Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leeftijd papegaaien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• leeftijd papegaaien

Waar kunnen papegaaien het oudst worden?

In de natuur of binnen gevangenschap?

Wie weet daar meer over of wat denk jij?

Ik tendeer naar de gedachte van "in gevangeschap".

Redenen van die gedachtegang is:
    - omdat mogelijk de voeding in gevangenschap optimaler zou zijn
    - vanwege eventuele medicatie bij ziekte
    - het ontbreken van natuurlijke vijanden.

mvg
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Dat lijkt mij ook en helaas geef jij dezelfde argumenten waar ik ook op kwam, dus ik kan met niks nieuws komen

Emily
    PHOENIX KAREL

Comment

In ik dacht Europarrot of PS heeft men jaren geleden hier als eens een onderzoek over gepubliceerd. (Australie) Wat ik er nog van weet is dat de gemiddelde leeftijd van de rose kaketoe in de natuur tussen de 10 - 12 jaar lag. De argumenten waren o.a zoals boven vermeld. Inmiddels weten we dat huiskamer/voliere rose's veel ouder worden. In hetzelde artikel werd aangetoond dat slechts 7 van de 10 rose paren in de natuur jongen produceerden. Hoe dit in de volieres is weet ik niet .

gr

Henk

Comment

Persoonlijk denk ik dat ze in de natuur ouder kunnen worden, het is
        natuurlijk lastig te bepalen waaraan de vogels in de natuur overlijden.

De vraag is als er geen gevaar van andere dieren (roofvogels)zou zijn in
        de natuur waardoor de vogels "vrijer" konden leven zonder angst om gegrepen
        te worden, en ze zouden zo hun voedsel kunnen zoeken dan denk ik dat ze daar veel langer zouden leven, dat kan toch niet anders? Het meest geballanceerde voer wat er bestaat, is volgens mij in de natuur te vinden.

Als ik het vaak zo lees hier en daar sneuvelen er toch behoorlijk wat
        vogels ook op jonge leeftijd in gevangenschap aan een ziekte, hoe goed ze
        ook verzorgd werden (op uitzonderingen na uiteraard).

Mijn gedachte is dus: als ze beide geen prooi zouden zijn voor andere dieren (dus gelijke kansen), dan zou in mijn ogen de vogel in de natuur ouder worden dan de vogel in gevangenschap.
        sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X