Hallo beste mensen,
Ik zal me binnen enkele dage deftig voorstellen en zelfs eens een foto zoeken, maar nu zit ik met een probleempje dat ik totaal overzien had...
Mijn naam is Marc, ik woon in België en wij hebben een Blauwvoorhoofamazonepapegaai die tot voor kort in een kooi van ongeveer 50 x 50 cm zat.
We hebben onze "Coco" een nieuw huisje gekocht bij dierenvilla.
Goed naar de afmetingen gekeken, goed naar de tralie-afstand, de voederbakken, enfin alles was in orde. Dachten we.
Maar hier het "probleem". Vroeger werd er op de bodem van zijn 50x50 cm kooi een open krant gelegd en dagelijks of 2x / dag werd de vuile krant er uit gehaald en kreeg Coco een nieuwe krant.
Maare.... de nieuwe kooi is véél groter: bodemplaat is 62 cm bij 52 cm. en een krant is gewoon te klein voor die plaat.
Twee kranten naast mekaar lijkt niet praktisch, want dat gaat schuiven.
Bovendien heeft Coco de (onhebbelijke?) gewoonte om op zijn bodemplaat te gaan staan en heel de krant te slopen. Met een enorme smurrie als gevolg.
Is dit normaal "Amazone-gedrag" of hebben wij een ADHD-vogel ?
Enfin is er iemand die raad weet wat we eventueel op de bodem kunnen leggen ?
Ik dacht al eens gehoord te hebben dat sommige mensen kattenbakvulling strooien, maar:
1) Is dit niet giftig ?
2) Verversen jullie dat dan ook elke dag ?
Of kennen jullie andere alternatieven ?
We zouden graag coco in zijn nieuw huisje zetten, maar we willen in één keer goed starten.
De kooi die we kochten is het model "New York" van de direnvilla.
Deze:
http://www.dierenvilla.be/nl/papegaa...york-6622.html
Alvast héééééééééééééééééél erg bedankt. Ik weet dat het niet erg netjes is om zo maar binnen te vallen zonder behoorlijke intro, maar we zijn wat ongeduldig .....
Waw, en nog echte "gepersonaliseerde" Amazone-smiley's !!! Tof zeg !
Ik zal me binnen enkele dage deftig voorstellen en zelfs eens een foto zoeken, maar nu zit ik met een probleempje dat ik totaal overzien had...
Mijn naam is Marc, ik woon in België en wij hebben een Blauwvoorhoofamazonepapegaai die tot voor kort in een kooi van ongeveer 50 x 50 cm zat.
We hebben onze "Coco" een nieuw huisje gekocht bij dierenvilla.
Goed naar de afmetingen gekeken, goed naar de tralie-afstand, de voederbakken, enfin alles was in orde. Dachten we.
Maar hier het "probleem". Vroeger werd er op de bodem van zijn 50x50 cm kooi een open krant gelegd en dagelijks of 2x / dag werd de vuile krant er uit gehaald en kreeg Coco een nieuwe krant.
Maare.... de nieuwe kooi is véél groter: bodemplaat is 62 cm bij 52 cm. en een krant is gewoon te klein voor die plaat.
Twee kranten naast mekaar lijkt niet praktisch, want dat gaat schuiven.
Bovendien heeft Coco de (onhebbelijke?) gewoonte om op zijn bodemplaat te gaan staan en heel de krant te slopen. Met een enorme smurrie als gevolg.
Is dit normaal "Amazone-gedrag" of hebben wij een ADHD-vogel ?
Enfin is er iemand die raad weet wat we eventueel op de bodem kunnen leggen ?
Ik dacht al eens gehoord te hebben dat sommige mensen kattenbakvulling strooien, maar:
1) Is dit niet giftig ?
2) Verversen jullie dat dan ook elke dag ?
Of kennen jullie andere alternatieven ?
We zouden graag coco in zijn nieuw huisje zetten, maar we willen in één keer goed starten.
De kooi die we kochten is het model "New York" van de direnvilla.
Deze:
http://www.dierenvilla.be/nl/papegaa...york-6622.html
Alvast héééééééééééééééééél erg bedankt. Ik weet dat het niet erg netjes is om zo maar binnen te vallen zonder behoorlijke intro, maar we zijn wat ongeduldig .....
Waw, en nog echte "gepersonaliseerde" Amazone-smiley's !!! Tof zeg !
Comment