Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pookie (parkiet) en Mickey (bb) - weer naar de vogelarts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pookie (parkiet) en Mickey (bb) - weer naar de vogelarts

hoi allemaal. Ik heb morgen weer een afspraak met Peter Bastiaansen. Zal eens vragen of hij strippenkaarten verkoopt, aangezien ik in een half jaar tijd met zeer grote regelmaat langs ben geweest. . Enfin. Ik had hem dat Amerikaanse artikel gemaild over de stuitklier en uit dat artikel kwam sterk naar voren dat problemen met de stuitklier vaak de oorzaak is van een vitamine A te kort. Nu... ik en Peter zijn beiden van mening dat dat niet echt voor de hand ligt, omdat Mickey een zeer goede voeding tot zich krijgt. Maar.... een vitamine A te kort kan dan toch wellicht voorkomen en waarschijnlijk zal Mickey morgen een vit. A shot krijgen. Als het niet de oorzaak is, dan kan dit iig geen kwaad. Hier kunnen jullie zien hoe haar stuitklier er nog steeds uit ziet: http://www.youtube.com/watch?v=CPtmaavRwf4

Pookie, mijn grasparkietje, gaat ook mee... Sinds ruim een week eet hij niet meer. Alleen trosgierst. Hij is ruim 7 jaar oud en heeft een tijdje terug een behoorlijke bacterie gehad en is daarvoor behandeld door Bastiaansen. Daarna is een kleine tumor operatief weggehaald door hem. Ik vrees dat er iets in zijn lijfje fout zit..... dat hij daarom geen harder voer weg kan werken. Hij eet (gelukkig) nog wel trosgierst... dat is het enige wat hij op dit moment binnenkrijgt. Ik weet dat Pook niet meer lang bij me zal zijn, maar ik kan hem toch ook niet zo door laten tobben? het vervelende is dat hij niet ziek oogt.. Hij is erg vrolijk, kletst en kwettert volop.

Ik heb een afspraak om 13.45 uur....
    Ellen & her Parrots

Jeetje wat een gedoe zeg voor je lieve viegeltjes! Hopelijk komt het allemaal goed of iedergeval knappen ze iets op. Zal vast een duur traject zijn allemaal. Als ik zie wat ik steeds kwijt ben en ben nog niet klaar,Sjors is best veel afgevallen en ontlasting stinkt vaak echt heel erg dus ik wacht op een belletje van Hedwig had ontlasting opgestuurd, blijven bacteriƫn in die er niet in horen. Dussss ik doe mee aan de vogelartsen bezoekjes hihi.

Heel veel sucses morgen!! Dikke knuffel aan je viegeltjes !
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

vogelarts

Hier nog een ik ga ook regelmatig met me ara naar de vogelarts.
      Zij heeft iedere keer hele dikke veren, er zitten dan wel 4- 5 veren in een hulsje en daar heeft ze veel last van.
      op zijn tijd worden die er dan uitgerokken (dus kassa)
      Het gebeurd gelukkig wel onder een roesje.
      gr Ziyal

Comment

Heel veel succes vamiddag.

Groet ron

Comment

Heel veel suc6 Ellen vanmiddag.
          Hoop dat de vit A shot gaat werken en dat ze ook kunnen ontdekken wat Pookie mankeert
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

Hoi Ellen,

Hoe is het afgelopen?

Comment

EN??? duim op een goede afloop

groet Ron

Comment

hoi, dank jullie wel! sorry voor de late reactie, maar eerder had ik geen gelegenheid.

Het is met Pookie minder erg dan ik dacht, maar hij heeft Ʃn in zijn krop Ʃn in zijn ontlasting teveel bacterien zitten, dus ik heb wƩƩr antibiotica gekregen. Peter kwam terug nadat hij alles onder de microscoop had bekeken en vroeg of ik het ook wilde zien.. Grappig Ʃn interessant.
                Pook heeft al zijn AB in het water en ik ga hopen dat hij snel weer (wat) normaal gaat eten (hij eet nu alleen nog maar trosgierst).

Mickey heeft een vitamine A shot gehad, Ć©Ć©n keer is niet erg (als het niet echt een tekort blijkt te zijn) maar daarna mag het niet zomaar weer. Hij vroeg of ik het PDD fonds ondersteun en ik zei ja. Hij heeft weer een biopsie genomen van de stuitklier en stuurt die (als dank voor mijn bijdragen) 'als soort van vriendendienst' op naar Gerry Dorrestein om hem er eens naar te laten kijken.
                Ben wel benieuwd, want het ziet er nog steeds niet uit hoor.
                Ellen & her Parrots

Comment

Zoo toch ook maar even hier ingelogd , wou het toch nog eens lezen.
                  Maar wat goed nieuws zeg dat met pookie toch wat beter gaat komen waarschijnlijk. Hopelijk doet de AB zijn werk en kunnen jullie nog lang van elkaar genieten!

