Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wil geen pallets eten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wil geen pallets eten

    Hallo,
    Ik heb 2 aga's en willen geen pallets... Ik heb hun al minder zaadjes gegeven, maar de pallets worden alleen maar uit het bakje geworpen. Als ze geen zaad krijgen eten ze gewoon niet. Mijn aga van 3 maanden had toen zelfs hele dunne ontlasting (bijna alleen water). Kan het ook zijn dat de pallets gewoon nog te hard zijn? Sid is 3 maanden en peanut is 7 weken...

    Hoe kan ik ze toch pallets laten eten zonder hun uit te hongeren? Of is het niet erg dat ze alleen maar zaad en fruit eten? Grit en rivier krijgen ze ook natuurlijk. Graag jullie ervaringen...

    Alvast bedankt!!
    Nenny,Sid en peanut

  • #2
    Sommige vogeltjes doen er gewoon iets langer over om pellets te eten. Het is belangrijk dat je het gewicht van je vogeltjes weegt voor en tijdens het overzetten. Ze mogen 10 % van hun gewicht verliezen, niet meer.
    Je kunt ze op verschillende manier over zetten. Door pellets en zaadjes te geven en daarbij steeds minder zaad te geven en steeds meer pellets of door overdag pellets te geven en dan 's avonds zo'n 7 gram zaad per vogel. Meestal is het zo dat als het eenmaal in de gaten hebben dat het te eten is, ze het ook nog lekker vinden. Het is wel zo dat de ene pellet beter wordt gegeten dan de andere. Harrissons en zupreem lijken bij de meesten wel erg in de smaak te vallen.
    Nogmaals het is belangrijk dat je het gewicht van je vogels in de gaten houdt. Ze moeten ook niet suf worden. Dan kun je ze beter even weer op zaad zetten en dan weer opnieuw proberen. Houdt ook in je achterhoofd dat agaatjes geweldig kunnen aanstellen en heel goed weten dat als ze maar zielig doen, ze vaak toch hun zin krijgen. hihi.
    Groetjes,
    Chantal, Peach & Duuk

    Comment


    • #3
      Dank je voor de informatie!! Nu krijgen ze vooral zaadjes maar heb er pallets ondergemengd... Nu krijgen ze 1 eetlepel zaad en dat lijkt te weinig, want ik moet ze s' avonds bijgeven. Hoeveel mogen ze eigenlijk hebben? Druiven hebben ze ook graag maar voor de rest lusten ze niet veel. Maw willen ze gewoon niet.

      Ik heb wel eens gelezen om pallets te weken.... Heeft iemand hier ervaring mee??

      Comment


      • #4
        Het is wel belangrijk dat ze niet hongerig gaan slapen. Daarom kun je beter 's avonds het zaad geven als je een theelepel per dag geeft. Overdag kunnen ze dan de pellets eten. Je kunt ook wat pellets verkruimelen en die door de zaadjes roeren.
        Als je ze wel overzetten naar pellets, dan geef je nu niet te weinig zaad. Zolang er maar wel steeds pellets aanwezig zijn. Af en toe een stukje fruit is altijd goed, maar omdat je ze nu aan de pellets wilt hebben dan zou ik het niet te veel geven. Dan gaan ze teren of het zaad en fruit en eten ze nog geen pellets.
        Het is even doorzetten, maar als ze pellets eten zul je zien dat ze veel mooier in de veren zitten. Nogmaals houdt het gewicht in de gaten. Mochten ze mager of suf worden dan gewoon weer even meer zaad geven en het later nog eens proberen. Ze mogen natuurlijk niet te verzwakt worden. Voor je agaatje van 7 weken. Die zit nog volop in de groei.
        Je kunt de pellets ook weken of er een papje van maken. Meestal gebeurd dat met wat warm water.
        Goed dat je ze gaat overzetten. Je zult echt het verschil gaan merken als ze pellets eten. Misschien is het leuk om een voor en na foto te maken.
        Groetjes,
        Chantal, Peach & Duuk

        Comment


        • #5
          Dank je wel voor je reactie. Ik ga eens proberen met een papje te maken en eens kijke of ze het dan wel gaan eten....
          Ik hoop dat het lukt!!

          Zal eens proberen om een foto erbij te zetten van mijn 2 aga's.

          groetjes nenny, sid en peanut x

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X