Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen op Harrisons: voedingskeuze?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Overschakelen op Harrisons: voedingskeuze?

    Ik kwam laatst op internet Harrison's Bird Food tegen en het sprak me eigenlijk wel aan. Nu wil ik graag de voeding eens proberen, maar hoe moet de overschakeling precies gaan?

    Op de officiele website van Harrison staat dat je dan eerst high potency moet gebruiken en daarna lifetime. Maar is dat niet gewoon onzin? Kan ik niet gewoon meteen omschakelen op lifetime zonder de high potency eerst gebruikt te hebben. En wat is de reden dat de high potency in de omschakelfase gebruikt zou moeten worden? Is dat smakelijker of rijker aan vitamines ed? Het wordt tenslotte ook bij gezondheidsproblemen gegeven. Verderop staat overigens ook dat met de power treats ook overgeschakeld kan worden.

    Nu zie ik door de bomen het bos dus niet meer echt...

    Ik hoop dat mensen die ervaring hebben met het overschakelen op Harrisons mij hierover meer advies en informatie kunnen geven. Alvast bedankt!

    Groetjes Marly

  • #2
    Mijn grijsje was de powertreats al gewend zodra de zak gepakt word dan word ze al helemaal wild. In het begin zeker niet ik heb ze door midden gebroken in het begin en steeds gegeven en nu eet ze ze helemaal. Sinds een paar weekjes heb ik beide vogels op de high potency zitten ze eten dit beter dan de andere pellets soorten en zonder te soppen in de waterbak. High potency is voor jonge (baby) vogels, zwakke vogels of door de rui verzwakte vogels als het goed is. En na ongeveer 1 of anderhalf jaar gaan de meeste geloof ik over op adult lifetime.

    Over het overzetten kun je verschillende tactieken hanteren. Ligt ook aan hoe oud de papegaai is natuurlijk. Je kan gewoon zijn voer volledig vervangen of geleidelijk steeds iets meer harrisons tov het oude voer.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

    Comment


    • #3
      Voor agaatjes wordt door vogelartsen vaak aangeraden altijd high potency te geven. Het zijn energieke vogeltjes en kunnen dus de extra energie wel gebruiken.
      Hier krijgen ze ook high potency. Ik heb sinds een 2 maanden een agaatje erbij. Hij at toen ecobird die te vergelijken is met lifetime. Hij woog toen 40 gr. Na twee weken aan de high potency woog hij 47 gr. Daar blijft hij nu ook op en zit mooier in de veren.

      Wat betreft het overschakelen heb ik gewoon wat harrissons door de oude pellets heen gedaan. Het bleek toen al snel dat de harrissons veel lekkerder zijn .
      Als je nu zaadjes geeft kan je een omzet schema gebruiken. http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...g-omzetten.htm
      Groetjes,
      Chantal, Peach & Duuk

      Comment


      • #4
        Zelf ben ik ook op zoek naar een goede voeding. Costello is 27 en heeft geen problemen met andere voeding, hij reageert er goed op.
        Kan ik hem gewoon overzetten op lifetime? Ik vond via via overgaan ook zo vreemd en een beetje overbodig..

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X