Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pipi wil alleen pap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • pipi wil alleen pap

    Hallo allemaal,

    pipi is nu 6 weken, en volgens advies vandaag over op 2 voedingen s'morgends en s'avonds.
    Nou is het geval dat ze niet op zoek gaat naar voer, als ik ei voer in mijn hand neem eet ze er wel een beetje van. maar ze loopt de hele dag te zeuren. om de pap.
    Haar broertjes en/of zusjes zijn al helemaal van de pap af volgens de kweker die ik vanmiddag gesproken heb.

    gr irwin

  • #2
    komt wel goed hoor!
    de een doet er langer over dan de ander en ik vind zelf met 6 weken al van de pap af wel snel
    ik zou wel aan 2 keer per dag houden
    dan gaat ie echt wel de zaadjes en eivoer ontdekken
    trosgierst vinden ze vaak ook lekker ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
    zo niet zou ik dat s proberen
    veel plezier van je nieuwe vriendje!!!!!!!
    eveline croky

    Comment


    • #3
      ja trosgiers hangt er ook in, daar heeft ze wel wat van gegeten vanochtend vroeg en ook eivoer vanochtend.
      Maar vanmiddag niet, en wel schreeuwen van de honger.
      Zaadjes heeft ie wel bijgezeten maar zie geen schilvers van het openmaken. Heb het ook met de hand gegeven maar lijkt ie niet open te krijgen.
      Ben gewoon bang dat ie ondervoed raakt en vind dat geschreeuw echt sneu.

      De kweeker heeft ze van de pap omdat ze zelf niet meer wouden, al volgegeten aan eivoer.

      Comment


      • #4
        Hoi hoi,

        Gewoon pap blijven voeren. Je zal echt zelf door hebben wanneer hij geen pap meer wil. Spontaan op een dag weigert hij pap, hoe gek het ook klinkt.
        Zelf 2x mee gemaakt.
        Leg de trostgierst op de bodem van je kooi, kan hij er beter bij. De pootjes van een vogeltje van 6 weken zijn nog niet sterk genoeg om te klimmen en klauteren of langdurig op een stokje te zitten.

        Veel succes.

        Groetjes Ron

        Comment


        • #5
          2x per dag of 3x per dag pap voeren dan?

          Comment


          • #6
            Als je aga"tje echt nog niks anders eet 3x. Eet hij een klein beetje zaad/trostgierst 2x. Als hij voldoende Zaadjes eet, bouw je de pap af.
            Zomaar ineens trekt hij zijn neus "snavel" op voor de pap.

            Het is wel mijn persoonlijke ervaring. Tot 2x toe is het bij ons thuis zo gegaan. Blijf wel alert, hou je vogeltje goed in de gaten. Gewicht, groei, enz. Beter een weekje langer pap dan te kort. Hij geeft het echt vanzelf aan.

            Succes

            Groetjes Ron

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de info en hulp.

              Volgens mij gaat het nu goed, ze loopt niet te zeuren om pap deze middag.
              Ze zat gewoon te slapen in zijn kooitje vanmiddag op de tijd dat ze gewoon pap krijgt.
              Gisteren zat ze echt zielig te piepen dat lijkt nu wel over te zijn.

              wij ook weer blij

              Comment


              • #8
                hai ja het is altijd even wennen voor ze 1 voeding eraf maar op deze manier krijgt ie smiddags honger en gaat hij voer zoeken
                het gaat helemaal goed hoor !!!!!!!
                eveline croky

                Comment


                • #9
                  okee super bedankt allemaal.

                  Comment


                  • #10
                    Hierbij nog wat extra info voor de liefhebber

                    6. Hoeveel eet mijn vogeltje?

                    * Als U onderstaand schema aanhoudt van de kaytee exact handvoeding; uw vogeltje mag zoveel eten als hij wil!
                    - Minimaal 3 ml. Per voeding tot een leeftijd van 7 weken.
                    - Maximaal 15 ml. Per voeding! ( bij bijvoorbeeld 3 voedingen per dag: 45 ml. in totaal)
                    Indien u afbouwd met voeden altijd de avondvoeding geven!

                    7. Hoe vaak moet ik mijn jonge vogeltje voeden?

                    Dit zijn richtlijnen het kan zijn dat Uw vogeltje wat minder of meer eet, twijfelt U of Uw vogeltje voldoende voeding binnen krijgt,
                    weeg hem dan, hij dient iedere dag in gewicht toe te nemen, ongeveer 10% van zijn eigen lichaamsgewicht van de dag daarvoor.
                    bij een leeftijd vanaf 6 weken kan het vogeltje iets afvallen door zijn inspanning voor het leren vliegen en zelfstandig eten.
                    Vanaf 6 weken komt het vogeltje in de regel geen 10% van zijn eigen lichaamsgewicht meer aan.

                    * Een jong van 2,5 -3 weken: 5 maal per dag

                    * Een jong van 3-4 weken: 4 maal per dag

                    * Een jong van 4-5 weken: 3 maal per dag

                    * Een jong van 5-6 weken: 2 maal per dag

                    * Een jong vanaf 6-7weken: 2 maal per dag, uw kunt bij

                    * Een jong van 7weken: 2 maal per dag. U geeft vanaf dit moment geen sti-ho- dru meer door de pap.

                    * Een jong v.a. 7 weken: Als het vogeltje minder dan 4ml. per voeding eet ( uit zichzelf) dan kunt u een voeding weglaten en gaat u over op 1 voeding per dag. ( ga vooral niet te snel over op 1 voeding! )

                    * Nadat een vogeltje 3 dagen zelf geen pap meer wil en de 4e dag ook niet meer eet, het vogeltje blijft mooi op gewicht en eet zaadjes kunt U stoppen met het pap voeren.

                    * Het jong geeft hierbij zelf aan wanneer hij pap wil, stop nooit te vroeg met pap voeden want dit is fataal! De spijsvertering van het jonge diertje kan nog niet voldoende zelf werken om de zaden te verteren en het jonge vogeltje gaat dan dood!

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X