Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help mijn aga heeft 4 eitjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help mijn aga heeft 4 eitjes

Hoi

ik heb een lutino vrouwtje en heeft 4 eitjes gelegd
    alleen liggen ze op de bodem van de kooi,,
    ik weet dat ze het normaal in een broedkast moeten doen maar dat wil me vrouw niet,,
    en we mogen ook niet in de buurt komen....

Hoe kan ik zien hoe de eitjes bevrucht zijn??
    een zegt tegen het licht in houden de ander zegt in lauw water als ze bevrucht zijn blijven ze drijven??

ik hoop graag op antwoord dit is de eerste x

gr Daisy

tegen het licht houden, na een dag of 7 broeden kun je al de adertjes zien , met googlen kun je ook voorbeelden zien hoe een bevrucht eitje eruit ziet.
    Last edited by Esther; 13-11-12, 13:59.

Comment

Was jij niet diegene met een lutino collie popje en een personata mannetje?
      Dan is het niet handig hier kleintjes van te krijgen. dat worden onvruchtbare bastaardjes.
      (en alvast sorry als ik mis zit)

Als je geen kleintjes wil kan je de eitjes ook vervangen door nepeitjes maar dat moet je dan zsm doen, voordat zich wat ontwikkelt in het ei.

Je hoeft niet perse te schouwen of het eitje bevrucht is, je kan je ook laten verrassen of er wat uit komt.

Ik zou de eitjes niet in water laten drijven en dan terug leggen. Je moet niets met eitjes doen.
      Je kan ze tegen het licht houden als ze zeker een week oud zijn. je kan ook met een schouwlampje kijken. Niet met een gewoon zaklampje want die zijn heet en dat is niet goed en dan kan je de adertjes ahw dichtschroeien.

Comment

In dat geval: gooi de eitjes weg en vervang ze, of doorprik ze in de luchtkamer van het ei.

Ik weet niet of je ze bewust hebt laten eitjes leggen, maar weet dat het absoluut niet goed is voor beide soorten.
        De jongen worden onvruchtbaar, en zijn niets waard!

Hiermee kan je het vergelijken:

Een mens (human) paart met een chimpansee (chimpanzee), hieruit komt een humanzee.

Dit willen we toch niet!?

Lees dit artikel van de gerenommeerde Belgische kweker Guido Kempeneers maar eens:http://www.guidokempeneers.be/Agapor...s/hybriden.htm
        Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
        -Je suis Charlie-

Comment

Nee ik heb een pop lutino en een collie licht blauw! Ik heb ook een personatus maar die zit samen met een hybride vogeltje
          En dat zijn twee mannetjes! Ik wist dat dat niet mocht pers/collie

Bedankt voor de antwoorden! Is het niet erg dat zr op de bodem van de kooi liggen?

ik zal straks even twee fotos plaatsen mijn collies
          Last edited by daisy88; 13-11-12, 16:53.

Comment

hier zie je allen vier mijn vogels het gaat om de gele en de blauwe. de bonte en de personatus zijn dikke maatjes maar zijn twee mannen!! ik heb de hybride gekocht bij een hobby fokker dus nooit verwacht dat ik een hybride had gekregen :-( heb de fokker er op aan gesproken maar nooit meer antwoord gehad!! dus we zijn benieuwd of er eitjes bevrucht zijn we laten ons verrassen
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X