Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu al laten kortwieken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu al laten kortwieken?

    De babies zijn 7 weken nu. Ben 3 weken weg geweest, vogeltjes werden verzorgd door een kennis. En kijk hoe groot ze al zijn. Ik zette de kooi open, mannetje kwam naar buiten en zoontje vloog ook meteen eruit, ging boven op de spiegel zitten. He, daar had ik niet op gerekend, kunnen ze al meteen zo hoog vliegen??? Ik wilde ze tam maken, maar dat gaat moeilijk als ze kunnen vliegen lijkt me. Kan ik ze nu al laten kortwieken? Is dat niet traumatisch voor ze, worden ze dan niet juist schuw? Gaarne advies.

  • #2
    Hoi Steffi,
    Het beste kun je in iedergeval wachten totdat de jongen volledig zelfstandig zijn en heel goed kunnen vliegen zodat ze wel de techniek beheersen.

    Groetjes Erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      nu al laten kortwieken?

      Dank voor uw reactie. Ze kunnen zelf eten, maar worden ook nog gevoerd.
      Wat vliegen betreft. Eentje heeft zijn eerste oefening gisteren gedaan. Vloog wel een paar keer ergens tegenaan, maar binnen een paar minuten had hij het door. En ging dus weer in de kooi zitten, gelukkig! Moet ik ze beiden iedere dag wat laten oefenen? Ik houd mijn hart vast! Wanneer kan ik ze hun vliegbrevet geven? Grapje, maar ik bedoel, wanneer zijn ze kundig genoeg?

      Comment


      • #4
        hey steffie, heb jij je vogels nog in 1 kooi zitten? en hoe gaat het met de vogeltjes .
        ik had ergens gelezen dat het mannetje op het jong ging zitten paren, en dat je er over dacht ze uit elkaar te halen?

        ik heb nu juist alle 4 weer in 1 kooi. paps mams en kids.die jongen van mij zijn 5 maand. en dit gaat tot dus ver goed.

        Comment


        • #5
          nu al laten kortwieken?

          Ze zitten nog steeds in een kooi. Ik heb wel een 2e aangeschaft, maar de kleintjes willen er niet in.
          Dus allemaal samen in de kooi op het balkon of binnen.
          Ze mogen vrij spelen een uurtje, gaan dan in een groepje op stap en zijn allemaal ondeugend. Trekken de franje uit het kleed b.v.
          Een van de kleintjes is erg technisch, probeert het deurtje van de kooi dicht te doen, door er zich aan de buitenkant tegenaan te gooien.
          De volgende stap zal zijn, dat hij het deurtje kan openmaken. Dan hebben we een probleem.
          Het is hier 38 graden in de schaduw, dat vinden zij een lekker temperatuurtje, ik niet.
          Vader probeert niet meer op het kind te zitten. Grapje: weet hij dat het een jongetje is. En dat is het ook, denk ik.
          Tenzij kleine meisjes nog geen reepjes kunnen scheuren. Want dat heb ik uitgeprobeerd. Alleen moeder kan het. Dus 2 jongens.
          Terwijl ze de kleuren van hun moeder hebben, groen, maar wel veel blauw in de staart (vader is blauw).
          Groeten, Steffi

          Comment


          • #6
            oke dat word dus nog wat in de toekomst!!!hahaha.
            hoe oud zijn de jongen nu?
            die van mij dus 5 maand.

            het is hier rond de 18 graden, vinden mijn vogels niet fijn en ik ook niet!!!bah

            Comment


            • #7
              hoi, ik vraag het maar hier .

              hoe is het met het vogel gezin?

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X