigen zijn die hier kennis van zaken bezitten; en wederom creeer en/of forceer je een ''breuk'', een splitsing tussen kwekers en huiskamerliefhebbers.

Die splitsing is hier nooit aanwezig geweest op het forum - het zegt genoeg dat er nu ''de 5 kwekers'' zijn die dit wel nodig achten.
      Echter, dit verbaasd mij ook weer niet want ik zag de laatste tijd aanwijzigingen dat dit zou kunnen gaan gebeuren.

Een zeer slechte zaak die dit voorheen altijd goede, informatieve forum verziekt.
      Bovendien - ook nog eens een poll erbij zetten die deze ''splitsing'' tussen kwekers en huiskamerliefhebbers benadrukt, onderstreept voor mij alleen maar hoe kwalijk dit is.
      Last edited by miriam; 01-09-09, 11:21.
      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Miriam

Wat jammer dat je nu persoonlijk gaat worden en mijn naam als voorbeeld moet noemen. Je haalt een passage/commentaar aan en niet wat er allemaal vooraf is gegaan. Daarbij als je goed verder leest dan zijn gunther en ik en andere helemaal on speaking terms en hebben we elkaar zelfs bedankt.

Verder voor alle lezers.

"De 5 chattende kwekers wordt helaas helemaal uit zijn verband gerukt , dit was puur om weer te geven dat er vooral op de chat net zoveel kwekers zijn als huiskamerouders zelfs soms wel wat meer. (henk d henkdr, astrid, jeeg, frank , ed, etc etc) Maar die hele discussie zoals jij ook wel weet tussen kwekers en huiskamer vogelhouders vindt ik helemaal niet interessant. Jij weet ook wel hopelijk dat ik alle gaaienhouders een warm hart toedraag.
        Wellicht dat iedereen er even aan moet wennen dat hier tegenwoordig ook kwekers komen wat men wellicht uit het verleden niet gewend is.

Ik kan mij nog herinneren toen ik lid was hoe moeilijk het was om hier binnen te komen. Men wist dat ik ook wel op op arena zat en het was op zijn zachts gezegd een behoorlijke agressieve sfeer. Ik denk dat ik echter mijn plekje wel verovert cq verdiend heb???? Dit gezien toch de vele positieve reacies op forum items, chat en onze bijeenkomsten.

Verder zou ik zeggen laat iedereen de schoen aantrekken die hem past. Ook op de chat want ik kan me toch heel wat heftige en soms zonder enige vorm van respect getuigende reacties herinneren. ook van jou dus, Even voor de goede orde weinigen uitgezonderd. En als het dan niet openbaar gebeurd dan wel in de prive box.

Voor alle goede orde de discussie op wormen die gelsoten is was een discussie tussen Frans en mij. Uit de hand gelopen ja of nee , niemand reageerde daar en is ook gesloten. Dus s.v.p via omwegen hier weer op terugkomen dat is niet fair. Ik ben volwassen genoeg om dit wel of niet met Frans op te lossen.

Als ik op enige wijze hier in de weg zit kan men mij dit aangeven, mag ook rustig in de privemailbox. Ik wil namelijk niemand in de weg zitten en zal me dan ook zonder problemen weer laten uitschrijven, ondanks het feit dat ik hier altijd met plezien ben/was?

Voor alle goede orde om niet in de bekende cirkel te belanden zal ik verder niet op dit item regaeren.

gr'

Henk
        Last edited by Henk Draaijer; 01-09-09, 11:12.

Comment

Klopt Miriam er hoort ergens een NIET tussen , typo van mijn kant sorry en aangepast.

Wat ik wil benadrukken dat de term "5 chattende kwekers" NIET van mij afkomstig is.
          Ik deze uitspraak kant nog wal vond raken , omdat het in de bedoelde discussie tussen 1 kweker en 1 huiskamerliefhebber ging.
          Er werd dus nogal gegeneraliseerd en dat gaf mij aanleiding tot het starten van dit topic, ook omdat het bedoelde topic imo overbodig gesloten werd en verder weerwoord onmogelijk maakte.
          Het vervelende is dat jij je nu zelf ook schuldig maakt aan generaliseren tov de "5 chattende kwekers", dat kan toch niet de bedoeling zijn.
          Ik ben van mening dat we moeten vermijden om persoonlijk te worden en dat geldt voor iedereen , daar mag iemand best op aangesproken worden.
          We zijn nu eenmaal allemaal mensen en de 1 reageert anders dan de ander, op zich trouwens niet mis mee binnen de grenzen van het redelijke.
          Ook wil ik tenslotte benadrukken dat ik zeker niet aan insinuaties (zeker geen kwalijke) doe en het zeker niet de bedoeling is de kennis van wie dan ook in twijfel te trekken,

mvg Frank

Comment

Deze topic wordt gesloten!

Een reactie van de eigenaar van dit forum zal binnekort volgen.

mvg.

Het moderatorteam.
            fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

hallo gaaienliefhebbers,

Ik zie nu iets gebeuren dat ik zeer verontrustend en ondermijnend vind voor het welzijn van welk forum dan ook.

wij als eigenaren delen deze mening dus ook en vinden het ook ongewenst!!!!!!!!!!!!!

het is niet wenselijk om:
              mensen in een hokjes te stoppen of te duwen.
              de woorden van mensen te verdraaien.
              persoonlijk te worden.
              te blijven reageren als je boos bent neem als poster dan even de rust en denk nog eens na.
              ervaringen/meningen/zienswijze's te bekritiseren alleen maar om tegen te zijn of om te jennen.
              iritaties uit eerdere plaatsingen mee te nemen in nieuwe plaatsingen.
              voor andere een aanname te doen in de trant van hij/zij zal wel dat bedoelen.

dit forum is bedoeld om ervaringen/meningen/zienswijze's te delen met elkaar zodat een ieder voor zichzelf daar de waarheid uit kan en mag halen.
              of je nu kweker,huiskamergaai bezitter of aspirant gaaien liefhebber bent.

wij als eigenaren zijn dan ook van menig dat deze topic niets toevoegt aan de verhoudingen onderling en zorgt alleen maar voor verdere tweespalt.
              vandaar dat wij dan ook besloten hebben om deze topic te sluiten en frans daar toe ook verzocht hebben omdat wij nog zelf niet in staat zijn dit te doen.

met vr gr Rijntje(burdy50) en Henk Dijkkamp.

p.s. ja ik vergalopeer mij ook nog wel eens met de dingen die niet wenselijk zijn ja sorry ik ben ook een mens maar leer wel steeds beter en meer.
              Henk(persoonlijke titel)
              ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X