Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oppassen Marktplaats!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oppassen Marktplaats!

Ik zag vandaag weer een schokkend bericht op marktplaats:

Blauw-gele ara's werden er aangeboden maar of deze advertentie nou zo betrouwbaar is?

Als titel: Blauw en goud ara papegaaien Blauw en goud is gewoon slecht vertaald door een vertaalmachine aangezien ze in het engels Blue and Gold macaws heten....

Verder zaten er in het bericht allemaal spellingsfouten..gewoon helemaal verkeer vertaald door een vertaalmachine...
    En dan de prijs: 150 euro!!!!! voor een ara....
    ( en het plaatje is ook gewoon overgenomen van google)
    Helaas hebben mijn vrienden uit Engeland dat ook meegemaakt en moesten eerst geld sturen en kregen allemaal kundige formulieren van huisdiervervoers bedrijven maar het was dus één grote oplichting...ze kwamen uit Kameroen (west Afrika) en de politie zei dat het een wereldwijd schandaal is...ze gaan op allerlei sites en bieden dieren maar ook andere spullen aan die ze helemaal niet hebben!

Dus pas aub op!!
    http://link.marktplaats.nl/299152965

Gelukkig is dat bij de meesten hier wel bekend, er zijn eerder topics over geweest. Zo staan er ook wel eens Hyacinthen op, voor €350,--

Als ik me verveel mail ik die eikels wel eens.
    Vraag ik of ze de veren ook kunnen kleuren in andere kleuren enzo...
    Of dat je de vogels de afwas kunt leren doen... Ghehe

Jammer genoeg zijn er altijd nog mensen die er in trappen.
    Maar als je er in trapt, is het ook wel je eigen schuld aan de ene kant vind ik.

Comment

echt niet doen
      Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
      Gerrit Visser

Comment

Het is ook mogelijk om marktplaats te tippen dat het oplichtings-/ illegale praktijken zijn.

Marktplaats krijgt per dag natuurlijk tig van dit soort meldingen en filterd dan ook op de meeste tips per advertentie.

Hierbij dus een oproep aan alle die dit soort vuile advertenties tegen willen gaan: TIP MARKTPLAATS!

(Rechts van de advertentie, onder de kop "Tip Martplaats.nl", sellecteer "In strijd met de regels", en geef vervolgens een omschrijving van wat er mis is met de advertentie)

Comment

Ik ben eens even achter die gast aan gegaan en heb intresse getoont onder een "vals" email adres. Na mijn eerste mail ontstond het volgende gesprek

Let op: (Lees van onder naar boven)

hello. thank you very much. you will have to transfer the money to me so i can go to the airport and pay for the flight ok. i also need your full names so that i can go to the ministry of livestock, fishery and animal husbandry and get the export permit document and the transfer of ownership document which will permit me to ship the birds to you ok. so i will be waiting to read from you again. thanks and have a nice day

--- On Tue, 24/11/09, Daan de Koning <milliondollardaan@live.nl> wrote:

From: Daan de Koning <milliondollardaan@live.nl>
          Subject: RE: blauw en goud ara papegaaien
          To: ablaisie@yahoo.co.uk
          Date: Tuesday, 24 November, 2009, 11:10

Ok that is ok.
          I will pay for your flight.
          I'll give you 600 for the 2 ara's + flight.
          Then you'll have some extra for the trouble of getting here.

--------------------------------------------------------------------------------
          Date: Tue, 24 Nov 2009 03:02:50 -0800
          From: ablaisie@yahoo.co.uk
          To: milliondollardaan@live.nl

hallo. je zal moeten betalen voor de vlucht van de vogels ok. o denk niet dat het zal meer dan 150 euro voor de vlucht. Ik heb de naam van de dichtstbijzijnde luchthaven naar uw locatie, zodat ik kan de exacte prijs ok.

Date: Tuesday, 24 November, 2009, 10:57

Kom je ze dan brengen en dan moet ik u ticket van het vliegtuig betalen?
          gaat dan wel duur worden of niet?
          Dan kan ik net zo goed een ara in de winkel kopen...

--------------------------------------------------------------------------------
          Date: Tue, 24 Nov 2009 02:49:16 -0800

dank u voor om terug naar mij. Ik wil u laten weten dat ze zullen er het beste van bedrijf cos van hun prachtige karakter. ze houden tafelresten. getraind en ik ze eten alles wat we eten. er is dus geen probleem. zij zullen komen in hun kooi. scheepvaart ze naar Nederland is geen probleem omdat ze al hun papieren ok zijn. om zo te gaan zal ik u deze twee voorwaarden baby's op de eerste plaats zult u beloven om mij maandelijks foto's van deze baby's, ten tweede zult u me beloven dat deze baby's zullen worden behandeld als eigen kinderen. u moet ze op te pikken op het vliegveld of ik zal zien of ze rechtstreeks kunnen worden afgeleverd bij u thuis. indien dit door u ok dan zal ik wens u zenden mij naar de naam van de dichtstbijzijnde luchthaven naar uw locatie, zodat ik kon gaan en vragen de verzendkosten naar uw locatie en houden u op de hoogte. kunt u een aantal van hun laatste foto's in de bijlage hieronder. het mannetje heet KEEN terwijl het vrouwtje heet MIMI hoop dat je van ze houdt? Ik zal u graag bellen, zodat we kunnen praten, maar ik spreek niet goed Nederlands ok. Als je spreekt Engels of Frans laat mij dan aub uw nummer hebben zodat ik kan bellen en praten met de persoon die wil mijn baby's ok vast te stellen. Ik zal wachten om te lezen van je weer. bedankt
          groeten

Date: Tuesday, 24 November, 2009, 10:39

Oke, hartstikke mooi!

