Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ei naast nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    wat ik nog wel zeggen wil, als je dagelijks je nestcontrole doet en er ligt ineens een donsplukje en een eitje minder!! dan schrik je en voel je je zo blij!! dat is zo een leuke ervaring voor de eerste keer, echt waar.
    je bent gewoon trots!

    Comment


    • #17
      Ja ik ben benieuwd straks, ik moet zeggen dat ik wel stiekem steeds even kijk door het gaatje heen haha

      Gisteren is het 6de eitje erbij gekomen, ze is nog steeds bol dus ik ben benieuwd!
      Oscar

      Comment


      • #18
        heb je geen deksel erop die je kan optillen?

        op het broedhok wat ik hier heb zit een deksel en als mams even ging eten of haar vleugels wou rekken kon ik mooi het dekseltje omhoog doen, kijken en n atuurlijk de nodige foto's maken.
        was goed te doen. en later toen de kleintjes waren geboren kon ik het hele gezin op de foto zetten

        Comment


        • #19
          Ja maar ze zijn zo vreselijk vijandig tegen mij sinds de eitjes, het is gewoon niet normaal hahaha Zal wat vaker gaan kijken met handschoenen aan, wennen ze ervast aan haha

          Waarom gaan die 21 dagen zo langszaam? lol
          Oscar

          Comment


          • #20
            het schiet op! hoe is het nu?
            hoeveel eitjes liggen er en hoe is het met de agressie

            Comment


            • #21
              Hoi,

              Leuk dat je er nog aan denkt!

              Het eerste eitje is nu 22 dagen oud dus ik ben benieuwd!
              Ik heb ze niet gemarkeerd dus weet niet welke het is, maar volgens mij zie ik een klein scheurtje in 1 van de eitjes... Weet het niet zeker want misschien is het wel vuil haha

              Er zijn in totaal 6 eitjes en ik heb niet gekeken of ze bevrucht zijn, het vrouwtje zit er nog steeds enorm veel op dus ga er van uit dat er wel een paar bevrucht zijn!

              Ik houje op de hoogte zodra er iets is gebeurt

              gr
              Oscar

              Comment


              • #22
                Wat spannend. Lijkt me een gave belevenis om die kleintje uit het ei te zien.
                Groetjes,
                Chantal, Peach & Duuk

                Comment


                • #23
                  Yay! Het eerste kleintje is geboren!

                  Wat een klein wezentje zeg! ik hoop dat alles goed gaat en de rest ook allemaal uit komt!
                  Oscar

                  Comment


                  • #24
                    GEFELICITEERD!!!

                    hartstikke leuk, hahah ik zei toch dat dat een aparte ervaring is
                    nu afwachten of er nog meer uitkomen, succes

                    Comment


                    • #25
                      Ja dank je

                      Het is inderdaad vreemd, wil wel steeds even spieken met de zaklamp :P

                      Heb ik even een vraagje, misschien weet je het.

                      Onder de hals van de kleintjes zit een hele dikke bult, is dat het kropje?
                      Lijkt me wel, het lijkt namelijk nogal vreemd...

                      Ik verwacht morgen weer een kleintje als ik de bereningen erop los laaat
                      Oscar

                      Comment


                      • #26
                        ja dat al het kropje zijn.

                        tja is maar afwachten he, kan maar zo dat bijvoorbeeld alleen het eerste en het laatst ei uitkomen.
                        geduld he......wachten duurt lang.

                        weet je, je kan nu denk ik het beste een nieuwe topic openen die gericht is op je nieuwe, jonge vogeltjes.
                        je zal meer vragen krijgen en dan lezen misschien meerdere je verhaal.nu denken ze misschien dat het nog steeds dat ei is wat naast het nest lag.
                        het i s leuk het te delen toch.

                        Comment


                        • #27
                          hoe staat het er voor al meer eitjes uit?

                          Comment


                          • #28
                            Sorry had het druk...


                            Het gaat goed, ze zijn allemaal uit gekomen, wat een verschil tussen de eerste en de laatste!!! echt niet normaal meer haha.

                            Ben benieuwd wanneer ze wat levendiger worden, en gaan kijken etc...

                            Echt spannend, de kleurtjes enzo
                            Oscar

                            Comment


                            • #29
                              wat leuk! een nest vol dus

                              och wat zal dat een hoop gepiep gaan geven in het begin.
                              het is inderdaad een groot verschil tussen nummer 1 en de laatste.
                              hartstikke leuk en spannend.
                              heb je ze binnen of staan ze buiten?

                              toen ik het nestje hier had, binnen dus, met 2 jong heb ik steeds even de deksel opgetild en foto's gemaakt, zo zonder te weten wat ik maakte, ook wel met flits hoor, in het begin vond ik dat doodeng omdat ik bang was de ouders te verstoren enzo, maar dat is niet gebeurt, als de ouders dan wegvlogen zeg maar dan zaten ze zo weer in het nest als ik weg was.
                              Later kon ik rustig een kiekje maken , gericht zeg maar.
                              Ik weet niet zo goed hoe ik het op het forum krijg, maar als ik er zelf naar kijk nu is het heel erg leuk, vooral als je ze ziet groeien enzo.

                              Ik kijk er alleen nu niet naar want het mannetje is pas dood gegaan en het doet me gewoon zeer om te zien hoe druk die met zijn kroost was.

                              succes met de kleintjes

                              Comment


                              • #30
                                Vanaf het moment dat de kleuren beginnen doorkomen zend maar foto. Ik kan je mss wel helpen bij het benoemen van de kleuren.

                                mvg

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse

                                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                                Working...
                                X