Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren komen niet uit????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • eieren komen niet uit????

    hallo
    ik heb een buitenvoliere sinds een paar maanden
    nu heb ik 3 nestjes met eitjes maar het eerste nest had vorige week al uit moeten komen ze zit nog steeds te broeden maar niet veel meer want vanochtend waren de eitjes koud???
    horen de eitjes misschien koud te zijn als ze uit gaan komen????
    en er zitten zwarte plekken in het ei wat je er door ziet????

    ik heb al op het forum gezocht en kon alleen vinden over vochtigheid maar als ik smorgens buiten kijk liggen de druppels op het gras dus volgens mij vochtig genoeg????

    iemand enig idee wat het kan zijn ?
    drie dagen geleden waren de eitjes nog warm
    en de eitjes in de andere twee nestjes zijn wel warm
    het koppel waar de eitjes dus niet van uitkomen heeft al eerder jongen gehad dus ook geen onervarenheid
    alvast bedankt
    vr groet eef
    eveline croky

  • #2
    o ja ze hebben gewoon verse wilgentakken eivoer en kalksteen ter beschikking
    eveline croky

    Comment


    • #3
      Die eitjes waren bevrucht maar zijn niet uitgekomen. Koude eitjes zijn eitjes die in de steek zijn gelaten. Moeten sowieso warm hebben.

      mvg


      PS: reden dat het mss mislukt is dat de ouders nog te jong waren?

      Comment


      • #4
        hoi eef,

        ja jammer dat er nestje met eieren overstuur is maar ja dat kan gebeuren.
        dat de eitjes koud waren komt zoals joselito al aangeeft omdat de ouder vogels op gegeven moment in de gaten krijgen dat er geen jongen komen en dan lopen ze van de eieren.
        waarom of de vrucht is afgestorven ja moeilijk te bepalen van af deze kant het zou best ondanks de douw op het gras in het broedblok toch nog te droog kunnen zijn vooral als de pop goed broed en geen bad neemt.
        wat ik meestal doe is als de eieren niet zijn uitgekomen is de eieren open maken en kijk dan hoe groot de vrucht is en zodoende een inschating te kunnen maken wanneer de vrucht is af gestorven.

        dat de eieren in het ander blok blokken nog warm zijn is hoopvol mischien daar meer geluk dan.

        heeft het betreffende koppel bij jou al jongen gehad of was dit bij vorige eigenaar.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          haai
          bedankt voor de reacties
          de koppels hebben bij de vorige eigenaar jongen gehad heb mijn voliere nog maar een half jaar dus ben echt beginnende en was dus ook super trots op mijn eerste eieren maar ja
          ik heb de eitjes opengemaakt en er zat in 2 alleen maar eigeel
          en 1 zat een geel balletje in en in 1 zat een groter geel balletje in
          en even over dat bad nemen dat zie ik ze eigenlijk nooit doen????
          toen het zo warm was heb ik ze wel lekker besproeid en dat vonden ze toen heerlijk maar dat hoef ik nu ook niet te doen

          dus ja ik hoop dat de andere twee nestjes wel goed gaan anders doe ik toch iets fout

          in iedergeval bedankt voor de reacties
          en hoe kan ik dan het vochtigheid goed op peil houden ?
          natte spons op de nestkastjes?
          en kan je het ook te vochtig maken daarmee?
          vr groet eef
          eveline croky

          Comment


          • #6
            Ik maak sowieso nu en dan de vogels eens nat. Zeker 2 dagen voor kippen.


            mvg

            Comment


            • #7
              hai even een berichtje
              nadat ik de eieren weggehaald heb heb ik ze open gemaakt en zat alleen eigeel in
              ze zijn gelijk weer opnieuw begonnen en inmiddels zijn er 3 eitjes uitgekomen en nog 1 ei te gaan dus wat het de vorige keer geweest is geen idee maar ben blij dat het toch goed gekomen is
              na deze jonkies krijgen ze lekkere rustpauze

              groetjessss
              eveline croky

              Comment


              • #8
                hallo eef,

                hoe gaat nu met de jongen groeien ze lekker.
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment


                • #9
                  hai
                  ja gaat hartstikke goed het zijn er 4 en ze doen het geweldig de ouders ook
                  dus ben super trots
                  bedankt voor de interesse!!!!!
                  groetjes
                  eveline croky

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X