Dat van de stuitklier is indd bijzonder en blijf dat zeker volgen hoe dat uitpakt. Ik vind de stuitklier er al apart uitzien als er niks mis mee is hihi. Mijn vriend zei eerst van kijk eens bij Sjors zag een hele rare pukkel toen ze aan het poetsen was ik schrikken en kijken en toen dacht ik al dat het de stuitklier was. Ondanks de stuitklier onstekingen ziet Mickey er bijzonder mooi uit!

We horen het wel weer geef ze maar een lekkere koppie krauw
                  sigpic

Comment

dank je wel!! keep you all posted.
                    Ellen & her Parrots

Comment

Fijn dat het niet ernstig blijkt te zijn.

Comment

Gisterenavond al ontving ik de uitslag op de email:

-------Original Message-------

From: Peter Bastiaansen
                        Date: 4-9-2010 23:18:45
                        To: 'Ellen Uittenbogaard'
                        Subject: FW: bont boertje Uittenbogaerd 0763

Bij deze de uitslag van de stuitklier, in elk geval geen aanwijzingen meer
                        van ontsteking, ook geen tumorcellen of iets van dien aard.
                        Een te grote stuitklier met normale inhoud. Lijkt mij dus.

Groetjes Peter

-----Oorspronkelijk bericht-----
                        Van: noivbd.nl
                        Verzonden: zaterdag 4 september 2010 16:05
                        Aan: Peter Bastiaansen
                        Onderwerp: bont boertje Uittenbogaerd 0763

KLIK HIER VOOR DE PDF

Peter,

geen afwijkingen.

mvg

Gerry
                        Ellen & her Parrots

Comment

Dat is toch wel goed nieuws?! MIschien dat het na verloop van tijd weer beetje normaal van kleur word? IK vind het zoiezo raar om zon stuitklier te zien vandaag ook weer gekeken bij sjors tijdenz het poetsen maar ziet er echt vaag uit leek wel een pukkel waar pus uit komt ofzo?? Is daar een site van met fotos hoe dat werkt dat je weet?

Erg snel de uitslag ook! toppiiiie
                          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Showtime Bekijk Berichten
                            Dat is toch wel goed nieuws?! MIschien dat het na verloop van tijd weer beetje normaal van kleur word? IK vind het zoiezo raar om zon stuitklier te zien vandaag ook weer gekeken bij sjors tijdenz het poetsen maar ziet er echt vaag uit leek wel een pukkel waar pus uit komt ofzo?? Is daar een site van met fotos hoe dat werkt dat je weet?

Erg snel de uitslag ook! toppiiiie
                            Ja.. als het goed is is er NIX ENGS aan de hand, maar de klier ziet er nog steeds niet uit. Het lijkt of het zwart uitbreidt, maar goed. Ik wacht nu maar even af en houd de klier wel in de gaten. En dan voor ogen houdend dat er nix engs aan de hand is, toch? Ja.. toppie hoor, dat ik dit zo snel doorkreeg!
                            Ellen & her Parrots

Comment

toch nog even overleg gehad met Gerry Dorrestein en hij heeft samen met Hedwig van der Horst mijn laatste foto's bekeken (zie onderaan dit bericht) en dit was het antwoord:

-------Original Message-------

From: NOIVBD Lab
                              Date: 6-9-2010 12:48:29
                              To: 'Ellen Uittenbogaard'
                              Subject: RE: FW: bont boertje Uittenbogaerd 0763

Dag Ellen,

Ik heb de foto met Hedwig bekeken en zij heeft als suggestie er een huisbiopt van het zwarte deel te laten nemen in overleg met Peter.

Zij herkent dit beeld niet.

Mvg

Gerry M. Dorrestein

Ik heb dus Peter Bastiaansen weer gemaild en ga nu voor donderdag een afspraak maken voor een huidbiopt. Het is niet dat ik geen vertrouwen erin heb, want de INHOUD van de klier is ook nix mis mee, maar als je de foto's ziet van gisteren, nee... dat ziet er niet uit.

Ellen & her Parrots

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X