Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ei naast nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ei naast nest

    Hoi allen,

    Zoals een aantal van jullie weten kijk ik al aardige tijd op het forum, nu mijn 2de berichtje.

    tot mijn grote verbazing ligt er vanochtend een eitje in het broedhok, maar naast het nestje!

    De ene helft van het broedhok, bij de ingang, is het een nestje, de andere kant is leeg, dus nog van hout.

    Juist daar licht het eitje, moet ik het eitje verplaatsen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Groeten Mark
    Oscar

  • #2
    je zou m voorzichtig op de goeie plek kunnen leggen, en kijken wat ze doen. het kan ook dat ze het eitje er uit aan het werken waren, dat gebeurt ook.

    is het het eerste nestje? het eerste eitje?
    hoe oud zijn de ouders

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door shivas Bekijk Berichten
      je zou m voorzichtig op de goeie plek kunnen leggen, en kijken wat ze doen. het kan ook dat ze het eitje er uit aan het werken waren, dat gebeurt ook.

      is het het eerste nestje? het eerste eitje?
      hoe oud zijn de ouders

      Ze zijn ongeveer 3 jaar en een bewezen koppeltje, via marktplaats gekocht met sex papieren erbij enzo, vorige nestje waren er zelfs 9 eitjes. Heb ze gekocht met het laatste kleintje er nog bij, die uiteraard al verkocht is...

      Niet het eerste nestje dus... ik durf er eigenlijk niet aan te zitten, het vrouwtje is wel met takjes bezig enzo...

      Zal ik vandaag nog even afwachten? Wellixh dat ze nog wat takjes eromheen bouwd ofzo?

      Edit: Het vrouwjte zit er wel steeds op, het mannatje zit er naast.
      Last edited by marklwd; 25-07-10, 11:25.
      Oscar

      Comment


      • #4
        ja wacht eerst nog maar even af.
        wellicht maakt ze nu daar haar nestje, het kan ook zijn dat ze zelf nog gaat slepen met de eitjes

        het nestje hier daar lagen de eitjes ook gewoon op het hout, ze hadden er wel wat omheen gebouwd maar niet echt indrukwekkend.en de 2 die uit zijn gekomen is goed gegaan.
        ze hadden er wel 1 ei uitgegooid.

        Comment


        • #5
          Oke, ik zal het afwachten, ik laat wel even weten hoe het allemaal gaat, bedankt voor je snelle reacties.

          Het vrouwtje zit wel steeds op het eitje, het mannetje zit er dan naast...

          Ik wacht het af, dank je
          Oscar

          Comment


          • #6
            Hoi, weer even een berichtje.

            Het vrouwtje haalt af en toe nog wat takjes naar binnen maar die balanden wat losjes om het ei heen, niet er tegen aan...

            Verder zit ger vrouwtje wel steeds op het ei dus ik ga er maar niet aan zitten, ik verwacht vanavond/vanacht het 2de eitje, die zal er wel anast belanden.

            Binnenkort moet ik weer even de kooi schoon maken, zal dan even fotos maken voor de liefhebber als die er zijn :-P

            Ik probeer ze zoveel mogelijk met rust te laten want ik hoef maar drinken/eten of wat dan ook te verversen en mijn handen worden een knaagstokje haha
            Oscar

            Comment


            • #7
              laat ze hun gang maar gaan, je kan wel het beste elke dag nest controle uit voeren, dan zie je de ontwikkelingen in het blok en dan wennen ze eraan dat je kijkt.
              want als de kleintjes er zijn moet je ze ook in de gaten houden en neem maar van mij aan dat je je moet bedwingen om niet constant te kijken!!ik spreek uit eigen ervaring!
              dus als je nu al elke dag 1 of 2 keer stoort/kijkt dan wennen ze eraan en mag je dat straks ook doen.
              spannend hoor

              Comment


              • #8
                Oja, dat is wel slim, af en toe even spieken zodat ze vast kunnen wennen! goeie tip!

                Inmiddels is er een eitje bij gekomen, heb er nu dus 2
                Ze zit vaak op het "nestje" en ook vandaag weer met regelmaat even takjes halen. Komt volgens mij wel goed hoor!

                To be contineud
                Oscar

                Comment


                • #9
                  En zojuist, netniet- getuige geweest van het 3de eitje!

                  Alle 3 lekker knus naast elkaar.
                  Oscar

                  Comment


                  • #10
                    nou gaat allemaal goed toch!
                    kan nog wel even door gaan met leggen hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Topic is niet meer van toepassing want er liggen allemaal takjes om heen, nu ook nog een 4de eitje sinds vannacht

                      en ze is nog heel bol dus er zullen nog wel een paar komen, ik gok nog 3
                      Oscar

                      Comment


                      • #12
                        5de ei is eruit en ze is nog heel bol...
                        Oscar

                        Comment


                        • #13
                          ojee het gaat maar door he, is ze ook al hevig aan het broeden?
                          en heb je al gekeken of er eitjes bevrucht zijn?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door shivas Bekijk Berichten
                            ojee het gaat maar door he, is ze ook al hevig aan het broeden?
                            en heb je al gekeken of er eitjes bevrucht zijn?

                            Ja ze zit al haar tijd op het nestje, en soms er een paar minuutjes eraf om te eten enzo

                            Ik durf eigenlijk niet te kijken, wet niet waarom

                            Ik denk dat ik hun maar lekker hun gang laat gaan en ik zie wel of het vrouwtje erop bijft zitten...

                            of is dat niet zo`n goed idee???
                            Oscar

                            Comment


                            • #15
                              zo heb ik het ook gedaan hoor!, ik durfde absoluut niet aan de eitjes te komen,ik schreef steeds op welke datum er een gelegd was en telde dan wanneer er 1 uit kon komen.
                              deed elke dag wel 2 keer minimaal nestcontrole,deed dekseltje van broed hok open en keek even hoe het was. meer niet hoor zat er niet aan.

                              na ongeveer 21 dagen komt dan het eerste ei uit, of anders na 25 dagen bijvoorbeeld dan kan je er van uit gaan dat dat dan het 2de ei is.
                              hier zijn er van de 5 eitjes maar 2 uitgekomen en daar zat 5 dagen tussen, er was ook best veel verschil tussen het eerste jong en het tweede qua formaat.
                              de andere eitjes kanje het beste laten liggen als ze niet uitkomen, dan kan het jong er nog op steunen.
                              ikzelf heb de jongen ook niet opgepakt, ik was bang dat de ouders ze dan zouden afstoten ofzo. was ook hun eerste nestje wat goed ging
                              maar ze zijn dus groot geworden die twee.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X