Ik heb een goed huis voor ze!

Stuur je de ara op?

Hoe moet ik je betalen?

Groeten

Date: Tue, 24 Nov 2009 01:36:54 -0800
          Subject: Re:blauw en goud ara papegaaien

dank voor uw mail met betrekking tot mijn ara papegaaien voor adoptie. Heeft u kinderen? ze liefde vogels? ben je een fokker? Heeft u een dierenarts rond uw plaats? Sorry voor alle vragen, we willen er zeker van onze vogels gaan naar een mooi huis. Wij werken met een Amerikaanse vrijwilliger om hiv en andere ziekte vechten in in derde wereld landen en we zijn nu in een klein land genaamd Noord-Kameroen, een van onze gerichte regio's. Ik geef hen uit omdat ze het klimaat hier is niet erg geschikt voor hen en ook mijn vrouw is erg ziek nu en zal worden geëxploiteerd in de komende weken ook. Ik ben ook erg druk en er is niemand om zorg te houden. ze zijn zo grappig ze praten en dansen. ze houden van het leven. ze houden worden buiten. Ook zij zijn erg speels. ze hebben een zeer uitgebreide woordenschat. ze zeggen hallo, wat, kraker, Caesar, dank u, shut up, ik hou ook van jou, en nog veel meer. ze zijn erg leergierig en spelen. ze zijn erg schattig, hun veren op zoek bent naar prachtige veren en kleuren. ze zijn niet screamers, natuurlijk, hebben ze een aantal luide momenten, maar dat is normaal en te verwachten met een grote vogel. ze houden van hun douches, ik zet ze op een ladder in de douche met mij en laat het warme water lopen over hen. hun ogen alleen maar zeggen het allemaal. ze houden tafelresten. Als je eenmaal hun vertrouwen te verdienen, kun je houd ze als een baby, ondersteboven en spelen met hun voeten, ze houden nek wrijft of om u te helpen krabben de behuizing uit hun nieuwe veren. ze zijn 3 jaar oud, ze hebben goed temperament met kinderen en andere huisdieren. terug te krijgen voor meer details en hun meest recente foto's en vertel me als je klaar bent om deze papegaaien hebben zodat ik kan beginnen met het opstellen van al hun wettelijke documenten, omdat ze zal komen samen met al hun papieren, waaronder een aantal speelgoed dat ze genieten van het spelen met. wachten om te lezen van je weer. groeten

Je ziet dus wat een vies spelletje het is!
          Zo zielig mogelijk doen en met mooie verhaaltjes komen.
          Voor hem gewoon knip en plak werk.
          Dat is meestal het punt waarop je een scam kunt herkennen:
          Lange verhalen, veel beloven en mooi weer praten maar geen antwoord geven op je vragen.
          Hij/ zij probeert in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk mensen te kunnen beantwoorden, vandaar dat hij/zij een standaard dialoog heeft ontwikkeld die hij/ zij gewoon kan kopieren, plakken en versturen.

(Heb het al enkelijke keren meegemaakt :S)

150 euro vlieg retourtje Kameroen - NL ?? Dacht het niet haha!!

Comment

Heb hem uiteraard na dit gesprek wel meteen uit zijn droom geholpen en hem verteld dat ik hem door had en dat ie niets van mij hoeft te verwachten.
            Zoals gewoonlijk bij die lui: Geen reactie.

Op een zelfde soort manier is mij al een keer bijna 2000 euro afhandig gemaakt!

Kijk dus uit met zulke mensen!

Comment

Hai BramS,

Heb je dit ook gemeld bij Marktplaats ?????

Groetjes Wilma

Comment

Ja even de snitch uitgehangen

Comment

Pas ook op voor de deze:
                  "héél erg tamme papegaai" ;-)
                  http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                  Papegaaienpsychologie:
                  Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                  http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Als je het meldt, dan wordt het meestal wel vrij snel verwijderd, maar het is gewoon dweilen met de kraan open.
                    Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

Comment

Wat ze in die mail ook zeggen he... Noord Kameroen..
                      daar vandaan opereerden ook de mensen die mijn Engelse vrienden hebben opgelicht...
                      toen ze het geld hadden betaald kwam er geen ara...
                      Daarna wouden ze toch een ara en belde naar een kweker deze was ook opgelicht..zij wouden aan hem stokstaartjes leveren...
                      Uiteindelijk heeft hij de kooi en spullen er allemaal voor een hele lage prijs erbij gedaan omdat hij zo meeleefde...

Ook stond er laatst een artikel in een krant over een Nederlandse vrouw die was opgelicht op Marktplaats van die mensen uit Kameroen die haar een dure raskat aanboden..

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X