Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tam maken buiten de kooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tam maken buiten de kooi

Hallo!
    Ik had een vraag, ik ben nogsteeds elke dag met sushi bezig met tam maken, maar het lukt niet, al vanaf april, ok dit is een kwestie van geduld maar nu las ik dat je ook goed kan tam maken buiten de kooi, maar hoe haal ik sushi dan uit de kooi? het op en af stappen doet hij echt niet ook al geef ik de moed niet op, een keer heb ik hem uit zn kooi gelaten en toen ging hij zo hoog mogelijk van me weg zitten. maar dat was in het begin. ik kan alles doen in de kooi zolang ik hem maar niet aan raak hij haalt geen pitjes uit mn handen maar wel tussen mn vingers, allemaal geduld en ik geef niet op, maar graag tips hoe ik sushi buiten de kooi kan trainen. GROETJES

Het beste is het om sushi te kortwieken is niet fijn maar die went er wel aan dat heb ik ook met al mijn aga's gedaan en die zijn heel tam ik heb ze maar 1x gekortwiekt dat vind ik wel genoeg en als je sushi kortwiekt en dan uit de kooi laat gaat u met sushi naar een hoekje in de kamer en duw je een beetje tegen zijn buikje en zeg stap op als hij dat eenmaal doet geef je hem dan ook een beloning en blijf dat doen en blijf praten op een gegeven moment gaat hij dan wel op je hand stappen maar geduld is een schone zaak en als hij het allemaal niet meer leuk vind laat hem dan maar naar zijn kooi zo bouw je ook vertrouwen door naar hem te luisteren doe dit 3x per dag 5 min en dan denk ik wel dat je resultaat krijgt want dat heb ik bij mijn aga's ook gedaan heb nu voor de 2e keer een aga die ik zelf pap moet geven maar de andere had ik uit de dierenwinkel totaal niet tam

(sorry dat ik geen punten en komma's gebruik

Comment

bedankt voor de reactie, sushi is al gekortwiekt. hij kan nog wel vliegen. maar hoe leer je op en af stappen buiten de kooi als ik hem de kooi niet uit krijg? hij gaat wel op andere dingen zitten zoals een stokje of laddertje maar niet op mijn hand ook niet met lekkers dan paktie een om weg. groetjes

Comment

Is hij dan goed gewiekt of niet? Want met wieken kunnen ze nog wel vliegen maar geen hoogte maken.
        Je kan hem via een opstapstok de kooi uitkrijgen.
        je kan m ook gewoon met je hand pakken. Dat vindt ie niet leuk, dus als je dat gaat doen moet je er wel een soort offensief tegenaan gaan gooien. Dus heel veel eruithalen, paar x per dag en veel oefenen.

Comment

het beste is dan dat je hem op een laddertje of stokje laat stappen en dan buiten de kooi brengt ZEKER niet pakken want hij is al bang voor je handen nu maak je hem nog banger dan en verlies je vertrouwen en kan je helemaal opnieuw beginnen alleen als hij niet in de kooi wilt gaan doe je alle lichten uit en dan een doek over hem heen en dan pas oppakken

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X