Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij handopvoeding 2 aga`s uit zelfde nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd bij handopvoeding 2 aga`s uit zelfde nest

    Hallo,

    Ik heb 2 jonge aga`s van 3 weken oud.
    Ze komen uit het zelfde nest maar vanaf het begin zit er al wat verschil in de grote van de vogels.
    Ook zit 1 van de twee al verder in de veren dan de ander.

    De kweker zei dat ik ze anderhalf tot twee spuitjes (1ML) moest geven en dan 4 keer per dag.
    Dit heb ik de eerste twee dagen vol gehouden.
    Maar de vogels wilde meer te eten hebben had ik het idee, en ben dus maar eens op internet gaan zoeken.
    Daar vond ik dat er 3 tot 15 ML per keer gevoerd moest worden....
    Dus ben ik naar de 2.6ml gegaan voor de wat kleinere en naar 3 voor de grotere.

    De grotere vogel doet het erg goed en begint al te klimmen en ontdekken.
    De kleinere niet zo, deze heeft vandaag en gisteren misschien zelfs wat minder energie en heeft nu al een paar keer zijn krop niet op tijd leeg...
    Wie o wie weet het wel of zou eens willen komen kijken...

    Groeten Tim...
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    ps ben vandaag pas begonnen met aanbieden van zaad en trosgierst etc...

    Comment


    • #3
      Ik gaf ze eten tot ze zelf genoeg hadden meestal hadden ze na 3 a 4 ml genoeg! Als ze 2 weken waren kregen ze om 7 uur , 11 uur, 15 uur, 19 uur en laatste rond 22.30! Als ze een weekje ouder werden liet ik 1 beurt vallen en gaf ze vanaf 4 weken eivoer, zaad en gierst! Pap ook naarmate ze ouder worden dikker maken staat op de verpakking! Succes en belangrijk weeg ze elke morgen voor ze je te eten geeft! Dit goed in de gaten houden!
      Haiko Loeke Bobke en Coco

      Comment


      • #4
        bedankt voor jou reactie..
        er is er helaas al eentje overleden..
        denk dat misschien het papje iets te dik is geweest ofzo..
        echt raar eerst was hij nog volop actief en na een uurtje was ie dood.
        en dat was de grotere actievere van de twee.
        de kleine doet het nu goed, ben wat minder en dunner gaan voeren.
        geef nu 4 keer per dag 1.5 ml

        Comment


        • #5
          jammer dat je eentje dood is gegaan. Is dit (mogelijk ook) te wijten aan jouw ondeskundigheid?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door swinkels Bekijk Berichten
            bedankt voor jou reactie..
            er is er helaas al eentje overleden..
            denk dat misschien het papje iets te dik is geweest ofzo..
            echt raar eerst was hij nog volop actief en na een uurtje was ie dood.
            en dat was de grotere actievere van de twee.
            de kleine doet het nu goed, ben wat minder en dunner gaan voeren.
            geef nu 4 keer per dag 1.5 ml
            Misschien was de pap niet op temperatuur, misschien was er nog eten in de krop bij het voeren, misschien zaten de kuikens niet warm?

            Of misschien was het kuiken al ziek toen je het kocht?
            Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
            -Je suis Charlie-

            Comment


            • #7
              zo jammer .

              Comment


              • #8
                in en in triest weer

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door annekebijouke Bekijk Berichten
                  Ik gaf ze eten tot ze zelf genoeg hadden meestal hadden ze na 3 a 4 ml genoeg! Als ze 2 weken waren kregen ze om 7 uur , 11 uur, 15 uur, 19 uur en laatste rond 22.30! Als ze een weekje ouder werden liet ik 1 beurt vallen en gaf ze vanaf 4 weken eivoer, zaad en gierst! Pap ook naarmate ze ouder worden dikker maken staat op de verpakking! Succes en belangrijk weeg ze elke morgen voor ze je te eten geeft! Dit goed in de gaten houden!
                  Hee meis, dit heeft niks met laatst genoemde forum bericht te maken, maar...hoe is de verwisseling verlopen? Mo
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wilma01 Bekijk Berichten
                    Hee meis, dit heeft niks met laatst genoemde forum bericht te maken, maar...hoe is de verwisseling verlopen? Mo
                    Leuk je te horen prive mailtje inbox!
                    Haiko Loeke Bobke en Coco

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door swinkels Bekijk Berichten
                      bedankt voor jou reactie..
                      er is er helaas al eentje overleden..
                      denk dat misschien het papje iets te dik is geweest ofzo..
                      echt raar eerst was hij nog volop actief en na een uurtje was ie dood.
                      en dat was de grotere actievere van de twee.
                      de kleine doet het nu goed, ben wat minder en dunner gaan voeren.
                      geef nu 4 keer per dag 1.5 ml

                      Op de verpakking van het voer dat je geeft staat de mengverhouding duidelijk op, probeer er goed op te letten een klein vogeltje is zo broos en snel geraakt! Dus kijk eens goed op de verpakking! Temperatuur van het eten ook int oog houden niet te warm niet te koud! Op de site koppiekrauw vindt je al de uitleg op handopfok! Succes met je ander kleintje! Jammer van het andere kleintje! Houd ons op de hoogte!
                      Haiko Loeke Bobke en Coco

                      Comment


                      • #12
                        Met de andere vogel gaat het wel goed...
                        dat er een dood is zou aan mijn onervarenheid kunnen liggen.
                        Maar heb veeel gelezen voor ik eraan begon, alleen over het voeren is het niet overal even duidelijk vind ik.

                        Geef hem nu flink dunne pap en minder.
                        Gaat nu goed en geef altijd op 38 tot 39 graden.

                        Comment


                        • #13
                          Zou misschien ook ziek geweest zijn! Ook zien dat ze goed het warm heeft! Ik zette mijn kooi bij de radiator! Daar was het lekker warm! En nam hem doir de dag dikwijls bij mij in men nek met een fleece dekentje half erover vonden ze zalig! Hoop dat alles goed gaat met je aga!
                          Haiko Loeke Bobke en Coco

                          Comment


                          • #14
                            radiator ? ik gebruikte een antirommel kooi voor hamster met een knuffel en warme kruiken ,die ik elke voeding terug op vulde met warm water en de verwarming stond ook rond 21 graden ook s,nachts. maar niet te dicht bij de verwarming.

                            Comment


                            • #15
                              Een radiator enof verwarming is idd niet zo goed.
                              Ten eerste zorgt een radiator/verwarming voor erg droge lucht
                              Ten tweede geeft het een vals gevoel van warmte. Immers de omgevingstemperatuur is zoveel lager dan de lichaamstemperatuur dat een radiator/verwarming niet voldoet aan de warmtebehoefte van een kuiken.

                              Ook ik gebruik, net als Lady, een dichte hamsterkooi maar dan met een soort verwarmingselement, zachte bodembedekking met zaagsel en een knuffel.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X