Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer snappen niet meer te vliegen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer snappen niet meer te vliegen?

Hallo allemaal,

Ik heb 2 edels van nu ongeveer 24 weken..

Fons en Fien, ze zijn 2 weken geleden gewiekt bij Hedwig in Veldhoven, mijn vraag is wanneer ze echt door hebben dat ze niet meer kunnen vliegen?

Ze zitten ongeveer bijna heel de dag in hun Javaboom maar toch dat ik ze nog geregeld moet gaan halen op de grond om ze terug in de boom te zetten..

Zie ze vaak ergens naar kijken en dan proberen ze op te stijgen.. Ze landen gelukkig veilig maar kijken iedere keer weer verbaast om op de grond terrecht te zijn gekomen.. vind het een beetje zielig want ze vinden het op de grond niet leuk.. sta dus ook heel de dag ze nog terug te zetten in de Boom.. Heb er veel beklimbare takken inzitten en touw en speeltjes dus ze hebben toch veel te doen.. ben bang dat ze het vliegen missen.. voel me daardoor weer een beetje schuldig..
    Verwen ze mischien zelfs te veel doordat ze weten dat ik ze wel weer kom helpen?

Met eten wat ze laten vallen doen die slimmerikken dat namelijk ook, kijken naar mij en naar de grond en weer naar mij met de bedoeling dat ik het terug oppak( wat ik dus doe, watje die ik ben)

Mischien komt het daardoor met ook dat uitvliegen? Dat ze door hebben dat ik een soort van Butler ben voor hun ha ha?

Maar mischien hebben ze wat meer tijd nodig en is het heel normaal, hoe ging/ gaat dat bij jullie?

Groetjes Viv
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

hoi viv,
    het lijkt wel of ze inderdaad een spelletje met je spelen. ahhh ik fladder op de grond ohhh vrouwtje reageerd!! hmmm kunnen we vaker doen hihiihi. wat je dus kan doen en doe ik ook met onze valkparkiet oppakken negeren (dus ook niet aankijken) zonder een kick te geven in de kooi, ja dit is een spel die jij deze keer vol moet houden (houd moed want het werkt en zo ook bij onze valkje) na een tijdje mag de valk eruit... doet ti het weer .. hup!! zet ik hem in de kooi en de kooi gaat wel dicht. en je hebt er 2 dus pfffff ik wens je veel sterkte.
    Diana DJ sigpic

Comment

Ja, ik ben er ook bang voor dat het een spelletje wordt, zal jouw tip eens proberen.. moeilijk want die snuitjes zijn moeilijk te negeren maar dat is juist het probleem denk ik ha ha..

BedankT
      https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Ha Viv, de edels houden je lekker bezig, wees blij dat je edels heb gewiekt anders was je nog drukker met hun.
        Vanaf het moment dat je ze gewiekt heb weten ze dat ze niet kunnen vliegen, alleen naar de grond vaderen voor een veilige landing.
        Ik ben van meneing dat een gewiekte vogel beter af is dan een vrije vogel.
        Hij heeft veel meer vrijheid, ik weet dat er mensen zijn die mijn mening niet delen.
        Maar dat heeft afgelopen zomer maar weer bewezen, genoeg oproepen van weg gevolgen vogels.
        Dus heb nu geen schult gevoel.
        Ik heb van mijn klimboom een touw hangen tot de vloer, kunnen ze zelf weer omhoog klimmen de boom in, en dat werkt goed
        Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
        Gerrit Visser

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X