Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pap minderen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pap minderen?

    Hallo mensen.
    Ik heb dus sinds kort een aga. Hij moest volgens de mensen waar we hem vandaan hadden nog 3keer per dag pap hebben.
    Alleen nu is het volgende aan de hand. Hij eet dus niet goed als we 3keer per dag eten geven, de eerste voeding eet die goed, tweede voeding niet en derde voeding vaak ook niet.. Gister (door omstandigheden) kreeg die later eten. Toen at die gelijk heel veel.
    Nu is mijn vraag, moet ik het pap geven minderen? Dus dat ik 2keer per dag eten geef?
    Groetjess!

  • #2
    als de aga 5 weken oud is mag je hem over zetten op 2 keer per dag dan gaat hij ook leren eivoer eten en trosgierst dus zorg dat dat in de kooi ligt op de grond en een klein bakje water op de grond
    succes!!!!!!!!!!!
    eveline croky

    Comment


    • #3
      Ik had al trosgierst en water in de bak staan. Heb er vandaag ook zaden neergelegd enzo.. Dus hopen dat het goed gaat!
      Naja, zodra ik merk dat hij erg afvalt, doe ik gewoon weer 3 keer pap!
      Dankjewel voor je antwoord!
      Groetjess

      Comment


      • #4
        Misschien is het een idee om hem 1x per dag te wegen. Gewoon om een keuken weegschaaltje. Dan weet je zeker of hij groei. Ik vond het namelijk er moeilijk omdat met het oog te zien.
        Groetjes,
        Chantal, Peach & Duuk

        Comment


        • #5
          Hij weegt nu 42 gr. dus dat is verder wel goed.
          Maar ik doe gewoon 2x per dag en ik weeg hem gewoon 1x per dag.
          Dankje

          Comment


          • #6
            Goeiemorgen,

            Heb geprobeerd je fotookes te bekijken maar kan enkel de profielfoto zien, mooi vogeltje, ziet er wel nog kleiner uit dan die van mij.

            Die van is ondertussen van de pap af, ik had het ook dat die maar een 2 ml per keer nog at, ook al lliet ik meer tijd tussen de voedingen. Nu at die wel al trosgierst regelmatig maar ze hadden me gezegd van nog misntens 3 weken pap te geven. Heb dan nog geprobeerd van enkel 's avonds pap te geven maar ook dat ging niet meer, die ging liever spelen hahahahah

            Dus heb het maar opgegeven nu, hij eet goed trosgierst, eivoer heb ik er ook bij gezet, en gewonen zaden. De zaden eet hij ook al enkel de grote krijgt hij nog niet goed doorgebeten.

            Zijn kooi is ondertussen helemaal in gebruik, nog geen valpartijen gehad en hij vliegt nu ook de kamer door. Tot hier toe luistert hij heel goed als we hem roepen, dus denk dat ik zijn vleugels maar zo ga laten (ook gezien wij een hond hebben).

            Ondertussen is je Pingu al flink gegroeid zeker, ik vind het zo verbazend hoe snel die groeien. 3 weken geleden was het een klein ding met nog kale plekje en nu ineens een grote vogel :-0

            Groetjes

            Sandy

            Comment


            • #7
              Hee Sandy,
              Pingu is dinsdag overleden..
              We zijn maandag avond heel laat nog bij de dierenarts geweest.
              Maar die wist ook niet wat er precies aan de hand was.
              Wel zei de dierenarts hetzelfde als jou.. Dat hij wel erg klein was.
              Alleen zei de dierenarts dat hij erg klein was voor 6 weken..
              Waarschijnlijk hebben we hem dus veel jonger gekregen en hebben die mensen gewoon gezegd dat hij zo oud was omdat ik gewoon 3keer per dag wou voeden.
              We hebben inmiddels een ander vogeltje. Mijn vriend wou me opvrolijken, dus die heeft dat geregeld. En als we Muda (zo heet ze) vergelijken met Pingu denken we dat Pingu ook ziek was. Muda is veel jonger (we kregen haar met 3,5 week) maar heeft veel meer kracht in de poten, veel meer kracht in de snavel, is zwaarder (of dit goed is weet ik niet want ze is 60 gram), tjilpt echt met het eten en allemaal van die kleine dingetjes.
              Het doet me nog steeds pijn, soms sta ik voor de kooi en dan zeg ik per ongeluk Pingu in plaat van Muda en dan schrik ik van mezelf en sta ik er weer bij stil.
              We hebben Pingu bij een boom begraven op een veldje voor ons huis. Het is echt een heel mooi plekje in de zon.
              Hoe is het met jou kleine? Die is zeker wel gegroeid haha. Ik kijk wel even bij je foto's. Ben erg benieuwd!
              Groetjes,
              Natascha

