Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij handopvoeding 2 aga`s uit zelfde nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
    Een radiator enof verwarming is idd niet zo goed.
    Ten eerste zorgt een radiator/verwarming voor erg droge lucht
    Ten tweede geeft het een vals gevoel van warmte. Immers de omgevingstemperatuur is zoveel lager dan de lichaamstemperatuur dat een radiator/verwarming niet voldoet aan de warmtebehoefte van een kuiken.

    Ook ik gebruik, net als Lady, een dichte hamsterkooi maar dan met een soort verwarmingselement, zachte bodembedekking met zaagsel en een knuffel.
    Hier ben ik het voor een deeltje mee eens:

    Voor de luchtvochtigheid is dit niet zo goed, alleen heeft dit niet zoveel belang voor een kuiken, een kuiken krijgt immers het meeste vocht binnen via de voeding.

    Je zegt dat de omgevingstemperatuur veel lager is dan de lichaamstemperatuur, daar kan ik me in vinden.
    Maar als ze de kuikens die ze heeft groot gebracht al pluimen hadden, dan zouden de kuikens al op kamertemperatuur moeten kunnen gehouden worden.
    Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
    -Je suis Charlie-

    Comment


    • #17
      De kleintjes hadden al wat dons maar echt in de pluimen nog niet! Heb ze gewoon op kamer temp grootgebracht! In een nestkastje met daarin een fleece dekentje is altijd goed gegaan tot nu toe! Heb er zo toch al 5 groot gebracht van 2 weken oud! Wel nog een vraag mijn kooien staan nu ook redelijk dicht bij de verwarming kan dat invloed hebben op de eitjes?
      Haiko Loeke Bobke en Coco

      Comment


      • #18
        Ondervind je er zelf iets van?

        Hoeveel procent van de eitjes komen uit (de onbevruchte niet meegerekend)?
        Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
        -Je suis Charlie-

        Comment


        • #19
          Ongeveer een 70 procent kom uit! Al een paar keer gehad dat vogeltje bijna klaar was voor uit te komen maar is gestorven in het ei!
          Haiko Loeke Bobke en Coco

          Comment


          • #20
            De radiator/verwarming is idd niet goed voor de eitjes ivm luchtvochtigheid, conditie van de eitjes ed en sterven in het ei.
            Maar de radiotor/verwarming is ook heel slecht voor alle gaaitjes in het algemeen mbt de luchtwegen, slijmvliezen en verenpakje.

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
              De radiator/verwarming is idd niet goed voor de eitjes ivm luchtvochtigheid, conditie van de eitjes ed en sterven in het ei.
              Maar de radiotor/verwarming is ook heel slecht voor alle gaaitjes in het algemeen mbt de luchtwegen, slijmvliezen en verenpakje.
              ben blij dat jij het schrijf ,wilde het ook doen maar ja weet al dat hier weer discussies over komen.

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door annekebijouke Bekijk Berichten
                Ongeveer een 70 procent kom uit! Al een paar keer gehad dat vogeltje bijna klaar was voor uit te komen maar is gestorven in het ei!
                Dat is toch al een goed cijfer. Als je nu echt zegt van ik wil voor de volle 100% gaan, dan zou je nog moeten spelen met het licht, de temperatuur en de luchtvochtigheid.
                Maar dan vind ik persoonlijk dat er nog weinig natuur aan te pas komt.


                Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
                Maar de radiotor/verwarming is ook heel slecht voor alle gaaitjes in het algemeen mbt de luchtwegen, slijmvliezen en verenpakje.
                Om het vochtgehalte in het lichaam op peil te houden kan in dit geval het probleem volgens mij op twee manieren opgelost worden.
                1. We halen de trigger van het probleem weg, in dit geval de radiator.
                2. Indien het vochtgehalte in het lichaam te laag is, moet het lichaam vocht opnemen, dit kan via de huid, maar het meest voornaamste is de opname van vocht via de bek. Met andere woorden de vogel moet drinken naar gelang zijn behoefte aan vocht.
                Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                -Je suis Charlie-

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door arnevw Bekijk Berichten
                  Dat is toch al een goed cijfer. Als je nu echt zegt van ik wil voor de volle 100% gaan, dan zou je nog moeten spelen met het licht, de temperatuur en de luchtvochtigheid.
                  Maar dan vind ik persoonlijk dat er nog weinig natuur aan te pas komt.




                  Om het vochtgehalte in het lichaam op peil te houden kan in dit geval het probleem volgens mij op twee manieren opgelost worden.
                  1. We halen de trigger van het probleem weg, in dit geval de radiator.
                  2. Indien het vochtgehalte in het lichaam te laag is, moet het lichaam vocht opnemen, dit kan via de huid, maar het meest voornaamste is de opname van vocht via de bek. Met andere woorden de vogel moet drinken naar gelang zijn behoefte aan vocht.

                  Met het licht speel ik heel weinig enkel in de winter krijgen ze licht bij tot 20.30! De vogels kunnen zelf snachts drinken, als ik nog op ben en de tv aan staat hebben ze nog een klein beetje licht door de doek en dan gaan ze soms nog eens drinken! Ik heb de kooi een beetje verplaatst! Ik heb een vocht meter boven de kooi hangen en dat is altijd inorde! Bedankt voor je reactie!
                  Haiko Loeke Bobke en Coco

                  Comment


                  • #24
                    Er is dus eigenlijk geen enkel probleem.
                    Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                    -Je suis Charlie-

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X