Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschillende smaken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • verschillende smaken.

    wat ik me afvraag is het volgende,
    zou een argaponisje een bepaalde smaak ontwikkelen in zijn leventje,

    als ik bijvoorbeeld iets geef wat ze nog niet kennen dan eten ze het ook niet, ze kijken er niet naar om. ik heb het dan over fruit of groentes zeg maar.

    net alsof door dat ik er nu pas mee begin ze de smaak niet kennen en daarom niet lusten..en dus vertikken om te eten

  • #2
    wat voor voer geef je ze nog meer?

    Comment


    • #3
      bedoel je vers?? of zaad?

      ik voer vanalles eigenlijk.
      eivoer, kracht voer, grote parkieten voer. tros gierst.

      en daarnaast, appel brocolie sinaasappel. maar komkommer willen ze niet.

      Comment


      • #4
        Het helpt ook om er iets over heen te strooien wat ze heel lekker vinden.
        Ik heb maanden geprobeerd en ze weigerden alles te eten qua groente of fruit.
        Toen ik ze overzette op pellets zijn ze verzot geraakt op die van dieca. Ik was er minder gek van omdat ze zo verkruimelden, maar dat had een pluspunt! Ik plet er een aantal en strooi dat over hun quick gourmet (fruit en groentemix, ook van dieca, maak je warm met wat kokend water en dan afgieten) samen met wat rijst (zijn ze ook echt gek op!). Dit krijgen ze twee keer per week. Ook bied ik bijna dagelijks wat vers fruit en groente aan, sommigen dingen eten ze nu wel meteen en anders doe ik er weer wat pellets overheen, totdat ze het ook eten. Ik vind het geweldig werken, had ik nooit durven dromen! De mijne houden trouwens ook van rucola, ze mogen niet zo veel en vaak sla, zit ook maar weinig in aan voedingsstoffen, maar ze vinden het heerlijk!

        Comment


        • #5
          goeie tip, ga ik proberen!!

          Comment


          • #6
            Mijn agatjes vertikten het ook om groente te eten, maar ik las op www.koppiekrauw.nl dat de meeste aga's helemaal verzot zijn op Cayenne peper. Ook is er een manier van ze aanleren om te eten, simpelweg in de kooi gooien redde ik het ook niet mee. Ik heb me vogelte bij me genomen en ging zelf 'nep-eten' toen werden ze zo nieuwsgierig dat ze het ook wilde proberen. En de cayenne peper vond ie ook erg lekker. Nu is hij zo gek op broccoli, ik hoef het maar in de buurt te houden of hij valt me practisch aan XD
            Binkie(wildkleur) & Pichu(Pallid Violet)

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X