Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • eivoer

    Beste,

    Ik ben in 2 weken bezit van een fischeri van 6 wk, die heet bonjuk!

    hij is heel gezond, groeit heel snel, actief. ik voer vanaf deze week 2 maal pap perdag, ik heb ook wat eivoer, zaadjes, gritts en trosgierst op grond... maar ik merk dat hij helemaal nix van de eivoer of wat anders eet.

    moet ik dan de eivoer als pap maken en zelf geven? ik hoor dat de vogeltje moet gritts eten, ik probeer met hand hem grit geven, maar hij wilt niet eten. kunnen jullie mij misschien wat tips geven, wat moet ik doen? hoe zorg ik ervoor dat hij zelfstandig ook wat moet eten?

    mijn danken

    Groeten

    Bili

  • #2
    hallo bili,

    een aga die zaden eet heeft grit nodig zolang jij nog pap geeft of andere zachtvoeders dan heeft die nog geen grit nodig,

    een aga zal zo vanaf de 6 a 7 week beginnen met wat zelf te eten.
    normaal zien ze het van de ouders.
    wat meestal goed werk is wat trosgierst in zijn kooi/bak leggen is makkelijk te eten voor ze zit aleen weinig voedingswaarde in dus niet teveel.

    en welk voer je ook aanbeid liever niet op de grond maar in een bakje.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Normaal gesproken doen de ouders voor hoe de vogel zaad moet eten, jij hebt die rol overgenomen dus nu mag jij het leren Je kunt bijvoorbeeld laten zien dat je zaad kan pellen en opeten.
      Wat je ook kan doen is wat gepeld zaad door de pap doen zodat hij de smaak leert kennen.
      Ik zou ook het grid nog even laten zitten, wat je wel kan doen is fruit geven, dit is zacht en zoet en makkelijk te eten.

      Suc6 met je vogel
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
        Normaal gesproken doen de ouders voor hoe de vogel zaad moet eten, jij hebt die rol overgenomen dus nu mag jij het leren Je kunt bijvoorbeeld laten zien dat je zaad kan pellen en opeten.
        Wat je ook kan doen is wat gepeld zaad door de pap doen zodat hij de smaak leert kennen.
        Ik zou ook het grid nog even laten zitten, wat je wel kan doen is fruit geven, dit is zacht en zoet en makkelijk te eten.

        Suc6 met je vogel
        ooww yeag... moet ik hem leren zaadje te eten... gezellig

        Comment


        • #5
          hallo sahbil

          ik zou zeggen maak je vooral geen zorgen over eten van zaadjes. je kan het ze leren maar meestal pikken ze dat zelf ook wel op. natuurlijk een beetje aanmoedigen is altijd goed, het kan zijn dat het nog langer duurt dan wat dijkamp zei tot hij zaadjes begint te eten.

          en over fruit eten wat ara zei is geen slecht idee. je kan ze niet vroeg genoeg proberen fruit leren eten. dus hoe eerder je begint met appel en ander fruit geeft zullen ze het later als volwassenen ook eten.

          je kan gewoon stukje appel laten zien in je mond doen kouwen en dan met je vinger aan hem aanbieden. en zo ook met zaadjes stimuleren.

          mvg

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X