Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Appelcider azijn voor jonge aga??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Appelcider azijn voor jonge aga??

    Hallo allemaal,

    Toby is een tijdje verkouden geweest, hij had vaak een nat neusje en moest vaak niezen. Ik voor ben ik met hem naar de vogelarts geweest en heb ik antibiotica gekregen. Ik weet dat de weerstand erg omlaag gaat van antibiotica dus ging ik naar de dierenwinkel om iets voor de weerstand en vitamines te halen.

    In de dierenwinkel hadden ze niets geschikt maar ze hebben me aangeraden om het met appelcider azijn te proberen.

    Ik heb biologische appelcider azijn van AH (puur&eerlijk)

    Ik heb wel veel informatie gevonden over appelcider azijn en appelazijn maar toch heb ik nog een vraagje waar ze me in de dierenwinkel geen antwoord op konden geven.

    Toby is tussen de 8 en 10 weken en eet nog pap 3 x per dag.

    Maar nu wil ik graag weten hoeveel druppels ik mag geven en bij welke voeding ik de druppels moet geven. Bij elke voeding een druppel? of 1 druppel per dag? Ik heb hier geen idee van.

    Ik geef de appelcider azijn door zijn pap omdat hij nog maar amper drinkt in zijn kooi (vanwege de pap). Als Toby straks helemaal zelfstandig eet (en drinkt) doe het in zijn drinkbakje.



    Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven!

    Alvast bedankt! Ook namens Toby

    Bijgevoegde Bestanden
    Toby

  • #2
    Een aga van die leeftijd nog aan de pap?
    Komt hij niet bij Dennis vandaan?
    Gezondheidsproblemen?

    Doe je rekenwerk zou ik zeggen, ik ben benieuwd hoe de Dennisfan met haar roodstaarten dit weer recht gaat praten,

    mvg Frank

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
      Een aga van die leeftijd nog aan de pap?
      Komt hij niet bij Dennis vandaan?
      Gezondheidsproblemen?

      Doe je rekenwerk zou ik zeggen, ik ben benieuwd hoe de Dennisfan met haar roodstaarten dit weer recht gaat praten,

      mvg Frank

      Sorry Frank, ik begrijp je reactie niet helemaal.
      Ja hij is inderdaad nog aan de pap, dit vinden wij ook wat lang. We hebben hierover de vogelarts gesproken maar we mogen nog niet stoppen. We hebben geprobeerd de middag voeding er tussen uit te halen.

      We mogen niet eerder stoppen dan dat hij dit zelf aan geeft!

      Omdat hij inderdaad bij Dennis vandaan komt hebben wij vroeg actie ondernomen en een vogelarts ingeschakeld...
      Toby

      Comment


      • #4
        Een agaatje van 8 tot 10 weken nog aan de pap is niet goed en niet gezond.
        Maar omdat hij ziek is geweest, zodanig zelfs dat hij aan de AB moest, wat ik wel heel heftig vind voor zo'n jong agaatje, zal het agaatje ongetwijfeld een ontwikkelingsachterstand hebben opgelopen.
        Ik hoop tenminste dat het alleen dat is en niet nog meer narigheid.
        Je was wel echt bij een va en niet bij een da?
        Bij wie was je als ik vragen mag?
        Want in Amsterdam zit best wel een goede va, maar Dennis zit natuurlijk ook in Den Haag.

        Het water aanzuren is voor agaatjes best wel goed!
        MAAR de biologische appelazijn van de AH is niet goed!
        Ik ben even vergeten wat het nu precies was, als ik erop kom zal ik het posten, maar er zit iets in die appelciderazijn van de AH wat niet goed is.
        En zeker voor zo'n zwak agaatje als je nu hebt, ben ik bang dat het meer kwaad dan goed doet.
        Koop liever de appelazijn bij de reformzaak, dat scheelt echt!
        Of koop bij de reformzaak wat citroenzuur, dat is nog beter, zeker in combi met AB. (advies van Hedwig, een va)
        Van de citroenzuur doe je een mespuntje op een halve liter water en dan water in de koelkast bewaren.
        Goed is om aangezuurd water langzaam op te bouwen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
          Een agaatje van 8 tot 10 weken nog aan de pap is niet goed en niet gezond.
          Maar omdat hij ziek is geweest, zodanig zelfs dat hij aan de AB moest, wat ik wel heel heftig vind voor zo'n jong agaatje, zal het agaatje ongetwijfeld een ontwikkelingsachterstand hebben opgelopen.
          Ik hoop tenminste dat het alleen dat is en niet nog meer narigheid.
          Je was wel echt bij een va en niet bij een da?
          Bij wie was je als ik vragen mag?
          Want in Amsterdam zit best wel een goede va, maar Dennis zit natuurlijk ook in Den Haag.

