Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagjee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vraagjee

Hoi mensen,

Ik wil morgen met mijn kerngezonde vogeltje naar buiten toe, maar een vriend gaat mee en die wilde zijn vogeltje ook meenemen.
    dus in eerste instantie dacht ik leeuk gezelligg,
    maar mijn vogeltje is niet getest ( lang verhaal ik durf het niet omdat mijn dierenarts het juist afraadt)
    en die van hem volgens mij ook niet, ... nou wilde ik vragen hoe eventuele ziektes besmettelijk kunnen zijn zeg maar vogels onder elkaar..
    als het alleen via de ontlasting is, dan is er geen probleem, maar als het al besmettelijk is als ze tegen elkaar aan kome ofzo dan zeg ik het maar af..

Vogels kunnen ook drager zijn van een ziekte betekend niet dat ze zelf ziek worden, maar dat ze wel een andere vogel ziek kunnen maken.
    Met alle ellende van dien.
    Het enige uitsluitsel wat je hebt is een vogel te laten testen.
    En waarom is je dierenarts tegen vogels testen?
    ~*Luna&Bowie&Herta*~

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says: "Oh Crap, She's up!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MissPollewop Bekijk Berichten
      En waarom is je dierenarts tegen vogels testen?
      Vraag ik me ook af ?
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

hoii, ja ik weet dat ze het kunne ovrdrage maar ik vroeg me dus af hoe? kbedoel ze kome nie same in een kooitje ofzo gwn in de buitelucht mischien zitte ze wel ff aan elkaar ofzo maar zoude ze dn ook elkaar kunne ''besmetten''

en om op jou vraag terug te kome; ik wilde heel graag me gaaitjes late teste maar het ging eerst om een grijze roodstaart omdat ik hem mee wilde neme op vakantie enzo en dan heb je papieren nodig en al..
        maar de dierenarts zei dat er veel kans is omdat hij zo stresserig is, dat zn hart stopt wnr hij wil prikken voor een monster... dus ja ik ga geen risico nemen om hem kwijt te raken..

en nou durf ik ze niet te late testen..

ook had ik het bij iemand andrs nagevraagd omdat ik het gek vond, maar daar zei die assistente ook dat daar een grote kans op is..

Comment

Die kans bestaat maar zo groot is die niet.
          Ik heb al zeker 25 vogels laten testen ;-)
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
            oh okee, ja ik durf de risico echt niet te nemen.. hij is echt mn babyytje

maar weet je misschien hoe ze besmet kunne rake? ik denk niet dat dat kan met ''knuffelen'' toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
              Precies en als je naar een echte vogelarts gaat, scheelt ook een 'jas'.. die heeft het in een vloek en een zucht gedaan en zal voor zo min mogelijk stress zorgen.
              Ellen & her Parrots

Comment

Een beetje vogelarts kan prikken zonder dat de vogels daar al teveel stress aanhebben.
                Ze kunnen ook het nageltje iets te kort knippen voor een druppel bloed heeft de vogel geen last van.
                En het overdragen kan zeker wel gebeuren als ze naast elkaar zitten door speeksel bv.
                Daarom is iedereen er juist zo op dat vogels getest zijn als er een vogel op bezoek komt of ergens heen gaat.

En juist omdat het je kindje is wil je toch weten dat hij/zij 100% gezond is wat zijn die paar 10 tientjes dan die uitsluitsel geven?
                ~*Luna&Bowie&Herta*~

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says: "Oh Crap, She's up!"

Comment

Een beetje vogelarts kan prikken zonder dat de vogels daar al teveel stress aanhebben.
                  Ze kunnen ook het nageltje iets te kort knippen voor een druppel bloed heeft de vogel geen last van.
                  En het overdragen kan zeker wel gebeuren als ze naast elkaar zitten door speeksel bv.
                  Daarom is iedereen er juist zo op dat vogels getest zijn als er een vogel op bezoek komt of ergens heen gaat.

En juist omdat het je kindje is wil je toch weten dat hij/zij 100% gezond is wat zijn die paar 10 tientjes dan die uitsluitsel geven?
                  bedankt voor de antwoord op mn vraag eindelijk:P

maar sorry hoor, kan jij ergens terug lezen dat er een geld probleem is ofzo?
                  denk je dat ik het er niet voor ovr heb en dat ik het daarom uitstel?
                  misschien kan je wat beter lezen en niet meteen denke dat het geld een probleem is..Geld is mijn laatste zorg..geen probleem voor mij... en vooral niet als t over mijn babytjes gaat...

alsnog bedankt voor de antwoord vn me vraag!

Comment

Sorry zo bedoelde ik het ook niet
                    Het was alleen maar om aan te geven dat het een kleine moeite is voor uitsluitsel en dat ze er nauwelijks stress aan hebben.
                    Was niet mijn bedoeling om er een geldkwestie van te maken of je aan te vallen
                    ~*Luna&Bowie&Herta*~

Comment

Sorry zo bedoelde ik het ook niet
                      Het was alleen maar om aan te geven dat het een kleine moeite is voor uitsluitsel en dat ze er nauwelijks stress aan hebben.
                      Was niet mijn bedoeling om er een geldkwestie van te maken of je aan te vallen

okee sorry ik voel me idd vaak snel aangevallen haha, nou nogmaals bedankt voor de reactie, en ik wil ze ook echt supergraag laten testen.. maar ik durf het gwn niet door alle horor verhalen en ben zo bang dat wnr ik ga, misschien zonder ze terug naar huis ga..
                      Maar dat ht ook met t nagel knippen kon wist ik niet! Dus bedankt daarvoor kan ik dat verder uitzoeken, wnt dan is er geen probleem natuurlijk

Comment

Ze knippen het nageltje dan iets tekort af waardoor ze het bloed raken wat door de nageltjes loopt. Dus daar vangen ze dan het bloed van op (paar goede druppels). In ieder geval veel plezier met de wandeling.
                        ~*Luna&Bowie&Herta*~

Comment

Ze knippen het nageltje dan iets tekort af waardoor ze het bloed raken wat door de nageltjes loopt. Dus daar vangen ze dan het bloed van op (paar goede druppels). In ieder geval veel plezier met de wandeling.
                          oh okeee noooit vn gehoord eerlijk gezegt maar ben erg blij dit te horen..!!
                          De wandeling met die andere gaai ga ik maar btr afzeggen

dankjewel voor alle info!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X