Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pap in de veren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pap in de veren

Beste Iedereen,

Ik ben helemaal nieuw in het veld van de vogels.
    Na me goed ingelezen te hebben heb ik gisteren een dwergpapagaaitje opgehaald.
    Pip is geboren op 25jan2013 en krijgt nu zo'n anderhalve week pap.
    Voor ik Pip op ging halen zat die samen met een broertje/zusje, die elkaar ook pap voerde.
    Of het door het elkaar voeren komt of door het "vechten" om de spuit met pap weet ik niet.
    Maar Pip de veren zitten vol met restjes pap.
    Hij lijkt er geen last van te hebben en de kweker waar ik hem van heb vertelde dat dat vanzelf wel weer goed komt.
    Maar wilde het toch even na vragen.
    En als het er op begint te lijken dat hij er wel last van heeft, hoe kan ik het dan weg krijgen?
    Ik denk dat het een behoorlijk tevreden vogeltje is 1 dag na zijn verhuizing
    Pip wast zich, slaapt in mijn zak en eet trosgierst uit de hand als tussendoortje.
    Maar maakt helemaal geen geluid, is dat normaal voor een baby?

Dank jullie wel!
    Bex

gelijk na het voeren met een lauwwarm vochtig washandje de gemorste pap wegvegen, daarna even met handdoek de plekjes afdrogen. zelf gaf ik mijn aga's met een omgebogen lepeltje pap dit morstte minder en als er iets gemorst werd, deed ik dit gelijk met een handoek wegvegen, dan wordt het niet hard en gaan de veren niet aan elkaar plakken. suc6

Comment

Goed idee. Dank je wel
      Alleen zit er al wel wat pap in de veren van voor ik hem kreeg.
      Is dat erg?
      Vooral aan de wangen en op zijn borst.

Groetjes
      Bex

Comment