Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PDD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie niet nog meer slecht nieuws te verwerken krijgen, niet na al die verschrikkingen die jullie dit jaar al hebben moeten ondergaan! Wij hadden gisteren ook net al onze moed bijeen geschraapt om al onze gaaien te laten testen... toen Marc naar jullie verwees aan de telefoon, bleek dat Dr. Coutteel net bij jullie op huisbezoek was. Dus voor ons nog even uitstel, maar het moet zeer binnenkort gebeuren, hoe meer je erover nadenkt, hoe ongeruster je wordt he...
    Inderdaad Henk, het zou schitterend zijn als hier eindelijk een remedie voor gevonden werd! En zonder middelen geen research, dus op mijn overschrijving kan gerekend worden. Maar misschien moet er in afwachting ook eens nagedacht worden of we niet met z'n allen een solidariteitspotje kunnen aanleggen als steun voor leden als Charlot, die door zo'n ramp getroffen worden? Ik roep iedereen op eens te brainstormen over hoe dat praktisch zou kunnen! Zelf zou ik alvast met veel overtuiging een bijdrage leveren indien zo'n fonds in het leven geroepen werd. Wat jullie?
    Els

Comment

Els

Zo een fonds is een loffelijk streven maar lijkt me wel erg lastig te organiseren. Welke criteria wil je daar voor hanteren. Stel een bezitter krijgt deze ziekte bij de papegaaien omdat die vogels heeft aangekocht zonder de zorgvuldigheidscriteria zoals qurantaine, testen etc. Gaan mensen daar dan voor betalen, ik denk het persoonlijk niet.

Henk

Comment

Update

Update:

Gisteren waren wij Dr. Verbeeck (collega van Dr. Coutteel) en die wist ons een tussentijds resultaat mee te geven. Blijkbaar voert Prof. Dorrestein de test 2 maal uit. Vandaag werd de 2de in gang gestoken.

De eerste is redelijk positief: allemaal negatief !!!!!! Maar hij had er wel 2 die nog mogelijks naar positief kunnen gaan, maar ook mogelijk van niet, dit gaat over Lara, m'n edelmeisje en Jefke m'n zwartkopcaique ... Dit wordt met waarden bekeken en blijkbaar ligt hun waarde het hoogst, doch nog onder de positieve grens! Laat ons hopen ... Maar 'k vrees eerlijk gezegd voor ons Lara'tje, daar edels er toch wel heel teer aan zijn hé?

Heb zo'n schrik om dit nogmaals te moeten doorstaan, zal er mij wel moeten bij neerleggen hé ...

Ik denk nu, het einde is in zicht, slechter kan niet meer, dit zal wel ooit eens stoppen zeker ?

Groetjes,
        Charlot

Comment

JOEPIE !!!

IEDEREEN IS NEGATIEF !!!

Comment

perfect gefeliciteerd .

Comment

sigpic

Comment

en nu volop genieten je heb het verdient na al dat verdriet heel heeeeeeeeeel veel geluk

groetjes sylvia,ballou,shaggy,bowie,binkey,bibi,okkie

Comment

Charlot,
                  bedankt voor je verhaal, jullie hebben heel wat meegemaakt en het is de schrik van een ieder die met vogels (papegaaien) bezig is.
                  Toch zijn er mensen die willens en wetens hun jongen toch blijven verkopen terwijl ze weten al meerdere papegaaien aan PDD hebben verloren en er niets mee doen, in Sonnega zit zo'n iemand, niet wij hoor maar er zitten maar twee kwekers in dit kleine iddilische dorpje, en de Hr Bakker verkoopt nog rustig zijn jonge vogels terwijl hij weet dat zijn bestand ook flink geraakt is door PDD.

Vroeger deden wij samen en kwamen de vogels altijd in qarantaine en later pas aan het bestand toegevoegd, nadat wij ieder afzonderlijk verder gingen, bleken nieuwe aankopen bij de Fam. Bakker zonder testen (welke dan ook) gewoon direct bij de andere vogels werden geplaatst, zelfs vogels die van de markt gekocht waren, en toen heb ik al eens tegen hem gezegd , dit is helemaal niet zo wij het altijd hebben gedaan..............

Totdat ik er een keer kwam en hij een Bl.gele ara had verloren en naar Hooimeijer had gebracht voor sectie, en daaruit bleek dat deze PDD had, hierna heb ik hem aangeboden te helpen om de gehele voliere en hokken te ontsmetten en daar zag hij geen heil in, Hooimeijer had gezegd dat er toch niets aan te doen was...........................

Tot op de dag van vandaag worden er nog steeds gekweekte jongen aangeboden, dus wees op je hoede voor zulke mensen, en laat elke nieuwe aankoop testen, voor je eigen bestwil en dat van de vogels.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X