Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ruzie in de tent...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ruzie in de tent...

Ik heb een probleem:

Ik had/heb een koppeltje roseicollis ( hoop dat ik het goed schrijf nu ).
    Dat was er eerst 1. Later een andere erbij gekocht en die vochten elkaar de tent uit. Terug naar de fokker, bleken het 2 vrouwtjes te zijn. 2e omgeruild voor een mannetje en er was geen probleem meer met ruzie.

Nou heb ik er van de week weer een koppel bij gekocht. Geen groene maar een gele met oranje kop (mannetje) en een blauwe met witte kop en een klein oranje kuifje. (het vrouwtje). Die 2 onderling gaat prima en het eerste mannetje ( die groene dus) accepteert het ook wel, maar m'n 1e vrouwtje dult absoluut niets van de nieuwe vrouw in huis. Ze zit haar continue achterna en valt er keer op keer aan.

Ligt dit nou aan m'n 1e vrouwtje? Accepteert ze gewoon geen andere vrouwtjes, want bij die andere deed ze het ook al.Moet er ook bij zeggen dat m'n eerste vrouwtje de enige is die tam is. Weet niet of het relevant is, maar toch....

Ik zit er aan te denken om m'n eerste weg te doen en er een ander vrouwtje voor terug te halen. dit gaat gewoon niet zo.

Of moeten ze nog aan elkaar wennen? Zo ziet het er in ieder geval niet uit, het is echt oorlog in m'n hok...

Help!!!

Je tweede pop is dus op het gebied gekomen van de eerste dus je zal problemen blijven krijgen hoor. Je moet ze apart zetten (per koppel) en daarna samen in een grote kooi plaatsen. Indien het een bestaande kooi is waar er al een vogel van de vier heeft in gezeten zul je de kooi eerst volledig moeten reinigen en herinrichten.

Punt twee met plaatst beter geen oranjemaskers tegen turqoiuse dit om later tss kleuren te voorkomen.

mvg

Comment

Okee, gedeeltelijk duidelijk. Het is dus niet gewoon een kwestie van aan elkaar wennen? En het is dus een kwestie die volgens mij alleen bij de poppen voorkomt...? Mannetjes hebben onderling minder problemen begrijp ik...
      En als ik ze apart in kooien doe, hoe lang moeten ze daar dan blijven?

Heb ik nog een laatste vraagje.. Wat is/zijn tss kleuren...?

Comment

welke kleuren heb je? En hoe lang een paar dagen tot dat hun ruimere gemeenschappelijk kooi is heringericht.

Tsskleuren zijn kleuren dit tss twee kleuren ligt. Uit je koppel om x blauw krijg je normaal gezien enkel groen (zonder rekening te houden met split factoren.) deze jongen zijn dubbelsplit voor oranjemasker en turq. Maar zovelen als U maken de fout om oranjemasker met aqua of turq te combineren waarom ze dit doen?????????. Stel dat je zo'n jong dus groen/OM/turq x groen/om/turq dan bekom je op een gegeven moment oranjemaskerturq jongen dus een combi van blauw met wit masker en oranjemasker gevolg is dat je wit masker een oranje schijn krijgt en dat is niet mooi.
        Maar ik zou toch een andere partner zoeken of ev. Herkoppelen met heb bestaand koppel dat je al hebt.

mvg

Comment

Bedankt voor je snelle reactie...

Over die kleuren maak ik me niet zo'n zorgen. Het mannetje is al niet helemaal zuiver geel met een oranje kop en de pop is blauw met witte kop en al een oranje kuifje. Ook niet helemaal zo als het hoort dus volgens mij. Maakt mij niet uit, ik vind het wel geinig al die kleuren en ze zijn toch niet voor de show. Puur voor de hobby.

Ik heb nu alvast m'n koppel apart gezet in een aparte kooi om alvast van de ruzie af te zijn. Ik ga morgen of overmorgen een nieuwe aparte kooi erbij halen, dan kunnen die andere ook even uit de binnenvoliere. Heb ik tijd om die schoon te gaan maken en her in te richten.

Geeft het problemen zoals het nu gaat?

En je heb je eventueel nog tips om de voliere schoon te maken. Type schoonmaakmiddel e.d....

Alvast bedankt...

Comment

Wat je ook kan doen is die oranje masker tegen een wildkleur te plaatsen die je al hebt. Als deze lutino een man is op wildkleur heeft lutino popjes en groene mans. Dan de andere groen tegen de turqoiuse (deze heeft altijd al wat groen en wat oranje neusband) zet dan zijn alle jongen split turqoiuse.

Het zal geen problemen geven.

Ik maak mijn kooien proper met bleekwater.

mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X