Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maar 1 ei uitgekomen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Maar 1 ei uitgekomen?

    Hey!

    Onze aga's Pim & Pom hebben op 5 December 2009 hun eerste eitje gelegd!
    Het zijn er in totaal 4 geworden.
    Op Zondag 27 December 2009 is het eerste eitje uitgekomen.
    Nu zijn we 4 dagen verder en liggen de andere 3 eitjes er nog steeds gewoon bij.
    Ik heb gelezen dat er om de dag een eitje moet uitkomen.
    Is het zo dat er nu maar 1 eitje bevrucht is en de andere 3 dus niet?
    Als dat zo is wanneer weet ik dat zeker en wanneer kan ik die 3 eitjes weghalen??

    Hieronder een foto van het eerste kuikentje,foto is gisteren gemaakt.

    Groetjes Cindy


    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Volgens mij zijn ook de drie andere eitjes bevrucht maar niet alle bevruchte eitjes komen uit. Kunnen de vogels baden? Indien niet zou ik dit toch voorzien. Er is alleszins 1 ei dat lijkt me afgestorven te zijn. Je jong is mogelijks een lutino of cinnamon of pallid. Daar het roodoogje is.

    mvg

    Comment


    • #3
      Hey Joselito,

      De pop is een Pastel gezoomd,misschien dat het jong ook zo een word.
      Mogenlijkheid tot badderen is er alleen hebben ze er niet al teveel trek in.
      Ik vind het eitje aan de rechterzijde waar het jong op ligt er ook een beetje raar uitzien.
      Hoelang zou ik nog moeten wachten op de andere eitjes?
      Komen die nu nog uit of niet meer?

      Dankjewel voor je snelle reactie!

      Comment


      • #4
        Nee het jong wordt gn pastel gezoomd. Maar een geslachtsgebonden mutatie. Dus man is split hier voor. Ik zou 30 dagen tellen vanaf het leggen van het laatste ei. Dan ben je zeker. Maar de eitjes mogen blijven liggen tot het jong of jongen ze niet meer gebruiken om op te steunen.

        Mss moet je eens op de middag de ouders nat spuiten.

        mvg

        Comment


        • #5
          Hallo,
          Net heeft mijn rosei colli een ei gelegd!!
          Kan het kwaad als ik elke dag eens ga kijken in het broedblok?
          Mvg Dries

          Comment


          • #6
            nee hoor elke dag nestcontrole is zelfs aan te raden, zo weet je wat er allemaal gebeurt daar in het hokje, en kan je eventuele dode jongen weg halen.

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de tip!
              Hoeveel keer zou ik mogen gaan kijken in het broedblok?
              Want ik heb schrik als ik te veel ga kijken dat ze niet meer naar het nest omkijken?
              Mvg Dries

              Comment


              • #8
                je zal je moeten bedwingen hoor!! ik ging minimaal 1 keer per dag kijken en koos dan het moment af als de ouders het broedhok uit waren, dan kan je tenminste wat zien. ik deed het heel rustig en mams en paps vonden het oke. dus ik kon me ook niet altijd bedwingen en ging dan 's avonds echt nog wel een keer kijken, maar dit kon vooral omdat de ouders dat accepteerde, ik denk als de ouders in de stress raken dat je het een beetje moet beperken. maar je moet ze er ook zeker aan laten wennen dat je kijkt. dus langzaam opbouwen dan maar

                Comment


                • #9
                  Danku voor de tip!
                  En voor de snelle reactie!
                  Mvg Dries

                  Comment


                  • #10
                    En zou ik een nummer op het ei schrijven?
                    Mvg Dries

                    Comment


                    • #11
                      dat zou je kunnnen doen maar je kan ook na gelang een ei is gelegd de dagen tellen en dan zie je vanzelf welke er uit komen. ik heb het zelf niet gedaan. op gegeven moment dus na 21 dagen komen de eitjes uit en anders niet dus, dan zijn ze niet bevrucht.

                      Comment


                      • #12
                        Kan het dat ze maar 2 eieren leggen? Want ik heb gelezen dat ze om de dag een ei leggen. En ik wacht nu al 4dagen.
                        Mvg Dries

                        Comment


                        • #13
                          Haar eerste keer dat ze eitjes legt? Indien wel het kan maar normaal gezien zijn er meer.
                          Zit ze alleen of soortgenoten? Broed ze?

                          mvg

                          Comment


                          • #14
                            ja, ze zit nog met 3 soortgenoten. Ja ze zit constant in haar broedhok

                            Mvg Dries

                            Comment


                            • #15
                              kan zijn dat er nog een ei ligt die je niet hebt gezien, of dat er 1 kapot is gegaan en opgeruimd door de ouders. en kan best dat er soms een dag langer tussen zit. en misschien blijft het maar bij 2.
                              je kan het niet helemaal sturen he.gaat niet altijd volgens het vogelboekje

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X