Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eet-monstertje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Eet-monstertje.

    Hoi!Kiwi is nogal een eet-monstertje. Zodra hij pellets krijgt 's ochtends eet hij ze zo snel mogelijk op. De helft vliegt dan door de kamer (hij krijgt 's ochtends buiten zijn kooi eten), zodra hij klaar is met zijn bordje gaat 'ie opzoek naar wat hij nog geknoeid heeft en dat eet hij dan ook op. Nou geen probleem denk je, maar nou gaat 'ie de hele dag opzoek naar eten. Als iemand met een boterham in de hand zit moet hij er bovenop gaan zitten. Als hij weer een beetje pellets krijgt eet hij ze op alsof hij nog geen eten heeft gehad. Hij weegt ook nog niet zo veel, ongeveer 38gram terwijl hij nu 12 weken is. 's Avond krijgt hij nog een beetje pap (gewoon omdat hij het lekker vindt+ ik heb nog over) en pellets, maar ook dan doet hij alsof hij nog geen eten gehad heeft. Weet iemand misschien een manier om dit patroon te doorbreken. Moet ik gewoon de hele dag pellets aanbieden en niet op vaste tijdstippen? Oja nu ik hier toch bezig ben, weet iemand wat kiwi is? Een Personata? Hybride? Iets anders?

    Hij heeft ook nog gele vlekken op zijn staartveren maar daar kan ik geen foto van maken.
    Bijgevoegde Bestanden
    Kiwi & Pip Nappie & Loki
    ~ Rip Pluk ~

  • #2
    Kiwi heeft toch wel de hele dag beschikking over zijn pellets?
    Want als ik het zo lees dan eet hij zijn bakje leeg en moet hij dan wachten tot een volgende maaltijd? Want dat kan niet. Een agaatje eet gedurende de hele dag kleine beetjes. Dus ze moeten altijd voer tot hun beschikking hebben.

    Comment


    • #3
      Inderdaad...gewoon bak vol pellets geven...ze kunnen niet selecteren zoals met zaadjes..een vogel(dier) moet kunnen eten wanneer hij wil..ik geloof dat 'overeten' niet echt voorkomt bij vogels en zijn opgegven moment verzadigd.
      Maar je zou het aan zijn gewicht moeten merken,eet hij echt veel en blijft hij magertjes...dan kan er uiteraard wat mis zijn en zou ik een bezoekje aan de vogelarts adviseren...

      Een tip die ik weleens kreeg van all die kruimels die je overhoud bij pellets: verzamel dat en maak daar een 'grote' bal van bijvoorbeeld met appelstroop of gewoon water...en lekkernij voor in de kooi en je verspilt niks!
      Zoals met zaadvoer wel het geval..de vogels het liefts de lekkere zaadjes opeten

      Suc6

      Comment


      • #4
        Ja hij kreeg inderdaad op bepaalde tijden. Zal ik niet meer doen dus, maar ik was inderdaad bang dat 'ie dan teveel zou eten.
        Kiwi & Pip Nappie & Loki
        ~ Rip Pluk ~

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X