Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gevallen eitjes en nu?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Beste Risa,

    op deze opmerking
    spijtig genoeg zijn jou vogels niet raszuiver maar een kruising tussen fisheri met nigrigenis of personata
    was uw reactie
    Oei zo zijn ze niet aan me verkocht, maar dat vind ik niet zo erg.
    geeft al aan dat u toch niet zo leuk vond want u kreeg niet wat u had verwacht nu vind u dat gelukkig niet zo erg zegt u, maar er zijn mensen die dat wel erg vinden en zoiets dus liever in ook hun onschuld liever zoiets niet kopen.

    Het vermeerderen van bastaarden is daarom dan ook niet wenselijk ook al wilt u dan dat ze in familie kring blijven, maar wie garandeert dat?

    Spijtig genoeg bent u al slachtoffer van deze aankoop zorg er AUB voor dat er niet meer mensen dit overkomt.
    En indien u zo graag toch een keer jongen wilt kweken koopt dan een zuiver koppel en kweek daar mee.


    Dat is uiteraard een mening en wat mij betreft dus geen reden..
    Het is uiteraard een mening van een liefhebber, maar wel een mening die door veel mensen word gesteund en ik hoop dan ook dat u dat dan toch wel als goede reden wilt zien.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Risa Bekijk Berichten
      Dank voor je tip! Het leggen van eitjes komt wel erg onverwachts en daardoor ook vrij onbekend terein. Vraag me af of het eitje ook bevrucht kan zijn of gaan ze ook zo om (zoals hier boven beschreven) met lege eitjes?

      Groetjes
      Ze gaan ook zo om met lege eitjes (en nepeitjes als je ze vervangt). Doorgaans gaan ze er namelijk een tijdje op broeden, maar als er dan na een tijdje niets uitkomt stoppen ze gewoon met broeden en verlaten ze hun eieren of gooien ze bijvoorbeeld uit hun nestje om weer nieuwe te leggen (maar dit process wil je niet achter elkaar door laten gaan want dat kan leiden tot uitputting en gezondheidsproblemen). Het wordt dan ook afgeraden om meteen de eitjes weg te halen wanneer er geen nieuwe eitjes gewenst worden, maar je moet de vogels hun broedperiode af laten maken. Mochten de vogels vruchtbaar zijn dan zou ik in jou geval ook de eitjes vervangen voor nepeitjes.
      Kiwi & Pip Nappie & Loki
      ~ Rip Pluk ~

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        Beste Risa,

        op deze opmerking


        was uw reactie


        geeft al aan dat u toch niet zo leuk vond want u kreeg niet wat u had verwacht nu vind u dat gelukkig niet zo erg zegt u, maar er zijn mensen die dat wel erg vinden en zoiets dus liever in ook hun onschuld liever zoiets niet kopen.

        Het vermeerderen van bastaarden is daarom dan ook niet wenselijk ook al wilt u dan dat ze in familie kring blijven, maar wie garandeert dat?

        Spijtig genoeg bent u al slachtoffer van deze aankoop zorg er AUB voor dat er niet meer mensen dit overkomt.
        En indien u zo graag toch een keer jongen wilt kweken koopt dan een zuiver koppel en kweek daar mee.



        Het is uiteraard een mening van een liefhebber, maar wel een mening die door veel mensen word gesteund en ik hoop dan ook dat u dat dan toch wel als goede reden wilt zien.
        Wat ik inderdaad vervelend vind is dat er iets aan me wordt verkocht wat het dus niet blijkt te zijn. Dus in mijn ogen een oplichting en dat vind ik erg vervelend. Als er gelijk eerlijk was geweest over het ras had het voor mij geen probleem geweest. Maargoed het gaat natuurlijk om het geld wat betreft de verkopers.. Maar erg vind ik dat inderdaad niet. Maar kan me goed voorstellen dat een ander dat wel erg zou vinden. Maar wat betreft in mijn situatie geen reden om de eitjes daarvoor weg te doen. En ja een garantie dat het in de familie blijft.. het zou om 1 eitje gaan desnoods hou ik hem zelf. Ik hoor je ongerustheid wat betreft de groei van zoals u dat zegt de bastaarden. Zoals hierboven aangegeven zijn er geen intenties om te kweken. Dus in het vervolg ga ik het ook proberen te voorkomen (niet vanwege de onzuivere ras). Dus geen "bastaarden" hier te koop....😉

        Bedankt voor je reacties ongeacht de meningsverschil ben ik blij met je info en tips.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door kiwivogeltje Bekijk Berichten
          Ze gaan ook zo om met lege eitjes (en nepeitjes als je ze vervangt). Doorgaans gaan ze er namelijk een tijdje op broeden, maar als er dan na een tijdje niets uitkomt stoppen ze gewoon met broeden en verlaten ze hun eieren of gooien ze bijvoorbeeld uit hun nestje om weer nieuwe te leggen (maar dit process wil je niet achter elkaar door laten gaan want dat kan leiden tot uitputting en gezondheidsproblemen). Het wordt dan ook afgeraden om meteen de eitjes weg te halen wanneer er geen nieuwe eitjes gewenst worden, maar je moet de vogels hun broedperiode af laten maken. Mochten de vogels vruchtbaar zijn dan zou ik in jou geval ook de eitjes vervangen voor nepeitjes.
          Oké bedankt voor de info! Ik zal de nepeitjes aanschaffen want maak me dan toch zorgen wat betreft hun gezondheid.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X