Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn aga eet kaas, mag dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • mijn aga eet kaas, mag dit?

    Ik heb inmiddels overal wel zo'n beetje gelezen dat een aga zo'n beetje alles mag eten, behalve een paar uitzonderingen. ik ben ook op de hoogte van deze uitzonderingen dus daar houd ik goed rekening mee. maar nu steelt mijn aga wel eens een stukje kaas van mijn brood. maar ik kan dus nergens vinden of ze dit nu wel mogen of niet, kan zijn dat ik er echt super naast kijk, maar wil toch heel graag weten of een aga kaas of andere zuivelproducten mag. wil nog wel langer van mijn aga genieten.
    hoop dat iemand mij kan helpen.

    groetjes stefanie en pino

  • #2
    Hmmm, ik weet het niet maar ik zou het niet doen.
    De meeste soorten vet zijn bij mijn weten niet zo goed voor onze vriendjes...
    Groetjes

    Francis en de birdies
    Twitteren is voor vogeltjes
    Maar voeg ons rustig toe op je Hyves, http://franniearnold.hyves.nl

    Comment


    • #3
      Forum

      Oorspronkelijk geplaatst door mamabear
      Ik heb inmiddels overal wel zo'n beetje gelezen dat een aga zo'n beetje alles mag eten, behalve een paar uitzonderingen. ik ben ook op de hoogte van deze uitzonderingen dus daar houd ik goed rekening mee. maar nu steelt mijn aga wel eens een stukje kaas van mijn brood. maar ik kan dus nergens vinden of ze dit nu wel mogen of niet, kan zijn dat ik er echt super naast kijk, maar wil toch heel graag weten of een aga kaas of andere zuivelproducten mag. wil nog wel langer van mijn aga genieten.
      hoop dat iemand mij kan helpen.

      groetjes stefanie en pino
      hoi hoi,

      Misschien een vervelende opmerking maar er staan op het forum meerdere berichten over zuivelproducten.

      Ik zal het even kort samenvatten.
      een aga kan lactose niet afbreken, dit betekend dat alle lactosestoffen in het lichaam komen. dit resulteerd een een vermidering van de werking van de darmen en dus komt het er in snel trein vaart uit ( in de vorm van diarree).
      tevens is er een mogelijkheid dat de lactose achterblijft in de krop en dat kan dan gaan schimmelen.
      Er zitten ook een positieve kant aan zuivelproducten.
      Er zitten veel andere voedingstoffen in die weer goed zijn voor een vogel (het zei in de vorm van vitamines, mineralen, zout e.d.)
      Bij een vogel geldt het zelfde als een mens. als er TE voor staat moet je het niet doen.

      Je kan dus wat zuivelproducten geven MITS JE DIT MET MATE DOET.
      1 a 2 keer in de week is meer dan zat. en dan moet je denken aan een paar slokjes of een paar kleine hapjes.

      hopelijk heb je er wat aan

      Comment


      • #4
        zie je wel, heb er dus helemaal naast gekeken. maar toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om het even hier neer te zetten.
        het heeft mij zeker geholpen. en kan er nu ook op letten dat ze het niet te vaak pakt. maar het gebeurt in ieder geval al niet elke week. en dan zijn het ook maar een paar hapjes. dus dan is het gaan ramp.
        toch bedankt voor de hulp ondanks de eerdere vragen.

        groetjes

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door mamabear Bekijk Berichten
          zie je wel, heb er dus helemaal naast gekeken. maar toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om het even hier neer te zetten.
          het heeft mij zeker geholpen. en kan er nu ook op letten dat ze het niet te vaak pakt. maar het gebeurt in ieder geval al niet elke week. en dan zijn het ook maar een paar hapjes. dus dan is het gaan ramp.
          toch bedankt voor de hulp ondanks de eerdere vragen.

          groetjes
          Ohnee maakt niet uit was toevallig gisteren en vandaag bezig om uit te zoeken wat ze allemaal wel en niet mogen hebben want ik wil zelf lekkernijen gaan maken. en toen ik op het forum aan het zoeken was kwam ik best veel berichten over zuivel/lactose tegen dus daarom de opmerking.
          was zeker niet kwaad bedoeld ofzo hoor

          ben blij dat je er mee kan

          Gr Barik

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X