Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ongeringd is kan dat problemen geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ongeringd is kan dat problemen geven

Hoi allemaal sinds een maand of 3 hebben we een amazonepapegaai overgenomen van mensen omdat die er door klachten van de buren niet meer voor konden zorgen ....Nu is het zo dat japie (zo heet hij/zij) niet geringd is .Ik had hierover wel bij de winkkel waar ik hem heb laten kortwieken navraag gedaan maar die vertelde dat het geen probleem is ...Nu zat ik gisteren ergens op visite die daar niet zo zeker van waren ..ik maak mij nu zorgen want wil japie echt niet meer kwijt ...wie weet hier meer over of weet waar ik navraag kan doen hierover zonder risico dat ze japie bij me weghalen ...

groetjes natasja en japie

Hier dan het antwoord op deze vraag ...Ik ben er nu achter dat japie idd geringt had moeten zijn hij is geregistreerd onder cites 2 ...bedankt voor de hulp allemaal op de chat ...

Comment

Ligt er aan hoe oud de vogel is.
      De vroegere wildvang hadden geen ringen, of een knijp ring.

Niet druk om maken! Gewoon genieten van jouw Japie.

Comment

ja dat is wel zo maar moet je dan niet kunnen bewijzen dat hij al zo oud is (en vanaf welke leeftijd is het legaal om een ongeringde papegaai te hebben )...is het trouwens mogelijk achter de leeftijd van een papegaai te komen???

Comment

Hallo

Het ligt er maar aan welke amazone soort het is.
          Sommige amazones staan op cites lijst 1 deze moeten ringen en papieren hebben. Als het een soort is die niet op de cites lijst staat dan maakt het niet uit.

Henk
          www.mijnkaketoes.nl

Comment

Henk, zover ik begreep was het een venezuela amazone, cites 2 !?
            Ik weet alleen niet hoe het zit met de ringen hiervan
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

Oke heel officieel moeten die wel ringen hebben. Echter doen ze hier niet moeilijk mee.

Comment

Zou hem wel alvast laten chippen of een knijpring laten geven zodat hij vanaf nu officieel geregistreerd staat.
                sigpic

Comment

Krijg ik dan geen problemen als ik dat laat doen omdat hij niet geringt is ...en kan dat bij de vogelarts of ergens anders lorre en co ???

Zou ik hem als hij gechipt is wel kunnen meenemen op vakantie bv of wandelen want dat zou ik graag willen zodat ik zijn leven kan verijken door lekker mee naar buiten te gaan had al een buggy voor hem (hij moet er nog wel aan wennen natuurlijk )

Ga vandaag kijken voor een goede vogelarts waar ik een afspraak mee kan maken voor op een zaterdag, mijn man werkt door de weeks gewoon en ikzelf heb geen rijbewijs dus is dat het meest practische.

Comment

Nee als je de situatie uitlegt is dat geen probleem, anders een afstands verklaring laten tekenen door de oud eigenaar.

Hier vind je de lijst met vogelartsen;

https://www.papegaaienforum.nl/lijst-vogelartsen/
                    sigpic

Comment

bedankt

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X