Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is this parrot really talking?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Is this parrot really talking?

    http://www.myfoxtampabay.com/dpp/new...ractive-092810



    Updated: Wednesday, 29 Sep 2010, 5:06 AM EDT
    Published : Tuesday, 28 Sep 2010, 3:57 PM EDT

    TAMPA - We know parrots can talk. But can they really talk, as in know and understand nouns and string phrases together in context. In other words, can they communicate with us?

    Michael Dalton of Clearwater thinks so, and has devoted nearly 20 years of his life to proving it.

    When Dalton's 19-year-old blue and gold macaw, Arielle, is on her perch talking, he's inside wearing headphones and recording every word of it.

    "The bird learns, in context, what particular words mean, and as a result has a tremendous vocabulary of words that she understand and puts together in her own sentences," he said.

    Dalton says he doesn't consider Arielle to be a trained bird. He speaks to her as he would to another person.

    "She is what I call an educated bird, because she learned her words and the vocabulary she knows very similar to that of a small child."

    A vocabulary that's now approaching some 6000 words and phrases. Dalton says he discovered years ago that Arielle wasn't just repeating words. They were taking one of their daily walks when they came across a puddle.

    "She'd just learned the word 'water,' and I figured for sure she's going to say 'water.' She didn't. She leaned into me and 'wet!' and I just about fell down."

    More than a thousand hours of recordings later, Arielle has become his life's work, chronicled in his book, "Another Kind of Mind A Talking Bird Masters English."

    He says it's not surprising that most people don't understand what birds like Arielle are saying.

    "I have people who send me clips from around the world. They haven't got a clue what their birds are saying, and I listen to it and I say I get it," he said.

    "People don't concentrate. They have a mental block in that they don't believe parrots can do this. If you don't believe it, you'll never find it."

    Mike Dalton believes. He's determined to spread the word about what parrots like Arielle are trying to tell us.

    "I'm hoping to stimulate greater interest in the bird community in the world in general."

    And to convince us that there's so much more to our fine-feathered friends than just being a "pretty bird."


    To visit Mike Dalton's website: www.parrotspeech.com
    Last edited by ellenparrots; 01-10-10, 01:22.
    Ellen & her Parrots

  • #2
    hallo,

    zal best interesant zijn maar mijn engels komt niet verder als wat woorden dus kan er net zoals velen niet veel mee.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      http://quicksilverscreen.com/watch?video=42569

      Een reportage die ik echt verbluffend vond. (Ze is hier al eens gepost, maar als je ze nog niet gezien hebt, zeker kijken!)
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        hallo,

        zal best interesant zijn maar mijn engels komt niet verder als wat woorden dus kan er net zoals velen niet veel mee.
        tja.. sorry. Ik heb geen tijd over om zoiets te vertalen, dus dan is het alleen bestemd voor mensen die wel Engels kunnen lezen. Misschien kan het door een vertaalmachine gehaald worden?
        Ellen & her Parrots

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rhadamantis Bekijk Berichten
          http://quicksilverscreen.com/watch?video=42569

          Een reportage die ik echt verbluffend vond. (Ze is hier al eens gepost, maar als je ze nog niet gezien hebt, zeker kijken!)
          hoi. ik krijg een foutmelding?
          Couldn't execute query
          Ellen & her Parrots

          Comment


          • #6
            vertaald met Babel Fish (zal wel een ramp zijn om te lezen)


            TAMPER - wij weten de papegaaien kunnen spreken. Maar kan zij werkelijk spreken, zoals ken en binnen zelfstandige naamwoorden en koorduitdrukkingen samen in context begrijp. Met andere woorden, kan zij met ons communiceren? Michael Dalton van Clearwater denkt zo, bijna 20 jaar van zijn leven aan test het en gedacht. Wanneer Dalton' s 19 éénjarigen blauwe en gouden ara, Arielle, is op haar toppositie die, he' spreken; s binnen het dragen van hoofdtelefoons en het registreren van elk woord van het. " De vogel leert, in context, welke bijzondere woorden betekenen, en heeft dientengevolge een enorme woordenschat van woorden die zij begrijpt en brengt in haar eigen zinnen, " samen; hij zei. Dalton zegt hij doesn' t overweegt Arielle om een opgeleide vogel te zijn. Hij spreekt aan haar zoals hij aan een andere persoon. " Zij is wat ik een opgeleide vogel roep, omdat zij haar woorden en woordenschat leerde kent zij zeer gelijkaardig aan dat van een kleine child." Een woordenschat that' s dat nu zowat 6000 woorden en uitdrukkingen nadert. Dalton zegt hij jaren ontdekte geleden die Arielle wasn' t dat enkel woorden herhaalt. Zij namen één van hun dagelijkse gangen toen zij over een vulklei kwamen. " She' D leerde enkel het woord ' water, ' en ik stelde zonder twijfel she' voor; s dat ' gaat zeggen; water.' Zij didn' t. Zij leunde in me en ' nat! ' en I viel enkel ongeveer down." Meer dan duizend uren van opnamen later, is Arielle zijn life' geworden; s het werk, dat in zijn boek, " te boek wordt gesteld; Een ander Soort Mening Meesters English." van een de Sprekende Vogel; Hij zegt it' s dat dat de meeste mensen don' verrast niet; t begrijpt welke vogels zoals Arielle zeggen. " Ik heb mensen die me klemmen van rond de wereld verzenden. Zij haven' t kreeg een aanwijzing wat hun vogels zeggen, en ik luister aan het en ik zeg ik het, " krijg; hij zei. " Mensen don' t concentraat. Zij hebben een geestelijk blok in zoverre dat zij don' t gelooft de papegaaien dit kunnen doen. Als u don' t gelooft het, you' ll vind nooit it." Mike Dalton gelooft. He' s bepaalde om het woord uit te spreiden over welke papegaaien zoals Arielle ons proberen te vertellen. " I' m dat duidelijkere belangstelling in de vogelgemeenschap in de wereld. " hoopt in het algemeen te bevorderen; En om ons te overtuigen dat there' s zo veel meer aan onze fijn-bevederde vrienden dan zijnd enkel een " mooie bird." Aan bezoek Mike Dalton' s- website: www.parrotspeech.com
            Ellen & her Parrots

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X