Ik heb mn aggas 2 jaar lang grit gegeven en nooit echt een probleem gehad ermee. Een maand geleden zag ik dat eentje vel rood bloed had in zn ontlasting. Dit duurde 2.5 dag en het kwam van de cloacha. Dit weet ik omdat ik de vogel steeds bij me hield en ik zag dat het bloed pas aan het einde van de ontlasting eruit kwam. Dus er was eerst groen ontlasting en aan het eind een druppel bloed. Na 2 dagen hield het op. In het begin was het bloed meer tegen het eind was het erg weinig en het was volledig opgehouden na 2.5 dagen. Ik merkte wel dat de vogel de dag ervoor beetje lang bij de gritbak stond. Ik gebruik zelf de grit van beaphar. Nu heb ik de grit een maand lang weg van de kooi gehaald en ik ben van plan om het weer te gebruiken omdat de vogels het hoe dan ook nodig hebben. Moet ik nu uitkijken voor bepaalde grit deeltjes. Op internet staat dat grit meestal gemengd is met allerlei ander spul. Toen ik een magneet gebruikte zag ik dat er piepkleine korrels werden aangetrokken. Er is een groot kans dat een gritsteentje bij de cloacha voor een beschadiging heeft gezorgd en ik vroeg me af of ik hier iets tegen kan doen om het voor de 2e keer te voorkomen.
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Comment