Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel voer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • hoeveel voer?

    Hoi,

    hoeveel voer moet je een aga geven? ik geef bijv. mijn kippen onbeperkt graan en ik wil aga's gaan houden, dus vroeg ik mij af hoeveel voer ze krijgen en welk voer.

  • #2
    Hallo Fudge,
    Ik geef tegenwoordig Xtra Vital van Beaphar. Dat is een compleet voedsel pakket, waar zoveel inzit. Daar zit ook een maatlepel bij. Normaal is 1 schepje genoeg, maar als ik zie dat Jacob minder gegeten heeft doe ik er soms maar een beetje bij om aan te vullen. Je hoeft dan niet zoveel weg te gooien als met losse zaden. Vroeger gaf ik een bakje zaad, genoeg voor de hele week, maar dan gooide Jacob er soms de helft uit, wat hij niet lekker vond. Ook het verwijderen van de schilletjes van de zaden was veel werk, je moest dan blazen om de goede zaden over te houden. Voor mensen die veel vogels hebben is dan eventueel een blaasmachine handig (prijzig), die de zaden van de schilletjes afscheid.
    Maar daarnaast krijgt hij een stengel trostgierst in zijn kooi en als die op is geef ik weer een nieuwe.
    Dan wil hij nog met ons mee-eten, en dat begint s'morgens met cornflakes, soms wil hij ook brood met jam, ei (wit, geel niet) mandarijntje (sap) koekjes, kroepoek en avondeten. Maar dat zijn over het algemeen kleine hapjes. Hij wil dan meedoen.

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X