Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet tamme ouders, met 1 tam baby aga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Niet tamme ouders, met 1 tam baby aga

    Hoi,

    December vorig jaar hebben wij een aga personata koppeltje gekocht bij een vogelopvangcentrum. 3 Maanden later legden zij eitjes. Nu is er dus 1 kuikentje bij. Deze willen wij graag tam maken. Aangezien de ouders niet tam zijn, is mijn vraag of jullie misschien tips hebben om het kuikentje zonder al te veel stress voor de ouders enkele keren uit het nestkastje te halen.

    Gr Suzanne

  • #2
    ik heb er zelf geen ervaring mee, ook niet echt veel verstand.
    maar hier op het forum lees je veel erover.

    het kleintje kan af en toe uit het blok gehaald worden om aan de handen te wennen.
    je handen even door het voer halen wil nog wel eens helpen om een neutrale geur aan je handen te krijgen.
    ligt er ook aan hoe de ouders hier op reageren hoe vaak en hoe lang je dat zal doen.

    ik het nog er nog even mee wachten tot kleintje wat ouder is. hoe oud is het precies?

    in tegenstelling wat je ook vaak leest zou ik gewoon het kleintje bij de ouders laten tot het helemaal zelfstandig eet, Er word vaak gezegd dat als je het zelf met de hand voed dat het dan tammer word, nou dat hoeft niet, Een kleintje eet niet alleen goed en voldoende bij zijn ouders hij word ook opgevoed. Beter denk ik dan dat jij dat zelf zou doen.

    Comment


    • #3
      hoe is het nu met het kleintje? en de ouders samen?

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X