Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adviezen zijn welkom!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Adviezen zijn welkom!!

    Hallo,

    Onze jongen zijn nu 6 weken en 3 dagen! De ouders zijn alweer aan het paren en moeder plukt de jongen.
    We hebben ze nu (10 minuten geleden) apart gezet van de ouders. Kunnen ze al voor zich zelf zorgen op deze leeftijd?
    Of is het meest verstandige dat wij ze toch nog even bij ouders laten staan. De jongen kunnen wel al goed klimmen en vliegen.

    Alle tips/adviezen zijn welkom!!!!!

    Groetjes Simone

  • #2
    Hallo Simone,


    We hebben ze nu (10 minuten geleden) apart gezet van de ouders. Kunnen ze al voor zich zelf zorgen op deze leeftijd?
    Het is niet erg handig om op deze manier te doen,eerst iets doen en dan vragen aan derden of goed zal gaan.

    Of de vogels al voor zichzelf kunnen zorgen, is een lastige vraag aan de mensen hier.

    Wij kunnen niet zien of de vogels al zelf uit het bakje eten en of ze al drinken dat kan jij wel,en als ze dit doen dan kunnen ze apart gezet worden.

    Ze zouden zo ongeveer de leeftijd er al wel voor hebben om dit te moeten kunnen maar ja,soms zijn ze snel met zelfstandig worden en soms duurt nog een weekje.

    Ik hoop voor je dat het goed gaat.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Ik ging ze gewoon uit het blok gehaald hebben en de kooi goed voorzien van wilgetakken zodat de pop zich hierop concentreert.

      mvg

      Comment


      • #4
        als je zeker weet dat de pop degene is die plukt, dan zou je die ipv de kleine apart kunnen zetten. De man zal ze voeden als het goed is. Denk wel dat je de pop dan tijdelijk in een andere ruimte moet zetten.

        Verder heb ik ergens gelezen dat het blok openmaken of meer licht in het blok laten vallen kan werken. Eigenlijk wat joselito ook zegt. En genoeg te knagen geven.

        Ohjah, als de jongen behoorlijk kaal zijn, moeten ze waarschijnlijk warm gehouden worden.

        Comment


        • #5
          @notedop: Ze zijn al 6 wken en dus toch al goed in de veren. Ik vermoed dat de pop ze plukt omdat ze op deze manier hoopt dat de jongen uit het blok gaan zodat ze opnieuw kan nestelen.

          Ik zou wel als de vogels binnen staan bij volgend nestje de jongen aan 6w uit het blok zetten en het blok wegnemen en deze pas binnen 6-9 maand terug geven. Ook het aanbod fruit/groente/eivoer afbouwen naar 1x per week.

          mvg

          Comment


          • #6
            Hallo Allemaal,

            Bedankt voor jullie reacties!
            Wij hebben de jongen wel na die 10 minuten bij de ouders terug gezet, want wij dachten wachten het nog even af.
            Het huisje hebben wij eruit gehaald, omdat we dat ook ergens op het internet hebben gelezen.
            Moeder plukt de jongen, voornamelijk 1 jong heel veel. Maar als je de ouders uit elkaar haalt, kan dat geen kwaad voor hun zelf?
            In de kooi ligt er ook genoeg te knagen, maar toch plukt ze de jongen.

            Ook 'doen wij ons best' om te zien of ze zelfstandig eten en drinken. Maar de jongen lijken té veel op elkaar dat je ze niet uit elkaar kan houden.
            Ik kan ze alleen uit elkaar houden wanneer ze los vliegen, omdat de een iets tammer is dan de andere.
            Vader zorgt wel goed voor de jongen, voert zijn vrouwtje en de kids ook bij.
            Het is alleen de moeder die agressief reageert op de jongen (voornamelijk 1). Ze lopen dan ook erg te gillen, omdat ze ze pijn doet!

            Vriendelijke groeten, en nogmaals bedankt voor de reacties

            Simone

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X