Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8 weken oud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 8 weken oud

Ik ben nieuw hier kan iemand mij helpen?

Ik heb Zaterdag een dwergpapegaai gekocht het is een mannetje zij de verkoper.

op de eerste dag vluchte hij weg kon hem moeilijk pakken ongeveer na twee uur kwam hij op me vinger zitten. ik heb evaring want eerder heb ik een 9 weken oud een vroutje kocht die beet niet normaal.

De nieuweling bijt niet rent ook niet weg vliegt ook niet weg ik kan hem aaien spelen alles doen is hij bang of begint hij te snappen dat ik zijn baasje ben.

hoeveel keer perdag moet hij slapen want als hij op me schouder of op me borst zit begint hij al te slapen hij is dus niet nieuwschierig.

voeden doe ik met hand zet de eten op mijn hand palm eet hij vandaar of soms zonne pitten op mijn tong pakt ie vandaar is dit de juiste metode om tam te maken.

gisteren schut hij heel vaak met zijn staar heen een weer wat houd dat in?

en vandaag heb ik gemerkt dat hij zijn rechter poot in zijn ligaam terkt en met een poot blijf staan?

De vrouwtje is ouder dam de mannetje later als ze gaan paren lukt dat wel?

wat voor ras zijn het

>IMAG0008.jpg
    Deze heb ik Julie gekocht toen zij nog 9 weken was

IMAG0029.jpg
    deze is de nieuwe huisgenoot je ziet dat zijn snavel nog zwart is.

Hallo silahsor66

Ik heb zelf ook een 8 weken oude aga die weg vluchtte hij zag het als een spel.

En de nieuweling die je hebt gekocht is mischien al hand tam gemaakt en hoeft persee niet te bijten hoor die van mij bijt ook niet en is nog niet tam.

Het slapen gaan kan je zelf een beetje bepalen maar ik raad je aan rond 8 a 9 uur met een deken erover tot 9 a 10 uur in de ochtend.

De meeste vogeltjes houden van speeksel van de tong dus dat is geen probleem mijn grasparkietje doet dat ook.

Waarom je aga met de staart schut weet ik zelf niet echt mischien iemand anders hier op het forum met meer ervaring wel.

Het pootje intrekken is de manier waarop elke vogel slaapt.

En ik denk dat het leeftijd verschil niks uit maakt bij het paren.

Ik hoop dat ik jou hiermee kan helpen

Comment

dank je wel voor je betere uitleg toen ik wiki kocht in de dierenwinkel was hij net binnen dus ik denk niet dat hij al hand tam is.

hoe kan ik hem dan beter tam maken zo dat hij naast mij zit en met mij samen eet?
      als hij naast is de snavel gaat dan heen en weer. en als hij rond kijk is zijn snavel meestal op grond ik weet niet wat hij op zoek is ?
      Last edited by silahsor66; 25-04-11, 19:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door silahsor66 Bekijk Berichten
        dank je wel voor je betere uitleg toen ik wiki kocht in de dierenwinkel was hij net binnen dus ik denk niet dat hij al hand tam is.

hoe kan ik hem dan beter tam maken zo dat hij naast mij zit en met mij samen eet?
        als hij naast is de snavel gaat dan heen en weer. en als hij rond kijk is zijn snavel meestal op grond ik weet niet wat hij op zoek is ?
        Hand tam maken kan bijv doormiddel van de aga trosgiert geven als hij dat lekker vind.
        Maar dat moet wel buiten de kooien gebeuren als de aga wat bang is.

Na een tijd gaat hij eraan wennen en kan je proberen je hand in de kooi te zetten met trosgiert en kijken als hij je hand gewend is.

Maar probeer het niet te forceren geef de aga de tijd om aan je hand te wennen.

En als hij rond kijkt met zijn snavel naar beneden is hij dan in de kooi ?

De meeste vogels eten zaadjes van de grond.

Comment

Ik zet hem niet in de kooi want dan gaat hij mij niet accepteren als een vriend. Hij zal eerder bevriend worden mat de anddere aga dan ik . wanner de bedtijd is zet ik hem in de kooi.

Als hij buiten de kooi is is zijn snavel naar beneden

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X