              Comment


              • #8
                Wat een naar bericht. Altijd jammer op een huisdiertje te verliezen, hoe lang of kort hij ook bij je is geweest.
                Veel plezier met Muda. Klinkt als een gezonde vogel ;-).
                Groetjes,
                Chantal, Peach & Duuk

                Comment


                • #9
                  Ja het is inderdaad nooit leuk.
                  Je raakt er toch aan gehecht, dusja.
                  Maar Muda is naar mijn inzien ook veel gezonder.
                  En het gaat ook harstikke goed met haar/hem!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tawascha Bekijk Berichten
                    Hee Sandy,
                    Pingu is dinsdag overleden..
                    We zijn maandag avond heel laat nog bij de dierenarts geweest.
                    Maar die wist ook niet wat er precies aan de hand was.
                    Wel zei de dierenarts hetzelfde als jou.. Dat hij wel erg klein was.
                    Alleen zei de dierenarts dat hij erg klein was voor 6 weken..
                    Waarschijnlijk hebben we hem dus veel jonger gekregen en hebben die mensen gewoon gezegd dat hij zo oud was omdat ik gewoon 3keer per dag wou voeden.
                    We hebben inmiddels een ander vogeltje. Mijn vriend wou me opvrolijken, dus die heeft dat geregeld. En als we Muda (zo heet ze) vergelijken met Pingu denken we dat Pingu ook ziek was. Muda is veel jonger (we kregen haar met 3,5 week) maar heeft veel meer kracht in de poten, veel meer kracht in de snavel, is zwaarder (of dit goed is weet ik niet want ze is 60 gram), tjilpt echt met het eten en allemaal van die kleine dingetjes.
                    Het doet me nog steeds pijn, soms sta ik voor de kooi en dan zeg ik per ongeluk Pingu in plaat van Muda en dan schrik ik van mezelf en sta ik er weer bij stil.
                    We hebben Pingu bij een boom begraven op een veldje voor ons huis. Het is echt een heel mooi plekje in de zon.
                    Hoe is het met jou kleine? Die is zeker wel gegroeid haha. Ik kijk wel even bij je foto's. Ben erg benieuwd!
                    Groetjes,
                    Natascha
                    oh wat erg dit te lezen, vind het heel erg voor je. Je houdt toch wel gelijk van zo een beestje. Het zou wel niet netjes zijn moesten ze je die te klein hebben verkocht, maar helaas bestaan zulke mensen wel. In ieder geval heb je wel je best gedaan voor Pingu, meer kon je niet doen. Wel goed idee van je vriend vind ik en niet omdat je dan niet om die andere gaf maar je kan je gedachten toch verzetten dan, want zo een kleintje heeft je aandacht nodig.

                    Muda klinkt als een levendig vogeltje , welke kleur heeft ze, of heb je al fotookes van haar?

                    Die van mij is groot nu ja, zal er nog eens een foto moeten opzetten van hoe die er nu uitziet, gaat echt snel met vogels dus zou zeggen geniet van Muda nu ze nog klein is. Hij eet goed en speelt veel die van mij en kan behoorlijk wat troep maken hahahaha, merk toch nog wel dat hij klein is omdat hij wel snel moe wordt. Slaapt nog steeds in zijn nestje en niet op een stok, dus is nog een beetje baby hahahahaha

                    Wens je een fijne dag en veel plezier met Muda

                    xxx

                    Comment


                    • #11
                      Ja dat was erg pijnlijk..
                      Maar Muda is echt heel lief!

                      Maar jij moet me ook even foto's laten zien. Ben heel erg benieuwd..
                      Ik had nog even een vraagje aan je. Piepte Coocoo ook altijd heel erg? Want het valt me op dat Muda heel erg piept. Voor de rest is het echt een lief vogeltje, wel merk ik dat die liever in de kooi zit. Maar hij is nu 4,5 week dus ik haal hem er even wat meer uit..
                      xxx

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X