Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pallets en zaadvoer samen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pallets en zaadvoer samen??

    Hallo lezers!

    Ik geef mijn aga altijd pallets voer (alsk het zo goed schrijf :P)
    Maar nu heb ik in mijn nieuwe kooi 2 voer bakjes dus ik dacht ik koop ook eens zaadvoer erbij voor de afwisseling. Nu zei de vrouw in de winkel dat de aga te kieskeurig wordt en dan geen pallets meer eet.... Ik wil even van jullie weten of dat ook echt zo is, want anders hou ik het lekker op de pallets, want daarvan weet ik dat ie dat lekker vind en gezond is...

    Alvast bedankt!!

    Azzi
    Azzi, Robin, Sunny en Birdie

  • #2
    Pellets

    Ik gaf ook eerst alleen maar pellets aan mijn aga. Hij at die wel graag. In het tweede eetbakje ben ik gewoon eten gaan doen. De aga eet dit liever en is sindsdien ook veel gezonder. Hij blijft wel van de pellets eten! Dus heel gevarieerde voeding. Ik denkt dat dit heel goed is. Als ik jou was zou ik ook, naast de pellets, gewoon eten geven.

    Groeten
    Lucas

    Comment


    • #3
      Pellets zijn heel gezond voor de vogeltjes, dus is het verstandig om dit als hoofdvoedsel te geven / altijd aanwezig in de kooi. Maar daarnaast hebben ze ook nog andere dingen nodig. Daarom wordt door velen (waaronder vogelartsen) geadviseerd om 's avonds een theelepel zaad te geven en deze (als het niet op is) 's morgen weer te verwijderen. Ze hebben ze overdag de pellets en voor het slapengaan een lekker bakje zaad. Verder zouden ze elke dag 2 stukjes groente en een stukje fruit moeten hebben, maar de praktijk leert dat ze dat niet altijd eten. Ook kan je sepia, een mineraalblokje en wat grind in de kooi te zetten. Dat is ook goed voor je vogel.
      Op deze manier krijgt je vogel van alles wat binnen, dus een gezonde en gevarieerde voeding. Natuurlijk mag daarbij ook wat lekker zitten.
      Groetjes,
      Chantal, Peach & Duuk

      Comment


      • #4
        Bedankt voor jullie snelle reacties!

        Ik heb inderdaag ook grit voor de vogel en pellets dan en stukjes fruit zal ik dan ook dagelijks geven (ben aant het voorbereiden voor een kuiken dat eraan komt) Nu heb ik zaadvoer gekocht waar ook zonnebloem pitten in zitten. Deze kan ik er het beste uitvissen he? Ik wil die namelijk ook gaan gebruiken als beloning.

        Groetjes Azzi
        Azzi, Robin, Sunny en Birdie

        Comment


        • #5
          hebben liever honger dan

          hoi

          ik las steeds dat pellets de gezondste voeding is en heb daarom de adviezen gevolgd. Heb er ondertussen sinds donderdag pellets bij gezet. Zaadjes geef ik 's avonds als verwennerij mar wat blijkt nu ze zitten heel de dag over de bodem de schrabbelen en als ze daar niets meer vinden lijden ze liever honger en word vooral Poquito erg sufjes tot hij weer kan eten.
          Daar komt nog bij dat er op de bodem zo weinig te vinden is dat ze zelfs ruzie maken voor de zaadjes die er wel zijn.

          Heeft iemand hier raad op ik zou echt graag zien dat ze van die pellets gaan eten, geef ik dan beter even geen zaadjes zodat ze van honger toch naar die pellets gaan...?
          leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Miss Purpel Bekijk Berichten
            hoi

            ik las steeds dat pellets de gezondste voeding is en heb daarom de adviezen gevolgd. Heb er ondertussen sinds donderdag pellets bij gezet. Zaadjes geef ik 's avonds als verwennerij mar wat blijkt nu ze zitten heel de dag over de bodem de schrabbelen en als ze daar niets meer vinden lijden ze liever honger en word vooral Poquito erg sufjes tot hij weer kan eten.
            Daar komt nog bij dat er op de bodem zo weinig te vinden is dat ze zelfs ruzie maken voor de zaadjes die er wel zijn.

            Heeft iemand hier raad op ik zou echt graag zien dat ze van die pellets gaan eten, geef ik dan beter even geen zaadjes zodat ze van honger toch naar die pellets gaan...?
            volhouden en idd het zaadvoer een paar dagen achterwege laten waarschijnlijk gaan ze dan vanzelf eten of meng wat pellets tussen het zaadvoer door.
            groetjes Patricia


            sigpic
            lori

            Comment


            • #7
              Ik geef mijn aga's wel zaadvoer en pellets tegelijk. Die van mij vinden juist de pellets lekkerder! Door de pellets doen we nog 1 theelepel vruchenmix erbij.

              Comment


              • #8
                hier word het ook gecombineert.
                en de eene da gaan de pellets schhon op en de andere dag zijn de zaadjes op. ook fruit gaat hier prima maar hier leeft hij samen met ander gaaitjes (wel ieder eigen kooi) dus denk zien eten doet eten.
                ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                Comment


                • #9
                  Waarom dwingen sommige mensen vogels toch tot pellets eten?
                  Laat 't beest toch lekker zelf kiezen wat die wil eten

                  Comment


                  • #10
                    tja mijn schatjes kunnen ook zelf kiezen. maar denk dat het uit het idee gaat van vraag en kind wat wil je eten en over het algemeen is dat patat en panekoeken. maar zou je dat dagelijks doen is dat ook niet goed.en zul jij je kind toch ook ander dingen leerten te gaan eten. zo geld dat ook voor vogels.
                    ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                    dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X