Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zieke dwergpapegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • zieke dwergpapegaai

    Hallo vogelliefhebbers,Wie kan mij helpen? Ik heb een dwergpapegaaitje te logeren dat zijn veertjes onder zijn vleugels uittrekt en niet meer vliegt van de pijn. Het is een heel tam beestje dat de hele dag geknuffelt wil worden. Omdat we dachten dat het van verveling of eenzaamheid komt, staat zijn kooi nu naast die van mijn dwergpapegaai, zijn zus. s'Avonds mogen ze samen spelen. Als het toch een ziekte is en geen verveling dan kan hij mijn beestje ook ziek maken. Hij eet en drinkt goed, heeft alleen veel jeuk en pijn onder zijn 'oksels'.Hoe kom ik erachter wat hij heeft? Zit er een vogel-dokter in de buurt van Goes? (Anders wordt hij zo gestresst in de auto.) Ik hoop dat iemand een tip heeft!groetjes Judith

  • #2
    RE:Zieke dwergpapegaai


    Hoi Udith
    Ik zal de aga even laten nakijken door een vogelarts dat het wel het beste.
    Maar doet hij dat alleen onder de vleugels dan er nergens anders misschien heeft hij daar dan een wondje of wat ook zitten.
    Ik heb twee dierenartsen gevonden in de provincie Zeeland misschien dat je hier wat aan hebt.
    Dierenkliniek Hulst Yves en Margot Aerts-Bosch Dullaertsstraat 43 4561 KA Hulst Tel: 0114-314 015 "De Ottenhorst" kliniek voor gezelschapsdieren Van Diemenstraat 83 4535 AR Terneuzen Tel: 0115-619 628 Fax: 0115-648 190
    Groetjes van Chantal

    Comment


    • #3
      pietje is ziek


      Hoi Chantal,
      bedankt voor je reactie.
      Hij bijt alleen onder zijn vleugels en het is daar inmiddels erg kapot aan het gaan. Hij zit er heel de dag met zijn snaveltje te wroeten en soms bloedt het. Heel zielig.
      Ik ga morgen naar een gewone dierenarts, ik hoop dat hij kan zien of het psychisch is of iets besmettelijks. Ik vond net ook een adres van een dierenarts in Vlissingen: Diender, heb je daar wel eens van gehoord? Die zou ook goed met vogels zijn. Ik las ook dat ze soms een kraag omkrijgen. Dat zal hij niet leuk vinden!
      Ik zal het wel horen morgen,
      groeten Judith

      Comment


      • #4
        REietje ziek


        Hoi,
        Wat goed dat je even langs een dierenarts gaat en een kraag vinden ze inderdaad niet leuk maar ja gezondheid gaat voor he.Ik ken de dierenarts niet in Vlissingen maar kan natuurlijk wel een goeie zijn.
        Ik ben benieuwd wat de dierenarts erover zegt
        Groetjes Chantal

        Comment


        • #5
          dwergpapegaai ziek

          hee hallo ben steve mijn dwergpapegaai heeft hetzelfde probleem paar dagen geleden liet ik haar uit haar kot en begon ze over te geven daarna zat ze op men arm zonder te bewegen. Nu is het iets beter maar is ze heel de tijd aan het krabben over eigenlijk van haar nek tot haar poten en hangt ze de hele tijd in een ringetje percies of ze gaat vallen. Er is ook soms iets met haar ogen de een is open en de ander is dicht en andersom. Ze wil ook nietmeer uit haar kot maar eten en drinken doet ze nog wel dus ik snap het niet ik wil echt weten wat er aan de hand is en niemand helpt mij. Mijn ouders zeggen dat het van de eenzaamheid is en dat het wel over gaat maar da geloof ik ni. ik durf ook niet naar een dierenarts omdat dan in de auto moet en dan krijgt ze miss een attack kan een dierenarts niet langskomen?

          Comment


          • #6
            ik zou toch even naar een vogelarts gaan hoor.
            misschien is het een kleinigheidje en is het zo verholpen.

            Comment


            • #7
              diender

              hallo judith ik woon in vlissingen en weet dat diender een goeie dierenarts is veel succes met je aga hoop dat hij er snel weer bovenop komt
              groetjes sam

              Comment


              • #8
                hallo allemaal,ik heb ook een dwergpapegaai die zich kaal plukt....ben al naar de dierenarts gegaan,hij is onderzocht en ze hebben niks kunnen vinden...hij was toen alleen kaal op zn borst maar begint nu ook al in zn staart.....ben echt ten einde raad..dacht zet hem bij die van me mam ,maar ook geen resultaat....hij trekt de veren echt uit en gaat erop knagen.....hoop dat iemand me meer kan vertellen......groetjes monique

                Comment


                • #9
                  Hallo

                  Wat geef je je vogel voor eten? plukken kan ook door verkeerde voeding komen of stress. is er iets gebeurd in zijn omgeving in zijn leventje?

                  groetjes erika
                  Chester en Samba
                  Yoda en Navy

                  Comment


                  • #10
                    ziek

                    mijn dwerpapagaai verloor zijn everwicht hij kon nog maar slecht op zijn stok zitten. dit merkte wij al een paar weken afgelopen dagen sliep hij op zijn etens bak. wij hadden hem uit zijn kooi gehaalt. en toen ging hij heel rustig bij ons zitten 2 minuten later vloog hij een rondje hij lande verkeerd en ging op de bank rontjes draaien. wij hem in onze handen leggen en hij heeft zijn ogen gesloten. weet u mischien wat hij gehad heeft graag een reactie sturen aub.
                    groeten spetter

                    Comment


                    • #11
                      zou het niet een hersenbloeding kunnen zijn geweest ?
                      ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                      dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X