Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echt hulp nodig!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • echt hulp nodig!

    hallo,

    ik heb nu 8 weken een dwerg papegaai hij is inmiddels 13weken uit, de laatste week begint hij mij te bijten als ik met mijn hand naar hem toe ga of naast hem leg. hoe komt dit? wie kan mij helpen?

  • #2
    Hee,

    De mijne doet dat ook, maar dan zeg ik met boze stem dat dat niet mag en neem zelf zijn snavel tss duim en wijsvinger, dat heeft hij niet graag en dan houd hij op. De raad die je hier op verschillende plaatsen kan lezen is in elk geval niet weg trekken, ik weet dat kan verschrikkelijk pijn doen maar het helpt wel.

    Succes
    leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

    Comment


    • #3
      oke tnx ik zal het eens gaan proberen

      Comment


      • #4
        Je moet niet je hand terug trekken. Dan wordt het alleen maar een spelletje. Een strafkooi kan ook heel goed helpen. Op deze site vindt er veel info over: http://www.koppiekrauw.com/Gedrag-pagina's/gedrag-bijten/bijten-frame.htm
        Het heeft bij mijn Peach echt goed geholpen.
        Ik pak zelf niet snel het snaveltje vast als straf. Ik wil niet dat ze bang worden van mijn hand. Het ferm "nee" zeggen kan ook helpen.
        Groetjes,
        Chantal, Peach & Duuk

        Comment


        • #5
          Hoi, haiko is nu 4 maand met de hand opgevoed, en heel af en toe bijt hij ook eens als hij iets niet krijgt het beste is nee zeggen en hem negeren, ik zet hem dan in de kooi waar hij niet zo graag in zit enkel voor te slapen! En af en toe heb ik ook eens een wondje, hoort er bij spijtig! En toch weet hij al dat hij niet mag bijten! Veel succes!
          Haiko Loeke Bobke en Coco

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X