Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help!!!

    Mijn aga bobke (tam) is pas ziek geweest we zijn naar de VA geweest is inmiddels weer de oude maar de VA zij dat hij net op het randje te mager was nu wil ik hem iets vetter voeren maar hij eet geen pitten enkel de kleine gele bolletjes eet wel fruit en groenten maar eet eigenlijk niets waar vet in zit. Ik heb geprobeerd wat olie onder het zaad te mengen dat moet hij niet hebben! Ik weet niet wat ik nog kan doen! Van pitten moet hij echt niets hebben de witte ook niet enkel gele millet en boekweit en gepeld haver eet hij ook dan 1 maal de week een stengel trosgierst!
    Haiko Loeke Bobke en Coco

  • #2
    En noten?
    Walnoot, amandel, hazelnoot.
    En welk soort pellet eet hij?

    Comment


    • #3
      Ik zit nog even na te denken, maarjij had toch ook een agaatje die al als kuiken ver beneden het gemiddelde gewicht zat? Is dat dezelfde?

      Comment


      • #4
        idd dat is dezelfde, heb ik uit het nest gehaald omdat hij geen eten kreeg
        Haiko Loeke Bobke en Coco

        Comment


        • #5
          Van noten moet hij niets hebben heb al zoveel geprobeerd
          Haiko Loeke Bobke en Coco

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
            En noten?
            Walnoot, amandel, hazelnoot.
            En welk soort pellet eet hij?
            Pellets zit bij het zaadvoer gemengd maar dat bijt hij is in maar niet dat hij er veel van eet!
            Haiko Loeke Bobke en Coco

            Comment


            • #7
              Hij is 13 cm lang en weegt 39 gram voor de moment 100_2213.jpg
              Bijgevoegde Bestanden
              Haiko Loeke Bobke en Coco

              Comment


              • #8
                Hij was natuurlijk altijd al klein en ondervoed. Door het kieskeurige eten raakt hij waarcshijnlijk nog verder ondervoed.
                Het zal denk ik altijd een lichtgewichtje blijven, maar hij moet wel gezond eten.
                Omdat hij zo kieskeurig is en ook wel zwak en dus mager volgens va, zou ik proberen dit vogeltje zeker zsm op pellets over te zetten. Dan weet je gewoon dat hij alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt. Zaad met van die pelletbolletjes kan je niet vergelijk met een pellet-voeding.
                Ja ik zou echt zijn voeding gaan veranderen en hem op pellets zetten.

                Comment


                • #9
                  Hoe zou ik het aanpakken gewoon zaad weg?
                  Haiko Loeke Bobke en Coco

                  Comment


                  • #10
                    Overdag alleen pellets, 's avonds een klein beetje zaad (theelepeltje).
                    Gezien jouw aga erg kieskeurig is, zal hij dit de eerste dag, misschien dagen niet eten.
                    Je mag hem niet uithongeren, maar moet wel even volhouden.
                    Let goed op dat het gewicht niet te erg naar beneden gaat en de kleine alert blijft.
                    Als ze echt honger hebben gaan ze wel overstag en eten ze de pellets, maar ze zijn eigenwijs!

                    Comment


                    • #11
                      Even mijn ervaring:

                      Aggy (mijn wildkleur fischeri popje) meet 15 cm en weegt 65 g.

                      Ze eet ook geen zonnebloempitten en van die witte, maar ze eet wel enorm veel van de andere zaden.
                      Pellets hebben we haar ook eens proberen te geven (omdat ze zo eenzijdig eet), maar die moest ze helemaal niet hebben.
                      Ze is toen enorm afgevallen, en toen hadden we besloten om haar terug haar voer te geven dat ze gewoon was.

                      Hoeveel g ongeveer eet jouw aga?

                      Zo mager ziet jouw aga er niet uit, kan je zijn borstbeen goed voelen?

                      Heb je al eivoer geprobeert?
                      Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                      -Je suis Charlie-

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door arnevw Bekijk Berichten

                        Zo mager ziet jouw aga er niet uit, kan je zijn borstbeen goed voelen?
                        Als een va hem mager vindt dan zou ik daar toch wel waarde aan hechten.

                        Comment


                        • #13
                          Probeer eens zonnepitten in water te wellen.
                          Noten te malen in hele kleine stukjes

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door arnevw Bekijk Berichten
                            Even mijn ervaring:

                            Aggy (mijn wildkleur fischeri popje) meet 15 cm en weegt 65 g.

                            Ze eet ook geen zonnebloempitten en van die witte, maar ze eet wel enorm veel van de andere zaden.
                            Pellets hebben we haar ook eens proberen te geven (omdat ze zo eenzijdig eet), maar die moest ze helemaal niet hebben.
                            Ze is toen enorm afgevallen, en toen hadden we besloten om haar terug haar voer te geven dat ze gewoon was.

                            Hoeveel g ongeveer eet jouw aga?

                            Zo mager ziet jouw aga er niet uit, kan je zijn borstbeen goed voelen?

                            Heb je al eivoer geprobeert?
                            nee idderdaad hij ziet er niet mager uit va zei op het randje te mager! hij is 13 cm en weegt smorgens 37 savonds 40 gram! hij eet wel veel maar enkel die kleine zaadjes pitten eivoer niets heb pellets geprobeerd het beestje at niets dus kon ik niet aanzien en heb hem terug zaad gegeven! Ik denk dat ik hem niet dikker kan krijgen Het borstbeen voel ik maar niet dat het scherp aanvoeld! Hij is ook heel actief heel lief vogeltje kan je alles mee doen! Een achet blijvertje het zal ook wel zijn reden hebben gehad dat de ouders hem niet voerde hij heeft zo weining weerstand een briesje wind en hij is aan het niezen snel ziek! Bedankt voor allemaal mee te denken! Va zei pitten eens pellen en hem ze zo geven als ik hem zo geef eet hij ze op maar zelf uit het bakje nemen niet dan gaat de voorkeur naar die ander zaadjes
                            Haiko Loeke Bobke en Coco

                            Comment


                            • #15
                              fotos van vandaag
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Haiko Loeke Bobke en Coco

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X