Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding, 2 jongen overleden.....wat doe ik met 3de jong?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hou ons (me) op de hoogte, altijd leuk om te volgen
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

    Comment


    • #17
      dag 22, jong gescheiden van ouders

      We hebben besloten om het jong te scheidden van zijn/haar ouders. Het jong bleef maar piepen en ouders reageerden niet meer (zover we konden beoordelen). Er werd nog gewezen op het rode pootje en toen durfden we het kuiken niet meer terug te zetten. Gister moest het jong even wennen aan het voeden, maar vandaag staat het klaar met open bek. Het kuiken is ontzettend allert en wanneer de deksel van zijn nieuwe hokje open gaat, staart het je recht aan. Ik hoop dat het beestje een beetje op krachten komt en gaat groeien.

      hier een foto.
      Bijgevoegde Bestanden
      sigpic

      Comment


      • #18
        Ik zou hetzelfde gedaan hebben; het jong moet een kans krijgen vind ik. Het kan de onervarenheid zijn van de ouders, maar het kan ook dat het kuiken iets onder de leden heeft, hou er rekening mee.
        Succes en ik blijf dit volgen.
        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

        Comment


        • #19
          Ik zou dit ook gedaan hebben! En heeft hij of zij goed gegeten! Houd ons op de hoogte! Mooie foto! Veel succes! Houd het agaatje goed warm! Groetjes
          Haiko Loeke Bobke en Coco

          Comment


          • #20
            We hebben een warmtekussen om het nesthok gebonden. Dat geeft net genoeg warmte. Tja, we moeten een beetje inventief zijn. We houden de temperatuur goed in de gaten. Enne.....we zijn nu al verliefd op het beestje. Als ie die kleine kijkers openmaakt, dan zijn we verkocht. Enne, volgens mij is het een vechter....die gaat er voor. Dus wij ook.

            Liefs,
            Wilma

            Oorspronkelijk geplaatst door annekebijouke Bekijk Berichten
            Ik zou dit ook gedaan hebben! En heeft hij of zij goed gegeten! Houd ons op de hoogte! Mooie foto! Veel succes! Houd het agaatje goed warm! Groetjes
            sigpic

            Comment


            • #21
              Het beestje heeft iets aan z'n pootje: afwijkende stand. Maar het is een scheet. Lijkt er verder geen last van te hebben. Ik hou er rekening mee dat het iets heeft, maar we doen toch ons best. Het beestje zelf vecht ook, dus wij ook. Uiteraard houden we goed in de gaten, dat het hem aan niks ontbreekt en als hij daadwerkelijk zou lijden...dan zouden wij dat niet toelaten. Hij amuseert zich volgens mij wel. Reageert in ieder geval allert.

              Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
              Ik zou hetzelfde gedaan hebben; het jong moet een kans krijgen vind ik. Het kan de onervarenheid zijn van de ouders, maar het kan ook dat het kuiken iets onder de leden heeft, hou er rekening mee.
              Succes en ik blijf dit volgen.
              sigpic

              Comment


              • #22
                Zou hetzelfde hebben gedaan, hoop dat hij snel groot en sterk word!
                Nikki
                Fleur

                Zazu & Zoë (forpusjes)

                Comment


                • #23
                  Tuurlijk het beestje heeft zeker recht op een kans! Ik heb er zelf net eentje groot gebracht! Kreeg ook geen eten van de mama! Je ziet wel dat het achter staat is nu 6 maand maar is nog klein zo groter moeten zijn en weegt 37 normaal zou hij tussen de 40 a 50 moeten zitten het is een fischeri! Hier een foto en een filmpje klik op de link https://www.papegaaienforum.nl/showth...een-wasje-doen! https://www.papegaaienforum.nl/showth...een-wasje-doen! Op foto zie ik niets aan pootje, hopelijk groeit het eruit! Hoop dat het beestje het red! Maar ben er zeker van dat jullie er alles zullen voor doen! Gr
                  Haiko Loeke Bobke en Coco

                  Comment


                  • #24
                    https://www.papegaaienforum.nl/showth...obje-en-loeke-) had 2 maal dezelfde link geplaatst lollll
                    Haiko Loeke Bobke en Coco

                    Comment


                    • #25
                      Ach, wat een scheetjes. Maakt toch niet uit dat ie kleiner is. Hij zit er happy uit.
                      Wij gaan er ook voor.

                      Liefs,
                      Wilma

                      Oorspronkelijk geplaatst door annekebijouke Bekijk Berichten
                      https://www.papegaaienforum.nl/showth...obje-en-loeke-) had 2 maal dezelfde link geplaatst lollll
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Ja vindt ik ook! En eet hij goed van de spuit? Gr
                        Haiko Loeke Bobke en Coco

                        Comment


                        • #27
                          Ja, hij of zij herkent het spuitje nu. Echt heel leuk............... als we hem uit het nesthokje pakken, gaat zijn bek wagenwijd open. Omdat we niet precies weten aan welke richtlijnen we ons moeten houden (fysiek is ie nog erg jong) controleren we telkens zijn krob. We voeden zodra die leeg is. Op dit moment is dat ongeveer om de 4 uur. Het kuiken geeft zelf aan wanneer het genoeg heeft. We hopen het op deze manier goed op te lossen. Volgens mij komt dat wel oke. Hij is levendig genoeg.

                          Liefs,
                          Wilma

                          Plaats binnenkort wel weer een fotooke.

                          Oorspronkelijk geplaatst door annekebijouke Bekijk Berichten
                          Ja vindt ik ook! En eet hij goed van de spuit? Gr
                          sigpic

                          Comment


                          • #29
                            ziet er goed uit net volle krop, blijven hopen dat er geen andere nare ziektes achter zitten.

                            Tot nu toe ben je goed bezig vind ik. Je hebt geen andere keus toch?

                            blijf wel foto's maken he, en plaatsen.

                            Comment


                            • #30
                              Jazeker, we gaan gewoon door. Heb er zelf ook volop plezier van. Hoop niet dat hij iets onder de leden heeft. Denk wel dat het met zijn pootje niet meer goed komt. Mijn ma heeft ook zo'n buikschuiver (gevonden op straat) en die gaat al wat jaartjes mee. Dus, al wordt het een buikschuiver, dan moeten we enkel de kooi wat anders gaan inrichten. Zolang ie vrolijk is en geen pijn heeft is het oke.

                              En idd, geen andere keus. Hoewel papa toch wel nieuwsgierig op een afstandje blijft kijken. De pop is haar volgende nest al aan het voorbereiden. Die heeft enkel oog voor het nesthok en wil continue gevoerd worden.

                              Groetjes,
                              Wilma

                              Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                              ziet er goed uit net volle krop, blijven hopen dat er geen andere nare ziektes achter zitten.

                              Tot nu toe ben je goed bezig vind ik. Je hebt geen andere keus toch?

                              blijf wel foto's maken he, en plaatsen.
                              sigpic

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X