Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help ei zijn aan het uit komen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help ei zijn aan het uit komen

    hallo ik heb een nest van 5 ei eentje is vandaag uitgekomen mij vraag is nu

    geef de ouder zelf eten of moet ik zelf doen

    en kunnen de ouder zien in de donker in de nestkast


    en wat moet ik verder doen


    voer zit genoeg in de bakje en eivoer ook

    Helpe me Aub

    bedank altijd voor helpen

  • #2
    Als het goed is doen de ouders dat helemaal zelf Ik zou het dan ook helemaal zelf aan de ouders over gaan laten en niet zelf gaan expirimenteren.
    De ouders kunnen het jong prima vinden in het donker

    Natuurlijk kan het wel zo zijn dat als dit het eerste nestje van de ouders is er een heleboel fout kan gaan, pa en ma moeten het natuurlijk ook leren.

    Geef ze gewoon goed en genoeg voer en eivoer.

    groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Hallo heb nog een vraag moet ik de man niet bij ander kooie zetten dan apart??? hel me

      nu zijn 3 ei uitgekoemen en ze leef nog denk dat alles goed gaat

      moet nog 2 eituitkomen

      Comment


      • #4
        De man moet je bij de pop en jongen laten zitten, de man zorgt ervoor dat de pop te eten krijgt namelijk
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          ben weer het gaaat alles goed nu moet nog allen een uitkomen

          verder gaat alles goed met de vogels

          Comment


          • #6
            hoe lang duurt het bgevoor de eitjes uit komen

            hallo
            ik heb er vier eitjes in het nest gistern is er eeentje uit gekomen hoe lang kan dat nu duren tot de anderen er uit komen of moet ik er bij helpen dat de eieren open gaan

            Comment


            • #7
              NIETS DOEN!!
              De eiren komen om de dag uit omdat ze ook om de dag zijn gelegd. Lekker laten doen. Soms kan het wel iets langer duren. Het enige wat je kunt doen is de eiren vochtig maken met een plantensproeier met lauw water. Dat maakt het ei 'zachter' zodat de jonge er makkelijker uit kan. Als het goed is doen de ouders dit ook. Gewoon afwachten ze komen er vanzelf uit..
              Welke soort kweekt u?
              Met vriendelijke groet,

              Rinco

              Weblog: http://www.everyoneweb.com/vogelkwekerrinco

              Comment


              • #8
                Hallo Alle,
                Sinds zaterdag zijn wij de gelukkige ouders geworden van tot nu toe 2babies. De eerste is op zaterdag geboren en de tweede vandaag. We hebben nog 2eitjes op het nest liggen dus we hopen op een 4ling. Het gaat goed met de kleintjes en ze krijgen goed te eten van zowel mamma als pappa. Het enige nadeel is dat pappa mamma broer en zus van elkaar zijn. Ons voornaamste vraag is dus ook kan dit kwaad. We hebben getracht om de eitjes te schudden om inteelt te voorkomen maar de natuur is ons te slim afgeweest.
                Nu de kleintjes eenmaal ter wereld zijn gekomen zijn we meteen verkocht.

                Ik heb er een foto bij gedaan van onze nieuwste aanwinsten en nu maar hopen dat ze maar groot en sterk mogen worden net zoals mamma en pappa. Tevens een close up van pappa erbij gedaan. Jammer genoeg een beetje moeten "croppen" om te kunnen uploaden.

                Tip en Trucs voor het opvoeden zijn welkom !!

                Met vriendelijke groet,
                Gerrie
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment


                • #9
                  Ons voornaamste vraag is dus ook kan dit kwaad.
                  inprincipe nee maar ligt ook aan de voor geschiedenis van de ouders(van huidige ouder vogels) dus als die geen fam waren van elkaar is het niet zo heel erg.

                  gebeurt soms ook wel bij kwekers bewust om bepaalde eigenschappen van vogel sneller te verkrijgen kleur,formaat of tekening.

                  waar je wel voor op moet passen is dat de jongen van dit koppel niet gaan paren met elkaar dus.

                  het nadeel van inteelt is dat eigenschappen dubbel terug kunnen komen dus ook eigenschappen die je liever niet wilt de negatiefe eigenschappen dus.
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X