Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk kiezen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja hihi. Mijn voorkeur gaat uit naar de man. Maar toevallig was het popje die ze ook had wel erg aanhankelijk.

    Comment


    • #17
      Ja nu nog wel ja, ;p
      Heb hier een pop van 6, nou da's soms echt niet normaal hoor. een onbekende hoeft z'n hand er ook niet voor te houden of diegene moet door het leven met een paar vingers minder, haha.
      Als dit je eerste gaai wordt zou ik lekker voor een mannetje gaan, die zijn wat makkelijker.
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

      Comment


      • #18
        Een edel jeetje dat is een totaal andere keuze. Persoonlijk vind ik de edels wat luidruchtig als je gaat vergelijken met de kleinere soorten, er komt heel wat meer geluid uit, en ook zijn ze wat meer eenkennig ook, tenminste de edels die ik ken.

        Comment


        • #19
          Tja, zo blijf je persoonlijke ervaringen houden. Ik heb bij een aantal kwekers geinformeerd naar een grijze roodtaart en kreeg dan als antwoord dat een Edel veel minder eenkennig is. Dat we daar beter voor konden gaan in een gezin.
          Ik heb zelf het geluid van een edel mogen horen in het NOP, haha, dat was behoorlijk hard ja. Maar ik heb ook alweer van meerdere mensen gehoord dat ze niet luidruchtig zijn. En alleen schreeuwen bij onraad. Nou ja, we zien het allemaal wel. Ik verheug me er erg op!

          Comment


          • #20
            Even een vraagje over testen.
            Ik lees overal over het belang van testen en dat klinkt allemaal erg logisch. Mijn Edeltje is zelf niet getest, maar zijn ouders wel en die zijn gezond. Wij hebben verder geen andere vogels en houden hem alleen. Is het dan alsnog nodig dat wij hem laten testen? En waar kun je dat laten doen? Moet dat bij een vogelarts of kan elke DA dat?

            Comment


            • #21
              Hoii

              Testen is nooit verplicht, wat je zelf wilt.
              Mijn vogels zijn ook niet getest, ze zien er wel allemaal perfect uit, behalve als ze in de rui zijn dan ;p
              Als ik het geld had om 12 vogels allemaal te testen dan zou ik het zeker doen ja, maargoed als 16 jarige word dat vrij lastig. :P
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

              Comment


              • #22
                Een vogel moet idd bij een vogelarts getest worden.

                Robin, er bestaat ook de mogelijkheid om een combinatie test te laten doen.
                Uiteraard voor chlamydia word dat lastig. Als een van de vogels iets mankeerd moet de test als nog bij elke vogel apart gedaan worden.

                Groet Ron

                Comment


                • #23
                  Dus je bedoelt ik test bijvoorbeeld 1 vogel op alle ziektes, en hij is helemaal gezond ik de andere dus niet meer hoef te testen? Dan moet ik dus de vogel nemen die ik het eerst heb gekocht denk ik, of maakt dat niet uit? En als er nou toch een ziekte in zit zal ik ze dus allemaal moeten testen?

                  Als dat is wat je bedoelt lijkt het me een goed idee.
                  http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Nee dat bedoel ik niet. bij alle vogels wordt bloed afgenomen, in 1 buisje gedaan en als 1 vogel wordt er getest. Ik heb dat met 4 gaaien gedaan, er wordt dan voor 1 vogel een prijs gemaakt.
                    Alleen als er een ziekte uit komt moeten ze alle nogmaals getest worden om te zien wie er ziek is.

                    Bij chlamydia kan dat niet, deze test wordt middels een uitstrijkje gedaan bij elke vogel apart.

                    Comment


                    • #25
                      ooooh, da's nog handiger
                      Kun je me vertellen waar ik dat kan doen en hoeveel het kost?

                      Alvast bedankt
                      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                      Comment


                      • #26
                        Zelf ben ik met me gaaien bij dierenkliniek centrumoost geweest, Drs van Doormalen. Ik weet niet waar je woont of welke vogelarts je gaat, maar je kan het beste zelf even bellen en een prijsopgaven vragen.

                        Groet Ron

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse

                        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                        Working...
                        X