Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oktober november walnoten en kastanjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• oktober november walnoten en kastanjes

Het is alweer oktober en direct november.

Wat biedt de natuur onze papegaai in deze maanden?

De walnoten en de kastanjes zijn rijp.

Pure vitaminebommen en krachtvoer voor de kromsnavels liggen nu voor het oprapen!

Ze vallen van de bomen, dus rapen maar deze lekkernijen voor onze papegaaien.

Voor meer info: http://www.koppiekrauw.com/tips/voed...en.htm#Walnoot

met vriendelijke groet,
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Ik heb hier alweer een grote voorraad liggen dus we kunnen er minimaal een jaar tegen nu haha.

Comment

let wel goed op schimmels bij de walnoten zijn daar gevoelig voor .en zeker als ze niet goed gedroogd zijn .

dus als je ze geef altijd open maken .

Comment

Geld dit ook voor degenen die je in de winkel koopt ?
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
          Geld dit ook voor degenen die je in de winkel koopt ?
          Ook dan loop je kans dat je er slechte tussen hebt.
          Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

Comment

Walnoten moet je drogen in een goed geventileerde ruimte. Ze moeten door en door droog zijn, anders kun je ze niet bewaren want dan gaan ze van binnen schimmelen. Hoelang? Hangt af van de plek. Sommigen branden ze kort met een verfbrander en herhalen dat na een paar dagen weer. Je kunt ze het best op een droge, geventileerde plaats bewaren. In een (aardappel)netje ophangen bijvoorbeeld.

Comment

ik haal wel eens een notnmix op de markt bij een notenboer. we hebben tegenover ons een hazelaar, die vallen voor me neus op de grond. maar de meeste zijn beschimmeld.
              ook als ik walnoten meeneem uit de supermarkt maak ik ze altijd open inderdaad. heb er ook beschimmelde tussen gehad.
              maar hier word er gretig van gegeten.
              Diana DJ sigpic

Comment

ik zie dat je al antwoord heb .en dit klopt .

Comment

Van een andere papegaaienhouder heb ik gehoord dat die de walnoten droogt in de wasdroger.
                  Walnoten in een kussensloop en dan in de droger.
                  Ze worden dan ook netjes schoon, door het schuren en rollen tegen elkaar.

Het geeeft volgens mij wel een pokkenherrie met die kletterende walnoten.

Dus even in die tussentijd een ander klusje doen in de tuin of zoooo

Comment

Leuke tip. Hoewel en dat weet ik niet.
                    Wat kan de warmte voor een kwaad omdat schimmels in warmte goed gedijen.

Comment

Heb ik ook al over zitten denken Henk.
                      Alhoewel ik denk dat VOCHT een grotere invloed heeft op schimmels dan warmte.
                      Bovendien is het maar tijdelijke warmte, die daarna weer afkoelt naar normale temperatuursomstandigheden.

ik heb ook al gehoord dat mensen walnoten drogen in een verwarmde oven?
                      Das toch ook warmte creeƩren van buiten af.?

Bovendien.........ik maak elke walnoot open en ruik en kijk ernaar.
                      Pas dan krijgen mijn papegaaien het te eten.

Comment

Dit jaar heb ik de noten boven op zolder te drogen gelegd op een grote doek.
                        Ik hoop dat ze goed drogen en er mooi doorheen komen.

En anders kan ik altijd nog naar de C1000.

Natuurlijk maak ik ze wel allemaal open, want soms zit er toch 1tje tussen die niet helemaal veilig is.

Comment

Ik heb hier ook een hele tas, maak sowieso iedere noot open (dat doe ik ook met die uit de supermarkt) en heb ze zelf geproefd. Ze zijn wel lekkerder, wat intensiever van smaak.
                          sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X