Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

soorten kruisen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • soorten kruisen

    hallo,
    ik heb een personatusMannetje en een roseicollis popje, eieren komen niet uit ( na 20 dagen worden ze verstoten)

    kan het zijn dat ik een verkeerde soort kruis?

    zijn er mogelijkheden om het ei alsnog uit gebroed te krijgen?

    het is het 4de nestje nu ( 12 maart 1ste ei gelegd , 14 maart 2e ei)

    alvast hartelijk bedankt!

  • #2
    hallo,

    na 20 dagen eraf lopen is jammer staan ze toch bijan op punt van uitkomen.
    zij de eieren wel bevrucht dan,of zou dat de reden zijn waarom ze er af loopt.


    kan het zijn dat ik een verkeerde soort kruis?
    geen ideee of het verkeerd is ik zou deze kruising niet advizeren maar dat zou ik met geen enkele kruising doen, ik zie niet helemaal het nut in van dit en deze paringen,

    zijn er mogelijkheden om het ei alsnog uit gebroed te krijgen?
    ja je zou kunne onderleggen bij andere aga's


    het is het 4de nestje nu
    in hoeveel tijdspanne is dit ik hoop toch niet dat dit binnen het jaar is geweest he arme vogels.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Dit was over een tijdspant van 10 maanden , 4 nestjes, ik heb bij het 3e nestje de verstoten eieren opengemaakt en daar toch al een gevorderd embryo'tje in terug gevonden dus ja ze zijn bevrucht.

      deze kruising doe ik niet expres , maar ik had gewoon 2 aga's ( toevallig mannetje en pop) en ze gingen paren

      Comment


      • #4
        hallo,

        bezig met het 4 nestje in 10 maanden!!!!!!

        ja sommige kwekers/liefhebbers/hobbyisten laten hun koppels maar 2 ronden doen in 12 maanden.

        deze kruising doe ik niet expres
        nee dat snap ik ze zijn ook nog maar voor de 4 keer bezig
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          Misschien is het handig wanneer een liefhebber kweker hier eens een duidelijke uitleg geeft hoe je ervoor kunt zorgen dat je vogel niet vaker dan 2 keer per jaar eieren legt.
          fkbmac www.koppiekrauw.com

          Comment


          • #6
            hallo Frans,

            ja leg dat nu maar eens duidelijk uit als ik dat kon had ik al div mensen op forum en in de chat kunnen helpen met het probleem legkip.


            maar laat ik dan maar beginnen met vertellen wat ik altijd deed en voor 99% werkte dus.

            zodra het laaste jong uitvloog haalde ik gewoon het broedblok weg.
            dan nog 1 week normaal eivoer doorgeven en dan terug na 1 x per week
            ook geen wilgentakken meer geven zodra het eerste jong is geboren van de laaste ronde.
            zodra de jongen zelfstandig zijn weg halen bij de ouders en ouders op rantsoen zetten met voer.
            dit heeft op deze manier bij mij altijd goed gewerkt dus en ja ook na het weghalen van het blok lag er nog wel eens ei op de bodem die gooide ik dan gewoon weg en liet niet toe dat er nog gebroed werd.
            en waarom dit bij mij wel werkt en bij vele anderen en bij sommige niet geen idee.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              okee , iig bedankt voor je tip .
              ik ga na deze "broed" het hok er uit halen en hopen dat ze niet gaan broeden.

              hoeveel x per jaar is normaal met broeden 2x?

              Comment


              • #8
                EN mss ergens een vogel ruilen zodat je een koppel personta of colli hebt.

                mvg

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X