Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren weghalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• eieren weghalen?

Hallo,
    Ik heb een koppeltje waarvan het popje aan het broeden is. Aangezien ik geen jongen wil, heb ik de eieren weggehaald, maar dan legt ze weer nieuwe. Toen heb ik de eieren een dag eruit gehaald, geruild voor de oude eieren die ik bewaard had.

Iemand een suggestie hoe ik dit het beste op kan lossen, ik wil geen jongen, maar ben bang dat eieren weghalen ook niet goed is voor popje. Hopelijk word ze het broeden beu. Graag advies, ik ben namelijk al eens een popje kwijtgeraakt.

Groet Stull

hallo Stull,
    je kan het best nepeieren bij een dieren winkel kopen en deze ruilen met de echt eieren. Laat die nepeitjes net zo lang liggen tot het popje er geen aandacht meer aan geeft.
    ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes, Emily
    PHOENIX KAREL

Comment

Ik zou deze raad opvolgen. Mss kun je een andere liefhebber dan een plezier doen met de eitjes. Bvb een gebuursjongen.

mvg

Comment

hallo

bedankt voor jullie snelle reactie, denk dat ik dan maar meteen naar de dierenwinkel ga.

Groet

Comment

hallo mijn agarponis legt ook eieren ik heb maar een vogel dus ik haal ze ook weg
          ze zijn toch niet bevrucht
          is het een iedee om hier ook nep eieren te leggen?
          ik vind het niet erg om ze weg te halen
          groeten biancam

Comment

Je moet de eitjes laten liggen of er nepeitjes in de plaats leggen.
            Als je de eitjes te snel weghaalt zal ze te snel weer een eitje willen leggen. Dit kan grote gevolgen hebben voor haar gezondheid en uiteindelijk zorgen voor uitputting.
            Laat de (nep) eitjes maar liggen, net zo lang tot ze er geen interesse meer in heeft. Dit zal ongeveer een 3 a 4 weken zijn.

groetjes
            PHOENIX KAREL

Comment

Laat ze inderdaad maar liggen of vervangen door neppers. Anders blijft ze maar leggen en dat is nu ook niet zo goed.

mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X