Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat is er mis?

    Hallo iedereen,

    gisteren heb ik al wat raad gevraagd in de chatbox, en oa dijkkamp dacht aan een ei maar er ligt er nog geen alleszins. Nu zou ik graag horen wat het anders kan zijn of dat het alsnog een ei kan zijn.
    Ik leg het even uit. Sinds zaterdag duwt Irysa haar poep heel vaak naar beneden, dat doet ze normaal als ze moet poepen maar nu komt er vaak niks uit... Pas gisteren heb ik er echt op gelet want in het weekend moet ik veel werken. Ik zag dan dat er een mini beetje wit uit haar poep komt maar het blijft kleven. Ik denk dat dat toch wat ontlasting is. Dus dacht ik dat een ei mss in de weg zat. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ze heeft nog nooit een ei gelegd. Ze maakt wel al een eindje een nestje en de laatste tijd toont ze ook seksueel gedrag, ze spreidt haar vleugels, haar poep naar boven en ze maakt dan vreemde geluidjes. Dus ik ben bijna zeker dat het een pop is, dus een ei zou wel kunnen. Maar is het normaal dat dat zo lang kan duren? Voor zover ik zie zit haar poep ook helemaal niet zo dik. Wat ik gisteren wel ben vergeten zeggen is dat ze sinds zaterdag ook heel vaak met haar snavel aan haar poep zit. Het valt me wel niet echt op dat ze zichzelf plukt, volgens mij doet ze het omdat haar poep "toe" zit. Wat ik ook eens wil vermelden is dat als ze haar poep naar beneden duwt er vaak een nieuw geluidje is, het lijkt wel en scheetje, dit had ik nog nooit gehoord. Voor ik ging slapen heeft ze toch nog eens gepoept en er zat wat bloed tussen. Maar ik dacht dan dus echt van vanmorgen een ei te vinden maar niet dus... Ik heb haar gisteren gemasseerd en een lauw badje gegeven en op raad van dijkkamp haar warm gehouden, ze heeft de hele nacht naast de verwarming gestaan die ik wat hoger heb gezet dan anders, nu staat ze daar nog. Ik ga vandaag ook achter druivesuiker voor in haar water. Wat kan dit zijn? Toch nog een ei of denkt er iemand aan iets anders? of heeft er iemand tips? Ze is trouwens 1 jaar en 4-5 maanden en gedraagt zich voor de rest als anders, ze eet en drinkt normaal.
    Greetz Shelley en Irysa

  • #2
    Hoe gaat het nu met Irysa? Ik weet niet wat het kan zijn, maar als het een ei is dan zie je die wel zitten. Ben je al naar een vogelarts geweest?

    Comment


    • #3
      Jammer genoeg is mijn liefste vogeltje intussen gestorven. We zijn naar een vogelarts geweest ( pol symens in zedelgem ) , het was een groot ei zei die. Zo stom dat ik dat niet gezien had. Hij heeft haar 2 spuitjes gegeven en zei dat ze daardoor makkelijker het ei ging leggen maar dat de kans groot was dat het ei verstrengeld zat in haar eierstokken of zoiets. En als ze het ei die dag niet ging leggen er dan niks meer aan te doen was. Ik had hier nog nooit van gehoord maar ik had nog hoop dat die spuitjes gingen werken. We rijden naar huis en ik wil Irysa versteken van kot en ze wou niet meer op mn vinger stappen, ze was heel erg verzwakt. We moesten haar dan in de warmte alleen laten, toen we enkele uren later gingen kijken was ze dood. Volgens mij zat er iets in die spuit om haar te laten inslapen maar wou hij het niet zeggen. Als ze er echt niet meer kon doorkomen is het misschien beter zo...
      Ik had dit echt niet verwacht, ze was nog zo levendig, de vogelarts zei het zelf. En ze was vooral nog zo jong. Ik heb echt mn best gedaan om zo goed mogelijk voor haar te zorgen, ik en mn vriend zagen haar doodgraag. En nu is er zo'n leegte, alles doet me aan haar denken. Irysatje ik zal je zo missen....
      Greetz Shelley en Irysa

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X