          Het water aanzuren is voor agaatjes best wel goed!
          MAAR de biologische appelazijn van de AH is niet goed!
          Ik ben even vergeten wat het nu precies was, als ik erop kom zal ik het posten, maar er zit iets in die appelciderazijn van de AH wat niet goed is.
          En zeker voor zo'n zwak agaatje als je nu hebt, ben ik bang dat het meer kwaad dan goed doet.
          Koop liever de appelazijn bij de reformzaak, dat scheelt echt!
          Of koop bij de reformzaak wat citroenzuur, dat is nog beter, zeker in combi met AB. (advies van Hedwig, een va)
          Van de citroenzuur doe je een mespuntje op een halve liter water en dan water in de koelkast bewaren.
          Goed is om aangezuurd water langzaam op te bouwen.
          Bedankt voor je advies! Alleen ik vond op deze Site http://www.parrotbunch.com/appelazijn.htm Ik ben benieuwd wat ik dan beter kan gebruiken.

          Ik weet dat Toby al beter zelfstandig zou moeten eten. We hebben geprobeerd weer om dit af te bouwen door de middag voeding er zo langzamerhand tussen uit te halen. Maar hij ging letterlijk en figuurlijk van zijn stokkie. Na contact met de kweker bleek dat hij echt zelf aangeeft wanneer hij niet meer wil. (de vogelarts bevestigde dit ook)

          Ik heb ook al eens een vraag gesteld op dit forum over pap geven. Toen werd er ook gezegd dat sommige vogels pap verslaaft zijn en tot de 12ste week nog pap eten, maar dat dit echt vanzelf goed komt.

          Hij eet al wel zaad in zijn kooi..

          Hoe kan ik de pap volgens jou dan het beste afbouwen?

          De naam van de vogelarts ben ik even kwijt, daar ga ik nog wel even achter aan.. Wij wonen op Texel en zijn naar de dierenartsepraktijk gegaan waar ook een vogelarts zit. De AB was inderdaad een risico daarom kreeg hij ook een mindere hoeveelheid. Hij is nu van de AB af en voelt zich verder prima! Hij is ook goed aangekomen nu hij weer beter is.
          Toby

          Comment


          • #6
            Ik zie op de foto dat je de azijn van de albert heijn hebt.
            Kijk even na of hier sulfiet inzit, dan mogen ze het namelijk niet.

            Volgens mij moet je 2 eetlepels azijn, op 300 ml water geven

            Comment


            • #7
              Het is nog maar onlangs dat bekend is geworden welke ingredienten nu precies in die appelciderazijn van de AH zit!
              Dus toen die site, waar jij naar verwijst Toby, gemaakt werd, dacht men nog dat de appelciderazijn van de AH goed was. Maar dat is echt achterhaald!
              En ik weet de namen weer:
              In deze appelciderazijn van de AH zit sulfiet en ook zwaveldioxide! Beide is slecht voor mens en dier!
              En dan zeker voor zo'n zwak agaatje.

              Dus haal maar bij de reformzaak.
              Maar citroenzuur, ook bij de reformzaak te koop, is echt beter!

              Comment


              • #8
                Hoeveel en hoe vaak?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
                Het is nog maar onlangs dat bekend is geworden welke ingredienten nu precies in die appelciderazijn van de AH zit!
                Dus toen die site, waar jij naar verwijst Toby, gemaakt werd, dacht men nog dat de appelciderazijn van de AH goed was. Maar dat is echt achterhaald!
                En ik weet de namen weer:
                In deze appelciderazijn van de AH zit sulfiet en ook zwaveldioxide! Beide is slecht voor mens en dier!
                En dan zeker voor zo'n zwak agaatje.

                Dus haal maar bij de reformzaak.
                Maar citroenzuur, ook bij de reformzaak te koop, is echt beter!
                Okee ik heb het nu gehaald bij de reformzaak, deze is zeker goed!

                Maar nu vraag ik me af, moet ik het door z'n pap doen? Of door zijn drinkwater (waar hij nog niet heel veel van drinkt?)

                En hoeveel druppels ( ik heb het in een pipetflesje) en hoe vaak moet ik dit dan doen? Ik heb op internet gezocht, maar eigenlijk zegt iedereen wat anders..

                Bedankt voor je advies!
                Toby

                Comment


                • #9
                  Nooit appelazijn door de pap doen!

                  Ik weet niet wat voor een samenstelling je nu hebt en wat de concentratie is; daarom is het lastig adviseren.
                  Je kan denk ik dit wel als leidraad gebruiken:
                  De zuurte van het drinkwater moet langzaam opgevoerd worden.
                  Neem de hoeveelheid van het waterbakje en doe daar eens 1 druppel in. Proef het zelf. Als je nog niet veel proeft, houd je dat een weekje aan voordat je r 2 druppels aan toevoegt. Op het moment dat jij het water een beetje zuur vind, maar dat je mond nog (lang) niet samen trekt, zit je op een redelijk goede verhouding.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X