Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet het een nestkastje zijn waarin ze broeden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Moet het een nestkastje zijn waarin ze broeden?

    Hoi allemaal,
    mijn birdies hebben al een keer eitjes gelegd maar toen leken ze er niets van te snappen (Coffee was toen ook iets te jong om te leggen en ze vonden de eitjes maar vreemd)
    Dit keer heeft Coffee een eitje gelegd (deze morgen) en sinds ik thuis ben vanaf mijn werk komt ze er bijna niet vanaf.
    probleem is alleen dat ze het eitje niet in het nestkasje hebben, maar in een voerbakje :S (een voerbakje van een montana kooi -> op deze site staan die voerbakjes) http://www.huisdiergigant.nl/product...ontana_kooien/
    is het een probleem dat ze het eitje willen broeden in het voerbakje? en geeft dit problemen mocht het eitje bevrucht zijn?

    het is wel ontzettend lief, want Coffee zit lekker te broeden en Papa-Oemau komt telkens even naar Coffee toe om kusjes te geven en te 'waken' lijkt het wel!

    Extra eivoer enzo heb ik in de kooi gedaan natuurlijk zodat Coffee kan aansterken.. denk dat er nog een eitje aan zit te komen en die zal overmorgen wel komen.

    Groetjes en alvast bedankt!

  • #2
    het probleem is dat als de eitjes uitkomen je te weinig plaats hebt voor de jongen,
    het is ook niet zo beschut zoals in een broedhok, qua temperatuur en licht en zal anders zijn met de luchtvochtigheid, als het plastic is zal het misschien wel te vochtig worden, of het houd geen vocht vast omdat het een grote opening is, Kan trouwens niet precies zien welke je bedoelt op de site.

    en de bodem is te glad, met kans op spreidpootjes..( dit haal ik van het forum, heb er geen ervaring mee hoor )

    Comment


    • #3
      Dank voor de tips!
      en daarnaast is er natuurlijk de kans dat de eitjes er makkelijker uitvallen (wat hier ook al gebeurt is en kapot gegaan is.
      heb er nu een nestkastje ingezet en eens kijken of ze daar wat mee doen (al denk ik van wel)
      ik houd jullie op de hoogte ^^
      groetjes

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X