Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgeperste sinaasappelsap met geprakte liga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Uitgeperste sinaasappelsap met geprakte liga

    Hallo,

    Ik krijg altijd van mijn moeder nog (van jongs af aan al, haha) uitgeperste sinaasappelsap met geprakte liga erdoor heen geprakt vanaf 3 maanden. Nou vinden mijn aga's dat blijkbaar ook wel lekker. Ze aten het van mijn vinger af een klein beetje. Ze wouden graag meer, maar ik heb ze maar niet gegeven omdat ik niet weet of dit wel of geen kwaad kan.

    Weet iemand of dit kwaad kan voor aga's?

  • #2
    hoi Hoi

    Ik zou het zo niet weten qua de liga dan,maar ik weet wel dat aga`s af en toe ook een partje mandarijn morgen hebben (en dat lijkt me dus bijna het zelfde als sinasappel).


    Groetjes Mupke
    Groetjes van Mupke en Puck en kiwi

    Comment


    • #3
      Dan nog even een andere vraag: de aga van 5 weken krijgt af en toe wat trosgierst (?) Maar mijn andere agaatje van 3 weken lust het ook zo te merken. (Die liet zich voeren door de oudste). Ik heb ze maar even uit elkaar gehaald, want ik meende dat de jongste dit nog niet mocht.
      Weet u hier iets over?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rinskeeeeh Bekijk Berichten
        Dan nog even een andere vraag: de aga van 5 weken krijgt af en toe wat trosgierst (?) Maar mijn andere agaatje van 3 weken lust het ook zo te merken. (Die liet zich voeren door de oudste). Ik heb ze maar even uit elkaar gehaald, want ik meende dat de jongste dit nog niet mocht.
        Weet u hier iets over?
        Ik ben geen expert, ik heb nu een aga van 5 weken (vanaf 4 weken) en een van 11-12 weken. De mijne voert de kleine ook en dat laat ik toe, dat is mij ook geadviseerd.

        Aga'tjes weten zelf wel wat de kleine mag hebben, de zaadjes die ze voeren uit de krop zijn al voorgepeld, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

        Mijn agaatje lust ook graag trosgierst en ook van de pellets heeft ze gesnoept.

        Let wel op, je moet blijven voederen met pap tot de vogel zelfstandig is. Ik merk aan mijn aga, met 4 weken lustte ze soms wel 7 tot 9 ml papvoeding, nu begint dat aardig terug te lopen naar 4 a 5. Dit schijnt normaal te zijn, zolang ze nu ook "extra's" krijgen in de vorm van normaal voer dan is dat wel OK.

        Let wel op, trosgierst is best vet en bevat in verhouding niet zo veel voedingsstoffen. Ikzelf geef er ook pellets bij en wat parkietenvoer (is wat kleiner, geen zonnepitten enzo). langzaamaan wordt het na een paar weten een volwassen vogel (een puber :P )

        Comment


        • #5
          dat ze af en toe wat (verse) sinasappelsap drinken is denk ik juist goed?
          veel liga lijkt me juist niet goed. maar kleine kruimeltjes moet geen probleem zijn.
          ik had in verleden een aga..die altijd in mijn glas verse jus ging hangen om dit te drinken vond ze echt lekker...de aga's die iknu heb moeten er niks van hebben...die eten zelfs bepaalde merken appels niet...alleen de zoete hoor haha
          Mijn aga's zijn dol op lekkere dingen...als ik een koekje eet ofzo...dan mogen ze altijd stukjes uit mijn mond halen..niet te veel..

          ik geef mijn 2 aga's 2 keer per weer 1 grote trosgierst stengel als extraatje

          suc6

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MartijnBom Bekijk Berichten
            dat ze af en toe wat (verse) sinasappelsap drinken is denk ik juist goed?
            veel liga lijkt me juist niet goed. maar kleine kruimeltjes moet geen probleem zijn.
            ik had in verleden een aga..die altijd in mijn glas verse jus ging hangen om dit te drinken vond ze echt lekker...de aga's die iknu heb moeten er niks van hebben...die eten zelfs bepaalde merken appels niet...alleen de zoete hoor haha
            Mijn aga's zijn dol op lekkere dingen...als ik een koekje eet ofzo...dan mogen ze altijd stukjes uit mijn mond halen..niet te veel..

            ik geef mijn 2 aga's 2 keer per weer 1 grote trosgierst stengel als extraatje

            suc6
            Als ik het zo hoor, mogen ze best veel eten!! Dat is wel makkelijk varieren haha!

            Comment


            • #7
              De vogelarts hier in den haag noemt ze ook kliko's...stukje vlees tot stukje groente...afsluitend een stukje stroopwafel als toetje

              Op het forum is wel bekend wat ze ECHT NIET mogen...dat zijn advocado's en chocolade dacht ik,maar dat kan je zo terug vinden hier!

              suc6

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X