Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doet m'n pop het wel goed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Doet m'n pop het wel goed

    heb al veel gelezen op dit forum maar zit toch met 1 vraag.

    Heb nu al 4 eitjes in de blok liggen , maar vind persoonlijk dat de pop nogal veel uit de blok komt ,soms neemt ze iets mee binnen , soms niet.

    is dit gedrag normaal bij het broeden ???

    mvg

    helmut

  • #2
    hallo helmut,


    op welke dag is het 4de ei gelegt?

    echt normaal is het niet dat de pop erveel af is maar ja wat is veel he.


    en dat de pop nog wat nestmateriaal mee neemt is niet zo raar somige poppen blijven dat doen tot net voor dat de jongen uitkomen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      het 4de ei is gisteren (30/11) gelegd.

      mvg

      helmut

      Comment


      • #4
        Mensen ,

        ik weet het niet meer , er liggen nu al 6 eitjes in de blok en toch komt het vrouwtje nog uit haar blok het duurt telkens maar enkele minuten.

        Het mannetje geeft haar eten terwijl zij met de kop buiten zit en mag de blok niet binnen of het is ruzie.

        Hoe weet ik nu met zekerheid of hier jonkies komen of niet ????
        Ben echt radeloos

        helmut

        Comment


        • #5
          hallo helmut,

          nog geen zorgen maken zoals ik nu lees redelijk normaal de pop broed alwel maar komt in het begin wel vaker van het nest en dat de man voert terwijl de pop in het blok zit is ook niet ongunstig te noemen.

          en ja of er jongen komen blijft altijd afwachten je zou kunnen kijken op de 10de dag na het 4 ei of er eieren bevrucht zijn dan weet je weer iets meer maar is ook nog geen garantie op jonge vogels.

          en ik zou proberen wat meer te lezen over het kweken met aga's dan hoef je je zelf wat minder zorgen te maken.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            Vandaag de 6 eitjes uit de blok gehaald , kwam geen beweging in.

            Heb ze natuurlijk ook allemaal open gedaan en in elk eitje zat een kleintje , niet echt een foetus , kon goed herkennen , zelfs de bek etc . . .

            Jammer genoeg allemaal dood.

            Hopelijk lukt het bij de volgende leg, ze waren daarnet terug bezig aan het paren.

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X